Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zpřístupnění vodíkových patentů Toyoty je jen krok ke zviditelnění

Michal Fokt
Diskuze (6)
Šéf Daimleru Dieter Zetsche bagatelizuje nejnovější krok Toyoty s bezplatným využitím patentů na vodíkovou techniku. Je to prý jen PR.

Zkraje tohoto týdne vyvolalo velkou pozornost prohlášení Toyoty, že zdarma zpřístupní konkurenci své patenty, související s vodíkovou technikou a palivovými články. Jak jsme informovali, jedná se o celkem 5680 patentů, z toho 1970 je spjato s technikou palivových článků, 290 s nádržemi na vodík, 3350 se softwarem vodíkových aut a 70 s výrobou a dodávkami vodíku.

To co vypadalo jako vstřícný krok, vedoucí ke zrychlení vývoje, jenž umožní téměř komukoli vyvinout vůz na podobné úrovni, jako je dnes Toyota Mirai, je podle CEO Daimleru Dietera Zetsche jen obyčejná PR aktivita, mající za cíl se zviditelnit a zajistit modelu Mirai větší publicitu stejně, jako to vloni v létě udělala Tesla v oblasti patentů pro elektromobily.

Zetsche dále tvrdí, že "Mercedes má v tuto chvíli vodíkovou techniku na stejné úrovni, jako Toyota" a nabídku Japonců tedy nevyužije. Mercedes-Benz spoléhá v této oblasti na společný vývoj s Fordem a Nissanem, Toyota se už před nějakým časem spojila s BMW a Honda bude vyvíjet novou generaci svých vozů s palivovými články společně s General Motors. Samostatně zatím údajně vyvíjí vodíková auta Hyundai.

Michal Fokt
Diskuze (6)
12. 1. 2015 08:45
Samostatně zatím údajně vyvíjí vodíková auta Hyundai.
Údajně??? U redaktora webu auto.cz bych opravdu očekával lepší informovanost. když Hyundai byl vůbec první, kdo spustil sériovou výrobu aut s vodíkovým pohonem (ix35/Tucson Fuel Cell, dříve známý pod zkratkou FCEV) ... Namátkou (mimochodem, hned první odkaz je z auto.cz...):

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Atd.
Avatar - _Karel_
11. 1. 2015 23:54
PR
Až udělá podobnou "PR" akci Daimler, doufám, že se půjdou zeptat šéfa Toyoty, co si o tom myslí.
11. 1. 2015 09:26
Re: A co?
v tom pripade je zatím jedinou volbou auto s benzinovym motorem a ne rakovinometem.
a proto soucasna starostka parize i premier francie chteji naftove motory vyhnat z centra parize nekam na periferii
11. 1. 2015 09:12
A co?
A co je na tom nového? Chudáček Mercedes. Dneska dělají všichni všechno pro reklamu, viz Hjondé a Škoda u nás... Nebo tento výrok uvedený v článku.

Jeden má auto s mega kufrem, druhý má auto, které mu bude soused z Boleslavi závidět. I tyto stránky jsou jedno velké PR (nic proti webu).

A za mně, je mi "jedno" jak to auto funguje, klidně ať má v sobě jaderný reaktor, ale ať je bezpečné, bez poruch a s minimálními náklady na provoz. Jo a pokud možno co nejméně zatěžovat přírodu.
Avatar - Guttalax
11. 1. 2015 08:23
Hydrogenium
Článek krátký,vystižný ,dostačující. Za mě :yes: