Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

 
 
28.5. 2003

Již je tomu takřka 10 let, kdy spatřily světlo tohoto světa dva služebně nejstarší modely současné nabídky Alfy Romeo – GTV a Spider. Oběma vdechla život již roku 1994 designérská dílna Pininfarina. Na letošním Ženevském autosalonu se konečně objevily oba modely v inovovaném kabátě - opět pod Pininfarinovou taktovkou.

Nejedná se o převratné novinky, ale o facelift modelů již existujících. Důraz byl položen na sjednocení firemního designu, přizpůsobení interiéru současným moderním požadavkům a především pak na poskytnutí nových pohonných jednotek a elektronických vymožeností.

Pokud na Alfu nebudete hledět právě zepředu, asi jen těžko rozpoznáte, zda se jedná o nový či starý model. Na přední část vozu byla totiž soustředěna většina designérských úprav a zbytku byl prakticky ponechán původní vzhled. Přepracované masce vozu vévodí centrálně umístěný otvor s logem a vodorovnými stříbrnými žebry, která se výrazně rýsují na tmavém pozadí chladiče. Tento stylistický prvek má jednoznačně sladit modely GTV a Spider se současným designérským pojetím Alfy, především pak s Alfou 147. Také výrazný v-prolis táhnoucí se od předního nárazníku přes kapotu až k A-sloupkům je totožný se stočtyřicetsedmičkou. Čtveřice kruhových světlometů a velké nasávací otvory ve spodní části nárazníku jen umocňují agresivní vzhled vozu a prozrazují jeho sportovní ambice. Mlhová světla a poznávací značka umístěná mimo osu vozu doplňují kompozici charakteristickou v poslední době pro všechny nové vozy této značky. Ostatní partie zůstaly zcela totožné se staršími modely. Alfa GTV si zachovala svůj klínovitý tvar a vysokou záď s přítlačným křídlem, ve kterém je integrováno třetí brzdové světlo. Výrazný prolis na boku vozu táhnoucí se až ke spodní hraně zadního okna, jenž geometricky navazuje na spojnici předního nárazníku a blatníku, byl rovněž zachován. Spider má naproti tomu elegantní nízkou záď, jejíž hrana jen málo vystupuje nad úzký pruh koncových světel. I zde najdeme na boku prolis jen s tím rozdílem, že v zadní části vyúsťuje ve spodní linii krytu stahovací střechy. Oba typy se budou dodávat jen ve třech barvách – Brunello Red (červená), Racing Green (zelená) a Cobalt Blue (modrá).

V interiéru patří mezi hlavní změny jednoznačně snížení posazu řidiče (bod H), což má za následek vyšší jízdní komfort především ve vyšších rychlostech. Dále nová červeně podsvícená palubní deska s vyšší ergonomií řidičova pracoviště. Nad tříramenným kůží obšitým volantem jsou velké analogové ukazatele rychlosti a otáček motoru, mezi které je umístěn display. Na středové konzole vystupující ve spodní části výrazně do prostoru kabiny nalezly své umístění vypínač ASR (systém jízdní stability), ovládání rádia, satelitní navigace a také ovládání dvouokruhové klimatizace doplněné o nezbytné vzduchové výdechy. Středová konzola je zpracována z leštěného hliníku podtrhujícího sportovní atmosféru. Její spodní část překrývá převodovou skříň s kůží obšitou řadicí pákou a přechází v tunel mezi sedadly, kde kromě ruční brzdy nalezneme zapalovač s popelníkem, ovladač elektrického nastavování vnějších zrcátek a u Spidera také ovládání elektrické stahovací střechy. Sedadla jsou látková či kožená (dle výbavy s daným motorem), vždy s výrazným bočním vedením. Ve vyšší výbavě je možno objednat sedadla elektricky stavitelná s vyhříváním. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná okna.

GTV i Spider budou k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Nejsilnější z trojice zážehových motorů je vidlicový šestiválec 3.2 V6 24 známý již z GTA modelů tohoto výrobce. S tímto motorem o výkonu 176 kW/6200 ot/min a točivém momentu 289 Nm/4800 ot/min dosahuje Alfa GTV nejvyšší rychlosti 255 km/h, čímž se stává nejrychlejší sériovou Alfou v historii značky. Druhým z nabízených motorů je řadový čtyřválec 2.0 JTS, disponující výkonem 121 kW/6400 ot/min a točivým momentem 206 Nm/3250 ot/min. Tento motor využívá přímého vstřiku paliva do válců a je možno s ním uhánět rychlostí až 220 km/h v případě GTV a 215 km/h pokud je umístěn ve Spideru. Posledním z nabízených motorů je rovněž řadový čtyřválec 2.0 Twin Spark. Tento motor dosahuje max. výkonu 110kW/6300 ot/min a točivého momentu 181Nm/3800 ot/min. Maximální dosažitelná rychlost je 215 km/h u GTV a 210 km/h u Spideru.

Výkon hnací jednotky je u motorů 2.0 Twin Spark a 2.0 JTS přenášen na nová 16“ kola z lehkých slitin obutá do pneumatik o velikosti 205/50 pomocí manuální pětistupňové převodovky, zatímco motor 3.2 V6 je doplněn manuální šestistupňovou převodovkou a pohání rovněž nová 17“ kola s pneumatikami 225/45. O krocení tak velkého stáda koní se starají kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 284 mm a vzadu kotouče o průměru 240 mm. Pro maximální jistotu při vedení vozu byla vpředu použita náprava MacPherson s dolním trojúhelníkovým ramenem a novým stabilizátorem. O stabilitu zadní části vozu se stará pomocí čtyř vodících ramen náprava typu multilink.



Hamáček získal důvěru od svých spolustraníků Hamáček získal důvěru od svých spolustraníků

Předseda sociální demokracie a vicepremiér Jan Hamáček…

Až dvě miliardy za sucho. Ministerstvo zemědělství požaduje kompenzace kvůli nízké úrodě Až dvě miliardy za sucho. Ministerstvo zemědělství požaduje kompenzace kvůli nízké úrodě

Ministerstvo zemědělství bude chtít zhruba dvě miliardy…

Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou

Ústřední výbor KSČM nebude jednat o možnosti odvolání…

Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

 

Štítky Alfa Romeo

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci? Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci?

Alfa Romeo sice zatím spí a vyrábí jen trojici modelů.…

 



 
Do soutěží FIA míří první čínská značka. Lynk & Co bude působit ve WTCR

Do soutěží FIA míří čínská značka Lynk & Co, objeví se v šampionátu WTCR

Dnes 13:17

Automobilka Lynk & Co se stane první čínskou značkou, která se objeví pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace. Konkrétně jde o nového člena šampionátu WTCR.




Blesk.cz

Dálnice D10 ve směru na Prahu stála. Na dopravním tahu hořelo auto

Dálnice D10 ve směru na Prahu stála. Na dopravním…

Dálnici D10 uzavřel dnes na 32. kilometru ve směru na Prahu nedaleko Benátek nad Jizerou na Mladoboleslavsku…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…

Počet státních zaměstnanců  roste. Stát vydá příští rok na jejich platy 210 miliard

Počet státních zaměstnanců roste. Stát vydá příští…

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce vzrůst proti letošnímu plánovanému objemu o 23,3…