Zpřístupnění vodíkových patentů Toyoty je jen krok ke zviditelnění
Zkraje tohoto týdne vyvolalo velkou pozornost prohlášení Toyoty, že zdarma zpřístupní konkurenci své patenty, související s vodíkovou technikou a palivovými články. Jak jsme informovali, jedná se o celkem 5680 patentů, z toho 1970 je spjato s technikou palivových článků, 290 s nádržemi na vodík, 3350 se softwarem vodíkových aut a 70 s výrobou a dodávkami vodíku.
To co vypadalo jako vstřícný krok, vedoucí ke zrychlení vývoje, jenž umožní téměř komukoli vyvinout vůz na podobné úrovni, jako je dnes Toyota Mirai, je podle CEO Daimleru Dietera Zetsche jen obyčejná PR aktivita, mající za cíl se zviditelnit a zajistit modelu Mirai větší publicitu stejně, jako to vloni v létě udělala Tesla v oblasti patentů pro elektromobily.
Zetsche dále tvrdí, že "Mercedes má v tuto chvíli vodíkovou techniku na stejné úrovni, jako Toyota" a nabídku Japonců tedy nevyužije. Mercedes-Benz spoléhá v této oblasti na společný vývoj s Fordem a Nissanem, Toyota se už před nějakým časem spojila s BMW a Honda bude vyvíjet novou generaci svých vozů s palivovými články společně s General Motors. Samostatně zatím údajně vyvíjí vodíková auta Hyundai.