Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mazda 2 se převléká do overalu

Ladislav Čermák
Diskuze (25)
Zcela nově pojatý, atraktivní nástupce nejmenší evropské Mazdy přichází zlepšit prodejní statistiky

Současná generace, vycházející ještě z původního Demia, je sice skvělým autem, ale její pokus, za každou cenu nabídnout na minimálním půdorysu maximální kubíky, marketingově příliš nevyšel. Zmlsaní Evropané zkrátka koukají po designu a ten příliš silnou zbraní stávající Dvojky nebyl. Proto se šéfové automobilky rozhodli pro radikální řez a z nejkonzervativnější současné Mazdy udělají naopak nejatraktivnější model ve stylu Zoom-Zoom, mezi konzumní subkompakty přinášející takřka závodní linie, částečně vypůjčené ze studie SASSOU. Mazda 2 2008, postavená na společné podlahové plošině s novou Fiestou, vyjede mezi lid osazená zpočátku třemi zážehovými motory MZR DOHC: 1,3 (55 a 62 kW) a 1,5 (76 kW). Diesel MZ-CD 1,4 l přijde o několik měsíců později. Rozměry se o něco zmenšily; délka, šířka a výška činí 3885 (-40) x 1695 x 1475 mm, rozvor 2490 mm, o 100 kg je také nižší hmotnost a o průměrných 15 % klesla spotřeba. Prostor pro zavazadla činí 250 litrů, v příplatkové výbavě nebude chybět ESP. Vůz okrášlí sokly v evropských autosalonech již letos v létě, ostatní části světa přijdou na řadu později. Není bez zajímavosti, že v roce 2008 se Mazda 2, společně s technicky spřízněnou novou Fiestou, podívá i do Spojených Států, které začínají pomalu reflektovat i existenci automobilů, měřících méně než 4 metry.

Ladislav Čermák
Diskuze (25)
Avatar - donPedro
6. 3. 2007 21:46
Re: Druhá dvojka,
No prostě se mně ten interiér nelíbí - třeba jako tobě ta nová Fabia. Prostě každej má jiný gusto. A proto se dělá tolik aut, třeba.
Avatar - donPedro
6. 3. 2007 16:30
Druhá dvojka,
jedna z mnou nejvíce očekávaných ženevských premiér mne tedy nenadchla. První 2 byla svébytná, byť ne zrovna moc hezká. Druhá dvojka pro mne splynula s davem, aneb zařadila se po bok Corsy, Fiatu GP, čili do současného trendu vzhledu malých vozů. A její interiér? Ten mi má vrozená slušnot velí raději nehodnotit. Tudíž Mazdo promiň, ale z tvé druhé dvojky jsem zklamán. A tak vlastně (mile) konzervativní druhá Fabia zůstala (zatím snad jako jediná, uvidíme co nová Fiesta a Polo) mimo hlavní proud, což by jí mohlo/mělo jedině prospět. Tož tak.
6. 3. 2007 12:07
Re: Pro mě nej...
Na mna Corsa posobi prilis robustne, taka velka hrca na kolesach, chyba jej svih. Vpredu svetla o cislo vacsie ako je auto, vzadu podivna (ne)navaznost C stlpika na piate dvere a zadne okno...ale je to asi vec vkusu. DIzajnovo by som GP urcite postavil pred Corsu. Tiez asi CLio a teraz aj Mazdu. Za Corsou 207, Rio a ti ostatni. Fabia 2 zial az na chvoste.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2007 10:53
Zelená
..je pěkná. Vlastně ani bych o té šedé neuvažoval. Jen mě trochu zaráží rozdíl v řešení masky a mlhovek. Doufám, že ta "prázdná" ze zelné se objeví na trhu také. To vyplnění "křídlem" se mi nelíbí..
6. 3. 2007 10:09
Ale vazne...
...ked si toto postavim vedla novej Fabie, tak to bude vyzerat ako Porsche vedla Moskvica. Nech mi skodovaci odpustia, ale presne tolko invencie, vkusu a odvahy co preukazala Mazda pri tomto modeli som cakal aj od Skodovky pri vyvoji novej Fabie. Ale aby som zase celkom nekrivdil Skode, tak na toto po stranke dizajnu nema ani 207 ani Corsa.