Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Italdesign Giugiaro Brivido je luxusní GT s dotykovým ovládáním

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 3. 2012
13
1
Zobrazit náhledy (13)
Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro
Studio Italdesign Giugiaro si pro Ženevu připravilo koncept luxusního čtyřmístného kupé s křídlovými dveřmi a hybridním pohonným systémem.

Studio Italdesign Giugiaro je součástí koncernu VW od roku 2010 a letos představuje koncept, který svým designem prakticky nijak neodkazuje na současnou produkci kterékoliv ze značek patřících pod křídla Volkswagenu.

Giorgetto Giugiaro se po sérii studií malých městských automobilů z let 2010 a 2011 vrací k návrhu sportovního vozu nabízejícímu mnohem větší svobodu použitým liniím. Na konceptu Brivido (Vzrušení) si Giugiaro chce vyzkoušet spojení elegantní nízké a dlouhé siluety s interiérem nabízejícím skutečně dostatek prostoru cestujícím nejen na předních, ale i na zadních sedadlech.

Italdesign Giugiaro Brivido rozhodně nezamíří do sériové výroby a jedná se o další z řady vozů snů. Karoserii tohoto GT dlouhou 4,98 metru tvoří hliník, karbon a sklo. Perleťový červený lak Xirallic je zkombinován s bohatým prosklením interiéru přístupného jedním párem dlouhým křídlových dveří.

Vedle ladných linií karoserie plně odpovídajících představám o velkém italském GT byla hlavní pozornost věnována interiéru s čtveřicí samostatných sedadel. Na vývoji interaktivního vybavení se studiem Italdesign Giugiaro spolupracovalo kalifornské výzkumné centrum Volkswagen Group Electronics Research Lab (ERL).

Palubní deska je uspořádána symetricky a před řidičem i spolujezdcem jsou umístěny přístrojové štíty, které tvoří LCD displeje. Na obou se mohou zobrazovat provozní údaje nebo prakticky cokoliv z dnes všudypřítomných iPodů a iPadů.

Italdesign Giugiaro si nechal patentovat své řešení pohledu za vůz. Klasická vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery a displeje, které na krátkých ramenech na sloupku volantu. Celé řešení trochu připomíná zpětná zrcátka na motocyklu a nabízí řidiči stále aktuální informace o dění za vozem zobrazované v jeho zorném poli.

Hlavní ovládací prvky jsou dotykové a jsou umístěny na volantu a ramenech nesoucích displeje zpětných kamer. Na středovém panelu je mimo jiné umístěno dotykové ovládání klimatizace.

V místech, kde má většina dnešních automobilů klasickou přihrádku je prostor na tablet, jehož prostřednictvím může přední spolujezdec ovládat multimediální systém ve voze nebo se připojit na internet. Pro cestující na zadních sedadlech jsou připraveny 3D brýle, s nimiž mohou sledovat filmy na dotykové obrazovce umístěné pod stropem vozu mezi výklopnými dveřmi.

K pohonu konceptu Italdesign Giugiaro Brivido slouží hybridní systém, jehož hlavní částí je přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 265 kW (360 k) spolupracující s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Čtyřmístné GT má dosahovat maximální rychlosti 275 km/h a akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,8 s.


Témata

Diskuse: Přidat názor

tak koukám...
Maulwurf
| 8. 3. 2012
...že tohle nestojí nikomu ani za komentář :-) no...neni se čemu divit, působí to krapet jak vystřižený z časáku z osmdesátejch