Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

 
 

Již je tomu takřka 10 let, kdy spatřily světlo tohoto světa dva služebně nejstarší modely současné nabídky Alfy Romeo – GTV a Spider. Oběma vdechla život již roku 1994 designérská dílna Pininfarina. Na letošním Ženevském autosalonu se konečně objevily oba modely v inovovaném kabátě - opět pod Pininfarinovou taktovkou.

Nejedná se o převratné novinky, ale o facelift modelů již existujících. Důraz byl položen na sjednocení firemního designu, přizpůsobení interiéru současným moderním požadavkům a především pak na poskytnutí nových pohonných jednotek a elektronických vymožeností.

Pokud na Alfu nebudete hledět právě zepředu, asi jen těžko rozpoznáte, zda se jedná o nový či starý model. Na přední část vozu byla totiž soustředěna většina designérských úprav a zbytku byl prakticky ponechán původní vzhled. Přepracované masce vozu vévodí centrálně umístěný otvor s logem a vodorovnými stříbrnými žebry, která se výrazně rýsují na tmavém pozadí chladiče. Tento stylistický prvek má jednoznačně sladit modely GTV a Spider se současným designérským pojetím Alfy, především pak s Alfou 147. Také výrazný v-prolis táhnoucí se od předního nárazníku přes kapotu až k A-sloupkům je totožný se stočtyřicetsedmičkou. Čtveřice kruhových světlometů a velké nasávací otvory ve spodní části nárazníku jen umocňují agresivní vzhled vozu a prozrazují jeho sportovní ambice. Mlhová světla a poznávací značka umístěná mimo osu vozu doplňují kompozici charakteristickou v poslední době pro všechny nové vozy této značky. Ostatní partie zůstaly zcela totožné se staršími modely. Alfa GTV si zachovala svůj klínovitý tvar a vysokou záď s přítlačným křídlem, ve kterém je integrováno třetí brzdové světlo. Výrazný prolis na boku vozu táhnoucí se až ke spodní hraně zadního okna, jenž geometricky navazuje na spojnici předního nárazníku a blatníku, byl rovněž zachován. Spider má naproti tomu elegantní nízkou záď, jejíž hrana jen málo vystupuje nad úzký pruh koncových světel. I zde najdeme na boku prolis jen s tím rozdílem, že v zadní části vyúsťuje ve spodní linii krytu stahovací střechy. Oba typy se budou dodávat jen ve třech barvách – Brunello Red (červená), Racing Green (zelená) a Cobalt Blue (modrá).

V interiéru patří mezi hlavní změny jednoznačně snížení posazu řidiče (bod H), což má za následek vyšší jízdní komfort především ve vyšších rychlostech. Dále nová červeně podsvícená palubní deska s vyšší ergonomií řidičova pracoviště. Nad tříramenným kůží obšitým volantem jsou velké analogové ukazatele rychlosti a otáček motoru, mezi které je umístěn display. Na středové konzole vystupující ve spodní části výrazně do prostoru kabiny nalezly své umístění vypínač ASR (systém jízdní stability), ovládání rádia, satelitní navigace a také ovládání dvouokruhové klimatizace doplněné o nezbytné vzduchové výdechy. Středová konzola je zpracována z leštěného hliníku podtrhujícího sportovní atmosféru. Její spodní část překrývá převodovou skříň s kůží obšitou řadicí pákou a přechází v tunel mezi sedadly, kde kromě ruční brzdy nalezneme zapalovač s popelníkem, ovladač elektrického nastavování vnějších zrcátek a u Spidera také ovládání elektrické stahovací střechy. Sedadla jsou látková či kožená (dle výbavy s daným motorem), vždy s výrazným bočním vedením. Ve vyšší výbavě je možno objednat sedadla elektricky stavitelná s vyhříváním. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná okna.

GTV i Spider budou k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Nejsilnější z trojice zážehových motorů je vidlicový šestiválec 3.2 V6 24 známý již z GTA modelů tohoto výrobce. S tímto motorem o výkonu 176 kW/6200 ot/min a točivém momentu 289 Nm/4800 ot/min dosahuje Alfa GTV nejvyšší rychlosti 255 km/h, čímž se stává nejrychlejší sériovou Alfou v historii značky. Druhým z nabízených motorů je řadový čtyřválec 2.0 JTS, disponující výkonem 121 kW/6400 ot/min a točivým momentem 206 Nm/3250 ot/min. Tento motor využívá přímého vstřiku paliva do válců a je možno s ním uhánět rychlostí až 220 km/h v případě GTV a 215 km/h pokud je umístěn ve Spideru. Posledním z nabízených motorů je rovněž řadový čtyřválec 2.0 Twin Spark. Tento motor dosahuje max. výkonu 110kW/6300 ot/min a točivého momentu 181Nm/3800 ot/min. Maximální dosažitelná rychlost je 215 km/h u GTV a 210 km/h u Spideru.

Výkon hnací jednotky je u motorů 2.0 Twin Spark a 2.0 JTS přenášen na nová 16“ kola z lehkých slitin obutá do pneumatik o velikosti 205/50 pomocí manuální pětistupňové převodovky, zatímco motor 3.2 V6 je doplněn manuální šestistupňovou převodovkou a pohání rovněž nová 17“ kola s pneumatikami 225/45. O krocení tak velkého stáda koní se starají kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 284 mm a vzadu kotouče o průměru 240 mm. Pro maximální jistotu při vedení vozu byla vpředu použita náprava MacPherson s dolním trojúhelníkovým ramenem a novým stabilizátorem. O stabilitu zadní části vozu se stará pomocí čtyř vodících ramen náprava typu multilink.



Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu úspěšně odstartovala…

Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren

Focením vlaků, letadel či krajiny se zabývá hodně lidí, o…

Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu

Téměř rok a půl po referendu o vystoupení Británie z…

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

 

Štítky Alfa Romeo

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci? Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci?

Alfa Romeo sice zatím spí a vyrábí jen trojici modelů.…

 



 
Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Dnes 08:00

Podle německých médií se blíží konec dieselu. Lidé prý udělají nejlépe, když svůj hned prodají. Bazary by tedy měly přetékat auty za hubičku. Jenže věřte německým novinám a televizi.




Blesk.cz

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před popravou jí dělal ze života peklo

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před…

S nožem pod krkem musela už údajně začátkem prosince čelit výhrůžkám svého exmanžela podnikatelka Blanka D.…

 

iSport.cz

Reprezentace a veteráni? Michálek by dodal klid, Erat je lídr

Reprezentace a veteráni? Michálek by dodal klid,…

Zbyněk Michálek byl smířený s tím, že si v reprezentaci nezahraje. Mihla se i myšlenka: Není to definitivní…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za mrtvé novorozeně, které ještě žilo

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za…

V hlavním indickém městě Dillí se odehrál velmi neobvyklý a tragický případ: lékaři označili novorozená dvojčata…

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Ač vyučen psychologem, ani v nejmenším nechápu pohnutky prezidentských kandidátů, kteří do klání vstupují, aniž…