Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zopakuje Peugeot svůj triumf?

Jan Vaškovič Jan Vaškovič 21. 3. 2002 • 05:24
14
Zobrazit náhledy (14)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Po nedávno skončené soutěži na středomořském ostrově Korsika bude španělská rally druhým asfaltovým podnikem MS v rally a jak je všeobecně známo, na tomto povrchu mají největší šance francouzské týmy.

Čtvrtým dějstvím letošního seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích je Katalánská rally. Po nedávno skončené soutěži na středomořském ostrově Korsika bude španělská rally druhým asfaltovým podnikem a jak je všeobecně známo, na tomto povrchu mají největší šance francouzské týmy.

Na rozdíl od Korsiky se tentokrát ve Španělsku představí nejen držitel korsického hattricku, tým Peugeot Total, ale také jeho největší asfaltový rival a zároveň další ze zástupců automobilového koncernu PSA, tým Automobiles Citroen. Ten bude tentokrát spoléhat především na francouzského "rychlíka" Philippe Bugalského, jemuž budou s dalšími dvěmi Xsarami WRC asistovat Seveřan Radstrom a talentovaný mladíček Loeb. "Stříbrní lvi", tedy tým Peugeot, budou u své zkušené sestavy asi nejvíce spoléhat na korsického vítěze Gillese Panizziho, ale bez šancí nejsou ani úřadující mistr světa Burns či vedoucí muž průběžné klasifikace šampionátu, finský pilot Marcus Gronholm. Právě on by se teoreticky mohl stát černým koněm soutěže, neboť už na předchozí soutěži dokázal, že ačkoliv pochází z chladného Severu, dokáže podat výborný výkon i na rozpáleném asfaltu.

Do bojů o první příčky bude určitě chtít zasáhnout tým Subaru, v němž si hodlá vylepšit své bodové skóre Tommi Makinen. Na rozdíl od ostatních týmů nasazuje ve Španělsku Subaru pouze dva vozy a za volantem druhé Imprezy WRC tak usedne druhý nominovaný jezdec Petter Solberg. Do jisté míry hendikepován se musí cítit tým Ford. Colin McRae odstartuje do rally s poraněným prstem, následkem své havárie ze třetí etapy Tour de Corse, a jeho týmový kolega Carlos Sainz se bude muset po havárii při testovacích jízdách obejít bez zraněného spolujezdce Luise Moyi. Toho nahradí na horkém sedadle další známý španělský spolujezdec Marc Martí.

Velkou neznámou bude výkon značek Mitsubishi, Škoda a Hyundai. Od své loňské premiéry se zatím nové Mitsubishi Lancer WRC neprosadilo a z dosavadních tří letošních soutěží dokázal japonský tým vytěžit pouhých pět bodů. Ještě hůře jsou na tom u korejského Hyundaie, jenž má na svém kontě pouhý bod. Hrozivá nula bohužel zeje na pomyslném účtu českého továrního týmu Škoda Motorsport, jehož barvy bude na Katalánské rally hájit trojlístek Seveřanů ve složení Eriksson, Gardemeister a Blomqvist. Pokud se vrátíme k týmu Hyundai, je nutno dodat, že ten přišel o jeden ze svých vozů ještě před startem soutěže, když nezaviněná dopravní nehoda vyřadila ze hry mladého Poláka Tomasze Kuchara.

Jak je vidět z výše uvedených řádků, největší pozornost se při letošní 37. Rally Catalunya – Costa Brava soustředí pravděpodobně na souboj Peugeot versus Citroen. Není však vyloučeno, že se nakonec bude smát „ten třetí“. Kdo však definitivně bude tím šťastným, to se dozvíme až v neděli 24. března 2002 odpoledne.

Katalánská rally startuje v pátek 22. března 2002 v 5:30 hodin. Celá soutěž je tradičně rozdělena do tří etap a na svém programu má celkem 18 rychlostních zkoušek, jejichž souhrnná délka činí 394,98 km.

Ve fotogalerii se můžete podívat jak se závodilo na Korsice.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku