Základem příštích Land Roverů budou dvě platformy místo čtyř
Ještě v nedávné minulosti používal Land Rover čtveřici různých platforem, v dohledné době bude jejich počet zredukován na dvě. Range Rover s podvozkem zděděným po BMW X5 E53 je již minulostí a klasický Defender přežívá coby historický artefakt, ale své zákazníky stále bez problémů nachází.
Základním stavebním kamenem současného Freelanderu a velmi oblíbeného Evoque je platforma EUCD původem ještě od Fordu. Větší Range Rover čtvrté generace a novotou vonící Range Rover Sport využívají architekturu D7. Tento flexibilní hliníkový podvozek poslouží například novému Defenderu a Discovery, ale i dalším přírůstkům. Šetření neznamená to, že by modely britského výrobce byly nějak očesané, pořád se vesměs jedná o vozy v terénu velmi schopné, i když jim mnozí říkají SUV. Pro Discovery nebo nový Range je to přitom skoro urážka.
Land Roveru (automobilka se přece jmenuje Land Rover Ltd.!) se pod křídly indické Taty spolu s Jaguarem daří. Nové „Disco“ se objeví možná už příští rok a mělo by být posazeno v portfoliu výše než to současné. Znamená to tedy, že bude větší a nejspíš také dražší. Kabriolet Evoque se v sériové výrobě nakonec neobjeví, což je určitě škoda.
Osud série konceptů DC100, jejíž životopis začal autosalonem ve Frankfurtu 2011, je v tuto chvíli nejasný. Potenciální zákazníci nebyli z chystaného nástupce Defenderu příliš nadšeni. Tým vedený Gerrym McGovernem tedy dostal za úkol projekt přepracovat.
Podle magazínu Car And Driver se příští rok chystá i delší Range Rover LWB (long wheelbase – dlouhý rozvor), a to zejména pro Čínu. Taktéž vyvíjený diesel-hybrid má být odvozen z třílitrového přeplňovaného vznětového vidlicového šestiválce, který tedy dostane navíc elektromotor.
Land Roveru se samozřejmě také nevyhýbá zejména Bruselem diktovaný trend downsizingu, tříválcové diesely litrového objemu se dvěma turbodmychadly (naštěstí) očekávat nemusíme. Jak je vidět, současná modelová smršť však neustane ani v příštích letech.