Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou

Stanislav Kolman
Diskuze (43)
Japonská automobilka do toho v posledních týdnech šlape. Vedle nové Imprezy je horkou novinkou na tuzemském trhu i crossover XV, jenž nyní dostal oficiální české cenovky.

Nabídka kompaktního SUV je vcelku prostá. Na českém trhu vůz pořídíte jen se dvěma motorizacemi, které se obě párují výhradně se samočinnou převodovkou CVT a pohonem všech kol. Subaru XV můžete koupit s atmosférickými zážehovými agregáty – šestnáctistovkou vyladěnou na 84 kW, případně dvoulitrem o výkonu 115 kW. Byť jednotky známe již z dřívějška, došlo k zásadnímu přepracování – obě jsou podle Subaru z 80 % nové.

Na příplatkové položky zapomeňte, v ceníku crossoveru naleznete jedinou – 12.000 Kč za barvu karoserie. To když byste se nespokojili s nepříplatkovou červenou, oranžovou či šedou khaki. Všechny ostatní položky už jsou poskládány do čtyř výbavových stupňů – Active ES, Comfort ES, Executive ES a konečně Sport ES.

Základní Active se páruje výhradně se slabším motorem, auto v takovém případě stojí 590.000 Kč. Dostanete kupříkladu halogenové přední světlomety, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a všechna boční okna, 17“ kola z lehkých slitin, jednozónovou automatickou klimatizaci či audiosystém s 6,5“ barevným displejem. Napříč všemi výbavami naleznete prvek X-Mode, jenž mění vlastnosti auta v terénu. Výsadou všech výbav je i bezpečnostní systém EyeSight, nad jehož funkcemi jsem se nedávno rozplýval v testu Subaru Levorg.

Stupeň Comfort u je vybaven aktivními natáčecími BiLED světlomety a LED denním svícením, střešními ližinami, koženým volantem a hlavicí páky převodovky, duální klimatizací, sportovními hliníkovými pedály a nechybí ani 8“ displej infotainmentu. S takovou výbavou vůz pořídíte od 660.000 českých korun.

Druhá nejvyšší výbava Executive má navíc bezklíčkové odemykání a startování, přístup do auta pomocí PIN kódu, 8“ obrazovku s navigací, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, ale i vnitřní zrcátko s automatickou clonou. Takové rozmazlení už stojí minimálně 700.000 Kč.

Nejvyšší Sport se páruje výhradně se silnějším dvoulitrem a stojí 820.000 Kč. Kromě výše zmíněného dostanete elektricky ovládané střešní okno, interiér v kůži a sedadlo řidiče nastavitelné elektricky v osmi směrech. Se všemi výbavami můžete počítat s prodlouženou zárukou na pět let nebo 200.000 km, na stejný počet roků je vám zcela zdarma k dispozici i asistenční služba. Podíváme-li se na aktuální nabídku automobilky na tuzemském trhu, levněji byste pořídili jen model Impreza, jenž startuje na 560.000 Kč.

Subaru XV – technická data dostupných motorů
Motor1.6i2.0i
Pohon4x44x4
Zdvihový objem [cm3]16001995
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]84/6200115/6000
Točivý moment [N.m/min]150/3600196/4000
PřevodovkaCVTCVT
Max. rychlost [km/h]175194
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,910,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,9
Pohotovostní h. [kg]14081439
Cena Active ES [Kč]590.000-
Cena Comfort ES [Kč]660.000710.000
Cena Executive ES [Kč]700.000750.000
Cena Sport ES [kč]-820.000

Stanislav Kolman
Diskuze (43)
20. 1. 2018 19:16
Re: To je sila
Tak absenci dieselu se vůbec nedivím. Musí si vyvíjet vlastní motor, který těžko udají mimo EU, a to je sakra drahá sranda (i jen udržování kroku s měnícími se normami stojí miliardy). Divil jsem se, že se o to vůbec pokoušeli. Ale asi to stálo za zkoušku, jak se to skutečně projeví na prodejích.
20. 1. 2018 19:01
Re: CVT
Tak Subaru vyrábí Imprezu i s manuální převodovkou, pokud vím (např. v USA je v nabídce). Jen ji tu nenabízí. A zrovna v USA se běžně nabízí výkonnější motorizace než v EU. Atmosférický dvoulitr tam není žádná výhra. Běžně tam měli v nižší střední (naše terminologie) 2,4-2,5 litru, dvoulitr je tam spíš základní motor. A Impreza tam myslím není nějak drahá.
Avatar - Beefcake
20. 1. 2018 17:35
Re: Konkurence z vlastní stáje
Ta cena naozaj nie je mala. Bohuzial minimalne Forester a XV isli hore s nasadenim Eyesightu o cca 1500E. Pokial je ta nova platforma naozaj taka extra, ma to ciastocne odovodnenie.
Avatar - Beefcake
20. 1. 2018 17:33
Re: To je sila
Ak ma niekde vyznam tento 110/115kW motor s CVT, je to prave v XV. Vzhladom na parametre a urcenie auta.
Avatar - Beefcake
20. 1. 2018 17:31
Re: To je sila
Si ma predbehol. Vsetci boli nuteni akceptovat, ze Europa je pre nich asi tak na 5. mieste v poradi zaujmu. A tak je uplne logicke, ze ked je v Japonsku, Rusku, Australii, USA a Kanade jednoznacne preferovany z historickych aj technickych dovodov benzin, ze zrovna kvoli Europe nebudu robit special vyvoj. V dobe, ked vsetko smeruje do benzinu a hybridov by to bol total nezmysel.
To, ze prisli s dizlom pred par rokmi, chapem len ako kratkodoby nasledok toho naftofilstva, co tu bolo. Okrem toho ta prva verzia motora mala vady, az dalsie boli ok.
U nas je to dnes nastastie uz 59% vs 38% (alias vonafky vs smradaky) v prospech benzinu. spomedzi vsetkych znaciek.