Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zcela nový baby McLaren zná své jméno. Bude to šestiválcový hybrid

David Bureš
Diskuze (0)

McLaren u svých superaut až na výjimky jako model Senna nebo Elva používal alfanumerická označení. Chystaná hybridní novinka však použije slovní označení.

Automobilka McLaren sice na tom není finančně zrovna skvěle, když chystá prodat budovu své centrály ve Wokingu, zároveň však pracuje na nové generaci svých vozů. Pro příští rok dorazí nástupce základní řady Sports Series (model 570S a spol.), který vzniká na zcela čistém papíře. Bude se jmenovat McLaren Artura a postupně odhaluje další informace o sobě.

Výrobce zatím neoznámil, co zvolené jméno znamená. Je to každopádně novinka proti dřívějším modelům, které až na výjimky používaly vlastně nic neříkající alfanumerická označení, znějící až příliš technologicky. Slovní jména dosud využívaly jen vrcholné modely jako Senna, Speedtail nebo Elva. Může však jít o krok udělat z novinky osobitější auto.

Video se připravuje ...

Co však už delší dobu víme, je fakt, že půjde o hybrid. Elektromotor přitom v tomto případě bude nejen pomáhat se zvýšením točivého momentu v nízkých otáčkách spalovacího motoru, ale také umožní jízdu výhradně na elektřinu. Z toho vyplývá, že půjde plug-in hybrid s možností dobití ze zásuvky.

McLaren přitom při vývoji zcela nového hybridního ústrojí chce využít svých zkušeností v této oblasti. Už jen díky někdejšímu hyperautu P1, stejně jako modelu Speedtail schopným jet až rychlostí 403 km/h, jsou už vcelku bohaté.

Technický základ McLarenu Artura přitom bude zcela nový. „Každý prvek Artury je zcela nový. Od architektury, přes každou část vysokovýkonné hybridní soustavy, exteriér, po interiér se špičkovým rozhraním řidiče,“ zdůrazňuje generální ředitel McLarenu Mike Flewitt.

Nemluvíme tu tak jen o novém hybridním vidlicovém šestiválci s dvěma turbodmychadly nahrazujícím 3,8litrovou V8 twin-turbo z 570S, ale také samotné platformě. Ta je přizpůsobena zástavbě hybridního pohonu, hlavně ale využívá těch nejlehčích komponent, právě pro vyvážení těžkých dílů elektrifikované pohonné jednotky. Na odlehčení karoserie, šasi či pohonného ústrojí přitom McLaren využil svých bohatých zkušeností ze světa motorsportu.

Design se však přes kompletní proměnu stylisticky zase tolik nezmění. Uniklé patentové snímky naznačují, že půjde spíše o evoluci ve stylu ostatních modelů značky než revoluční změnu.

McLaren Artura se začne prodávat během první poloviny roku 2021. Kompletní odhalení nás tak čeká během následujících měsíců. Jeho příchod je přitom součástí strategického plánu značky Track 25, který počítá s uvedením 18 hybridních novinek do roku 2025. Některé mají přitom použít vysokovýkonný bateriový systém, od něhož McLaren slibuje možnost půlhodinového jezdění na okruhu v čistě elektrickém režimu.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme