Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC upravoval výsledky ankety o auto roku, některé hlasy navyšoval až desetkrát

Jan Mička
Diskuze (199)
Německým autoklubem ADAC otřásá skandál. Nyní již bývalý ředitel komunikace manipuloval výsledky ankety o nejoblíbenější auto roku.

Informaci zveřejnil server Sueddeutsche Zeitung na základě přiznání šéfa klubu Karla Obermaiera. Situace má přitom dalekosáhlejší následky, než se na první pohled zdá. ADAC je totiž s devatenácti miliony členů největším autoklubem v Evropě, jejich přízeň zřejmě nezůstane neovlivněna. Aby toho nebylo málo, zvedlo zveřejnění podvodu vlnu odporu také v německé vládě.

Za úpravou výsledků v anketě o nejoblíbenější auto roku stojí nyní již bývalý ředitel komunikace ADACu Michael Ramstetter, jehož cílem bylo zvýšit prestiž klubu. Nejednalo se přitom o žádné drobné úpravy - například Volkswagen Golf, letošní vítěz ankety, získal ve skutečnosti pouhou desetinu z uvedených hlasů.

Podle zpráv serveru IHNED.cz se přesně neví, jak dlouho Ramstetter výsledky ankety manipuloval. K podvodům se ale přiznal a rezignoval na svou funkci.

Jan Mička
Diskuze (199)
Avatar - Sandai
31. 1. 2014 15:49
Pěkný flame :-)
Koukám, že se tady rozjela pěkná diskuze o turbu kontra atmo a benzín proti naftě. Ale článek o tom vůbec není. Je jenom o tom, kolik které konkrétní auto bere při maximálce. O ničem jiném být ani nemůže. Auta mají různou maximálku, hmotnost, pneumatiky, všechny možné odpory i zpřevodování.
Avatar - Ondore
23. 1. 2014 16:17
Re: blbost natahnuta mediemi
Tá prepážka mala svoj zmysel - tovar bol prekladaný silikonovým papierom a musel byť zabezpečený prepážkou, aby sa nedostal (neskĺzol) do priestoru posádky, rovnako malo svoj zmysel, že to auto malo 10cm na výšku viac. g+ bol jedným z áut, ktoré mi prišli ok, reál ukázal, že auto je šmejd (môj názor) - je to problém?

" by sis koupil produkt VW znovu" - jedna vec je kupovať auto pre seba, iná vec pre firemné použitie, kde riešim v prvom rade value / money. Ak sa budeme baviť o tourane, tak tvrdím, že je to predražená dodávka, ktorá za cenu o 50% vyššiu ponúka o 5% lepšie vlastnosti oproti konkurencii. Ak ho ponúknu ako CNG (s normálnym dojazdom), tak sa to ekonomicky zrovná, resp. s vysokým kilometrovým nábehom dokonca preklopí v prospech touranu (aj preto tá poznámka, že by som volil základnú verziu). V momente, keď bude mať v ponuke vyladené CNG aj konkurencia, tak ju s radosťou uprednostním.
Avatar - Ondore
23. 1. 2014 16:04
Re: blbost natahnuta mediemi
Fakt Ti ten trojpísmenkový stojí za diskusiu? No dobre, tak špeciálne pre Teba, ešte raz a pomaly - tvrdím, že "na 1.000 bravwo pripada jeden bravo mercedes" - nepomer je zrejmý a to aj keby si započítal spomenuté BMW či Volvo. A znovu poviem - skladať ódy na prémiu, tak ok, plní si svoje vlhké sny, ale biť sa do pŕs, ako to Lupo roztočí a zatočí s konkurenciou je diagnóza (zámerne uvádzam niečo staršie, lebo tam sa ukázalo ako sa mu plnia sny).

V tom ale pudel zakopaný nie je, ten je v tom, že jeho patologické ospevovanie nie je založené na reálnom základe, sám žiadny vw nevlastní a vystupuje tu, akoby bol svetový majster pravdy. Keď sa mu rukami pretočí polovica vw (group) áut čo som mal ja, tak prosím, inak je nič len ten plagátovec, ktorým sa tu oháňa pri útokoch na druhých. Stačí ako zdôvodnenie? Dík ak vravíš ano :-)
Avatar - white label
23. 1. 2014 15:09
Re: blbost natahnuta mediemi
Dyť jsem napsal jasně: "Pokud bych chtěl "kompaktní osobní dodávku" beru MPV (u VW Touran)...", tedy logicky kompaktní MPV jakékoli značky.
Pokud ti stačil "minikufr G+", mohl by stačit i "minikufr G". Nebo na normálního Golfa tenkrát nešla dát přepážka s odpočetem DPH a Golf Variant si nechtěl?
Zajímavé, že i po tak otřesných osobních zkušenostech, by sis koupil produkt VW znovu, stačil by ti k tomu pouze fakt, že by jezdil na CNG.
Avatar - white label
23. 1. 2014 15:04
Re: blbost natahnuta mediemi
Tím, že napíšu, že se podobně pochvalně nevyjadřuje jen o koncernu se ho "odhodlaně zastávám"? Zajímavá logika...
Pouze jsem na příkladu GTIho demonstroval fakt, že chvála koncernu se tady obecně neodpouští tak, jako případná obdobná chvála jakýchkoli jiných značek.
Jsou tady různí jednotliví exoti, např. Ada, nebo Petrumr (nebo jak se to píše), ale co se samotného počtu místních "antifuns" týče, nemají tady odpůrci koncernu VW konkurenci.