Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Závodní Hyundai Ioniq 5 N se rychle blíží. Představí se i s vlastním šampionátem

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Hyundai láká na blížící se debut závodního Ioniqu 5 N, který vzniká pro vlastní okruhový šampionát. Jednotlivé týmy se budou odlišovat i unikátním falešným zvukem.

Elektrický sportovní Hyundai Ioniq 5 N už brzy bude i čistokrevným závoďákem. Hyundai těsně před víkendem uspořádal událost N Festival v hlavním městě domácí Jižní Koreje, aby oslavil letošní úspěchy ve světě motorsportu a oficiálně tam odhalil i první ochutnávku právě vyvíjeného závodního elektromobilu. Aktuálně je stále ve vývoji a podle dnešních předpokladů bude dokončen už v únoru 2024.

Oficiálně se jmenuje Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup a už na první pohled zaujme agresivnějším bodykitem s propracovanější aerodynamikou a lehkými osmnáctipalcovými koly obutými do závodních slicků 280/680 R18. Okruhový speciál bude mít o až 70 milimetrů nižší světlou výšku, bude vybaven předními šesti- a zadními čtyřpístkovými brzdami a pro rychlou výměnu kol bude vybaven i pneumatickým zvedákem. V kabině se objeví šestibodový bezpečnostní pás, bezpečnostní rám a masivnější ochrana akumulátoru.

Zásadním vylepšením bude radikální odlehčení o až 250 kilogramů. Hyundai sice zatím nezveřejnil ani oficiální pohotovostní hmotnost standardního modelu, ale říká, že Ioniq 5 eN1 Cup bude vybaven polykarbonátem místo standardního skla v bočních a zadním okně. Jistotou však je, že silniční Ioniq 5 N má pohotovostní hmotnost minimálně dvě tuny, kterou výrazně přesahuje i standardní Ioniq 5 Power se dvěma elektromotory.

Video se připravuje ...

Závodní Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup se představí i s plně nastavitelným podvozkem a bude vybaven bezpečnostním odpojovačem vysokonapěťového akumulátoru. Hyundai na tiskové konferenci odhalil, že každý tým závodící v šampionátu nového modelu bude mít svůj vlastní falešný zvuk motoru. Řidičům navíc bude umožněno simulovat změny rychlostních stupňů pomocí funkce N E-Shift, napodobující chování osmistupňového dvouspojkového automatu.

Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup by měl být hotový v únoru příštího roku a poprvé by měl vyjet na závodní trať už květnu. Hyundai k tomu dodává, že nový šampionát bude první korejská soutěž pro elektromobily jedné značky. Korejci nám však zatím ukázali pouze jedinou skicu.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme