Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Corbellati Missile
2 Fotogalerie

Značka, kterou neznáte, připravila nejrychlejší hypersport na světě

Překonat vozy značek Bugatti, Koenigsegg a Hennessey chce překonat zcela nová značka Corbellati se svým hypersportem Missile, jehož cílem je překonat rychlost 500 km/h.

Za vznikem nové automobilové značky stojí rodina Corbellati, která má více než 70 let dlouhou tradici v navrhování, výrobě a prodeji šperků, ale v posledních letech se její prozatím poslední generace zaměřila na vývoj hypersportovního automobilu.

Podle oficiálních materiálů společnosti Corbellati se na vývoji vozu, jenž dostal jméno Missile (Střela), pracuje již několik let a nyní je již v takové fázi, že může být odhalen veřejnosti.

Výstavní premiéra novinky se má uskutečnit na letošním autosalonu v Ženevě. Ten se má uskutečnit v termínu od 8. do 18. března. Následně se pak vůz představí ve druhé polovině dubna na přehlídce Top Marques Monaco.

Corbellati prozatím uvolnil jen několik snímků modelů Missile, které doplňují první oficiální informace o technice, s níž chce konkurovat současné elitě mezi hypersporty v čele s Bugatti Chiron, Koenigsegg Agera RS a Hennessey Venom F5.

Missile v případě designu vsadil na poměrně jemné linie. Na prvních snímcích vyvolává tento vůz vzpomínky na druhou polovinu šedesátých let dvacátého století a především na vozy jako je Alfa Romeo Tipo 33 Stradale nebo Ferrari 330 P4.

Konstrukce vozu s rozvorem náprav 285 cm, celkovou délkou 467 cm, šířkou 204 cm, výškou 117 cm a světlou výškou 12 cm je ovšem naprosto současná. Základem modelu Missile je skelet z uhlíkových vláken, který kryjí povrchové panely ze stejného materiálu.

Srdcem prvního čtyřkolového zástupce jména Corbellati má být devítilitrový vidlicový osmiválec se čtyřmi ventily na válec a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který má disponovat nejvyšším výkonem kolem 1324 kW (1800 k). Prostřednictvím šestistupňové převodovky budou roztáčena pouze kola zadní nápravy.

Podvozek má využívat vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol na dvojitých ramenech se stavitelným vzduchovým odpružením, upravujícím své nastavení podle aktuálních jízdních podmínek. Brzdový systém bude osazen karbon-keramickými kotouči s vnitřním chlazením o rozměrech 394x36 mm v kombinaci se šestipístkovými třmeny na všech kolech.

Corbellati prozatím neuvádí hmotnost vozu a v případě dynamických vlastností zmiňuje jen již zmíněný cíl v podobě překonání rychlosti 500 km/h. Zda se jej podaří dosáhnout, ukáže čas, ale nejdříve dojde k samotné výstavní premiéře na autosalonu v Ženevě.