Zběsilý Land Rover Defender OCTA s V8 od BMW s výkonem 635 koní je tady!
Britové představili vrcholnou verzi svého legendárního offroadu. K pohonu už neslouží kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, nýbrž modernější agregát od BMW s výrazně větším potenciálem.
V době, kdy automobilky (respektive úřady) hlídají každý gram CO2, je každé auto, které jde proti proudu, malý zázrak. V případě Land Roveru Defender se ovšem jedná o pořádné zjevení. Už sám osobě objektivně zbytečný model, s kterým drtivá většina majitelů do pořádného terénu nevyjede ani jednou, totiž dostal pořádně výkonnou a adekvátně žíznivou variantu OCTA.
Přídomek byl odvozen od nejtvrdšího známého materiálu a jednoho z nejžádanějších nerostů – diamantu – respektive z jeho pravidelného osmistěnného tvaru (oktaedr). Osmička navíc odkazuje také na počet válců pod kapotou. Britové se totiž „zbláznili“ a dopředu namontovali 4,4litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, který dodává konkurenční BMW. Vlastní, kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,0 litru bohužel nepřežil stále přísnější emisní limity.

To ovšem vůbec nevadí. Díky dvojici turbodmychadel má velký motor s mild-hybridní výpomocí spoustu síly prakticky již od volnoběžných otáček. Ještě aby ne, když má masivních 467 kilowattů neboli 635 koní, tedy stejně jako ultimátní BMW M5 CS minulé generace. K tomu máte k dispozici 750 newtonmetrů (respektive 800 Nm v režimu Dynamic Launch), přičemž z nuly na 100 km/h se dostanete za 4,0 sekundy (0-96 km/h umí Defender OCTA za 3,8 s). Elektronika pak tohohle drsňáka zastaví až na 250 kilometrech za hodinu.
Ve srovnání se běžnými defendery je OCTA o 28 milimetrů vyšší a 68 mm širší. Podvozek má přepracované komponenty zavěšení, přičemž nechybějí například delší a tužší příčná ramena a speciální tlumiče pérování. Defender OCTA totiž dostal hydraulicky propojený systém s plynule nastavitelnými semi-aktivními tlumiči, které prakticky eliminuje houpání a naklánění karoserie na silnici. O zastavení se postarají mimo jiné přední kotouče Brembo o průměru 400 milimetrů.
Kvůli 22palcovým kolům obutých do pneumatik Goodyear Advanced All-Terrainn jsou podběhy širší než u konvenčních defenderů. Mírně odlišný exteriér si budete moci odít do dvou speciálních laků: měděné metalízy Petra a zelené Faroe. Případně zvolit dva odstíny šedé.
Místo tradiční kůže v Land Roveru pro čalounění použili materiál Ultrafabrics PU, který je o 30 procent lehčí. Nechybí ani semianilinová kůže, která je odolnější proti znečištění.
České ceny zatím neznáme, zato, víme, na kolik nový Land Rover Defender OCTA ve Velké Británii. Zde ceny startuji na 145.300 librách (asi 4.319.000 Kč), za uváděcí model Edition One zájemci dají 160.800 liber neboli zhruba 4,78 milionu korun.