Ženeva živě: Mazda 2 se převléká do overalu
Současná generace, vycházející ještě z původního Demia, je sice skvělým autem, ale její pokus, za každou cenu nabídnout na minimálním půdorysu maximální kubíky, marketingově příliš nevyšel. Zmlsaní Evropané zkrátka koukají po designu a ten příliš silnou zbraní stávající Dvojky nebyl. Proto se šéfové automobilky rozhodli pro radikální řez a z nejkonzervativnější současné Mazdy udělají naopak nejatraktivnější model ve stylu Zoom-Zoom, mezi konzumní subkompakty přinášející takřka závodní linie, částečně vypůjčené ze studie SASSOU. Mazda 2 2008, postavená na společné podlahové plošině s novou Fiestou, vyjede mezi lid osazená zpočátku třemi zážehovými motory MZR DOHC: 1,3 (55 a 62 kW) a 1,5 (76 kW). Diesel MZ-CD 1,4 l přijde o několik měsíců později. Rozměry se o něco zmenšily; délka, šířka a výška činí 3885 (-40) x 1695 x 1475 mm, rozvor 2490 mm, o 100 kg je také nižší hmotnost a o průměrných 15 % klesla spotřeba. Prostor pro zavazadla činí 250 litrů, v příplatkové výbavě nebude chybět ESP. Vůz okrášlí sokly v evropských autosalonech již letos v létě, ostatní části světa přijdou na řadu později. Není bez zajímavosti, že v roce 2008 se Mazda 2, společně s technicky spřízněnou novou Fiestou, podívá i do Spojených Států, které začínají pomalu reflektovat i existenci automobilů, měřících méně než 4 metry.