Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zisk Hyundaie klesl a výrazně zaostal za očekáváním

redakce AUTO.CZ
Diskuze (178)
Čistý zisk automobilky Hyundai v prvním čtvrtletí roku klesl na 1,93 bilionu wonů (36,9 miliardy Kč) a výrazně tak zaostal za očekáváním analytiků, kteří čekali zisk 2,19 bilionu wonů.

Důvodem poklesu čistého zisku byl slabý výkon v USA, který překonal i růst prodeje na domácím trhu a v Číně. Příjmy za leden až březen stouply o jedno procento na 21,6 bilionu wonů. Již dříve automobilka uvedla, že za první čtvrtletí prodala 1,2 milionu vozů, o 4,6 procenta více než před rokem.

Prodej automobilky ve Spojených státech se snížil o tři procenta. Hyundai musel v USA kvůli možné závadě brzd loni překontrolovat své vozy a automobilka v reakci na to vyměnila vedení. Kontrola stála firmu 90 miliard wonů. Společnost trápí také silná konkurence, která přišla s novějšími modely. Nenahrává jí ani růst wonu, který zdražuje vývoz z Koreje a snižuje zisky ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu. Won v prvním čtvrtletí stoupl vůči dolaru o 1,5 procenta.

Naopak prodej automobilky výrazně roste v Číně, kde hodlá postavit svůj čtvrtý závod. Prodej v Číně se v prvním čtvrtletí zvýšil o devět procent. Na domácím trhu pak prodej vzrostl o pět procent, hlavně díky luxusnímu vozu Genesis a oživení výroby po loňských pracovních sporech.

Hyundai na počátku května zahájí v Koreji jednání s odbory o nové mzdové dohodě. Korea má na celkové výrobě automobilky podíl téměř 40 procent, napsala agentura Reuters.

Hyundai v listopadu 2008 zahájil sériovou výrobu osobních automobilů v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Odbyt vozů nošovického závodu Hyundai se v prvním čtvrtletí mírně zvýšil na 78.000 ze 76.000 v loňském prvním čtvrtletí. Tržby závodu stouply o osm procent na 1,45 bilionu wonů, uvedla Hyundai na své webové stránce.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (178)
8. 5. 2014 20:05
Re: Rozne statistiky
Dik...bol som dlhsi cas mimo, tak az teraz. ;-)
29. 4. 2014 12:03
Re: Tak alespon neco...
Ale vždyť tady každý souhlasí, že domácí investor je pro ekonomiku lepší než zahraniční. Otázka ale zní a ptám se tě na to už poněkolikáté, kde jsi tu měl na začátku devadesátých let takového domácího investora, který by byl schopen se např. o tu škodovku postarat po finanční i technické stránce tak, aby byla plně konkurenceschopná? Kde jsi chtěl vzít všechny ty nové technologie, kde jsi na to chtěl vzít peníze, know-how? Kdo z domácích investorů by tohle škodovce nabídnul? Ty?

To, že stát hází podnikatelům klacky pod nohy, je bohužel fakt a s tím souhlasím.
29. 4. 2014 07:26
Re: Tak alespon neco...
Link by nebyl?
29. 4. 2014 07:24
Re: Tak alespon neco...
To mně bylo o něco víc. A jsem rád, že padli. Člověk měl za nich míň starostí o holé živobytí, ale taky míň peněz. Ale to bych ještě skousnul, dokážu žít i skromně, když to bude nutné. Horší to bylo s nemožností něco s tím dělat.
Ale abych jenom nenadával - pokud už člověk jel někam autem, neměl problém zaparkovat. Většina lidí totiž auto neměla.
29. 4. 2014 07:17
Re: Tak alespon neco...
To je pravda, kromě Prahy má jenom Boleslav vyšší průměrné výplaty, než my v Plzni...
Hyundai platí svým montérům sice o něco míň než VW, ale do minimálky to má daleko. Rozhodně dál od minimálky než od republikového průměru. TPCA bude nejspíš někde mezi, to ať napíše někdo od Kolína.