Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Základem příštích Land Roverů budou dvě platformy místo čtyř

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 4. 2013 • 22:11
30
Redukce nákladů je důležitá věc a šetří se i u Land Roveru. Modely v příštích letech budou spočívat pouze na dvojici platforem.

Ještě v nedávné minulosti používal Land Rover čtveřici různých platforem, v dohledné době bude jejich počet zredukován na dvě. Range Rover s podvozkem zděděným po BMW X5 E53 je již minulostí a klasický Defender přežívá coby historický artefakt, ale své zákazníky stále bez problémů nachází.

Základním stavebním kamenem současného Freelanderu a velmi oblíbeného Evoque je platforma EUCD původem ještě od Fordu. Větší Range Rover čtvrté generace a novotou vonící Range Rover Sport využívají architekturu D7. Tento flexibilní hliníkový podvozek poslouží například novému Defenderu a Discovery, ale i dalším přírůstkům. Šetření neznamená to, že by modely britského výrobce byly nějak očesané, pořád se vesměs jedná o vozy v terénu velmi schopné, i když jim mnozí říkají SUV. Pro Discovery nebo nový Range je to přitom skoro urážka.

Land Roveru (automobilka se přece jmenuje Land Rover Ltd.!) se pod křídly indické Taty spolu s Jaguarem daří. Nové „Disco“ se objeví možná už příští rok a mělo by být posazeno v portfoliu výše než to současné. Znamená to tedy, že bude větší a nejspíš také dražší. Kabriolet Evoque se v sériové výrobě nakonec neobjeví, což je určitě škoda.

Osud série konceptů DC100, jejíž životopis začal autosalonem ve Frankfurtu 2011, je v tuto chvíli nejasný. Potenciální zákazníci nebyli z chystaného nástupce Defenderu příliš nadšeni. Tým vedený Gerrym McGovernem tedy dostal za úkol projekt přepracovat.

Podle magazínu Car And Driver se příští rok chystá i delší Range Rover LWB (long wheelbase – dlouhý rozvor), a to zejména pro Čínu. Taktéž vyvíjený diesel-hybrid má být odvozen z třílitrového přeplňovaného vznětového vidlicového šestiválce, který tedy dostane navíc elektromotor.

Land Roveru se samozřejmě také nevyhýbá zejména Bruselem diktovaný trend downsizingu, tříválcové diesely litrového objemu se dvěma turbodmychadly (naštěstí) očekávat nemusíme. Jak je vidět, současná modelová smršť však neustane ani v příštích letech.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
7. 4. 2013 18:17
Re: V tomto případě..
:no: 8-s :no: ;-\ :no: 8-s :no:
7. 4. 2013 06:44
Re: V tomto případě..
Co si pamatuju tak jste vypisovala SZ Vy mně o tom jak budete mít RR:)
A že sem volič KSČM co nevydýchá jak jste úspěšná :))) a já Vám na to odepsal
že budete mít leda tak - no však víte to hnědý :/
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2013 22:38
Re: V tomto případě..
Už jste to ZASE "pomotal"! VY se MNOU NEsmíte mluvit ;-)
6. 4. 2013 22:27
Re: V tomto případě..
O tom se nesmí mluvit? tady
[odkaz]
jste se označila za budoucí majitelku nového Range:-) to jste si vymýšlela? no to by nebylo konec konců nic nového ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2013 19:58
Re: V tomto případě..
Np "pomotal" jste to (docela) DŮKLADNĚ :-)
PS: Nicméně vy jste DOŽIVOTNĚ "na černé listině" (redakce ví za co) = tak se ke mně "na 100 metrů" prosím (i nadále) NEpřibližujte.. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku