Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

 
 

Již je tomu takřka 10 let, kdy spatřily světlo tohoto světa dva služebně nejstarší modely současné nabídky Alfy Romeo – GTV a Spider. Oběma vdechla život již roku 1994 designérská dílna Pininfarina. Na letošním Ženevském autosalonu se konečně objevily oba modely v inovovaném kabátě - opět pod Pininfarinovou taktovkou.

Nejedná se o převratné novinky, ale o facelift modelů již existujících. Důraz byl položen na sjednocení firemního designu, přizpůsobení interiéru současným moderním požadavkům a především pak na poskytnutí nových pohonných jednotek a elektronických vymožeností.

Pokud na Alfu nebudete hledět právě zepředu, asi jen těžko rozpoznáte, zda se jedná o nový či starý model. Na přední část vozu byla totiž soustředěna většina designérských úprav a zbytku byl prakticky ponechán původní vzhled. Přepracované masce vozu vévodí centrálně umístěný otvor s logem a vodorovnými stříbrnými žebry, která se výrazně rýsují na tmavém pozadí chladiče. Tento stylistický prvek má jednoznačně sladit modely GTV a Spider se současným designérským pojetím Alfy, především pak s Alfou 147. Také výrazný v-prolis táhnoucí se od předního nárazníku přes kapotu až k A-sloupkům je totožný se stočtyřicetsedmičkou. Čtveřice kruhových světlometů a velké nasávací otvory ve spodní části nárazníku jen umocňují agresivní vzhled vozu a prozrazují jeho sportovní ambice. Mlhová světla a poznávací značka umístěná mimo osu vozu doplňují kompozici charakteristickou v poslední době pro všechny nové vozy této značky. Ostatní partie zůstaly zcela totožné se staršími modely. Alfa GTV si zachovala svůj klínovitý tvar a vysokou záď s přítlačným křídlem, ve kterém je integrováno třetí brzdové světlo. Výrazný prolis na boku vozu táhnoucí se až ke spodní hraně zadního okna, jenž geometricky navazuje na spojnici předního nárazníku a blatníku, byl rovněž zachován. Spider má naproti tomu elegantní nízkou záď, jejíž hrana jen málo vystupuje nad úzký pruh koncových světel. I zde najdeme na boku prolis jen s tím rozdílem, že v zadní části vyúsťuje ve spodní linii krytu stahovací střechy. Oba typy se budou dodávat jen ve třech barvách – Brunello Red (červená), Racing Green (zelená) a Cobalt Blue (modrá).

V interiéru patří mezi hlavní změny jednoznačně snížení posazu řidiče (bod H), což má za následek vyšší jízdní komfort především ve vyšších rychlostech. Dále nová červeně podsvícená palubní deska s vyšší ergonomií řidičova pracoviště. Nad tříramenným kůží obšitým volantem jsou velké analogové ukazatele rychlosti a otáček motoru, mezi které je umístěn display. Na středové konzole vystupující ve spodní části výrazně do prostoru kabiny nalezly své umístění vypínač ASR (systém jízdní stability), ovládání rádia, satelitní navigace a také ovládání dvouokruhové klimatizace doplněné o nezbytné vzduchové výdechy. Středová konzola je zpracována z leštěného hliníku podtrhujícího sportovní atmosféru. Její spodní část překrývá převodovou skříň s kůží obšitou řadicí pákou a přechází v tunel mezi sedadly, kde kromě ruční brzdy nalezneme zapalovač s popelníkem, ovladač elektrického nastavování vnějších zrcátek a u Spidera také ovládání elektrické stahovací střechy. Sedadla jsou látková či kožená (dle výbavy s daným motorem), vždy s výrazným bočním vedením. Ve vyšší výbavě je možno objednat sedadla elektricky stavitelná s vyhříváním. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná okna.

GTV i Spider budou k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Nejsilnější z trojice zážehových motorů je vidlicový šestiválec 3.2 V6 24 známý již z GTA modelů tohoto výrobce. S tímto motorem o výkonu 176 kW/6200 ot/min a točivém momentu 289 Nm/4800 ot/min dosahuje Alfa GTV nejvyšší rychlosti 255 km/h, čímž se stává nejrychlejší sériovou Alfou v historii značky. Druhým z nabízených motorů je řadový čtyřválec 2.0 JTS, disponující výkonem 121 kW/6400 ot/min a točivým momentem 206 Nm/3250 ot/min. Tento motor využívá přímého vstřiku paliva do válců a je možno s ním uhánět rychlostí až 220 km/h v případě GTV a 215 km/h pokud je umístěn ve Spideru. Posledním z nabízených motorů je rovněž řadový čtyřválec 2.0 Twin Spark. Tento motor dosahuje max. výkonu 110kW/6300 ot/min a točivého momentu 181Nm/3800 ot/min. Maximální dosažitelná rychlost je 215 km/h u GTV a 210 km/h u Spideru.

Výkon hnací jednotky je u motorů 2.0 Twin Spark a 2.0 JTS přenášen na nová 16“ kola z lehkých slitin obutá do pneumatik o velikosti 205/50 pomocí manuální pětistupňové převodovky, zatímco motor 3.2 V6 je doplněn manuální šestistupňovou převodovkou a pohání rovněž nová 17“ kola s pneumatikami 225/45. O krocení tak velkého stáda koní se starají kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 284 mm a vzadu kotouče o průměru 240 mm. Pro maximální jistotu při vedení vozu byla vpředu použita náprava MacPherson s dolním trojúhelníkovým ramenem a novým stabilizátorem. O stabilitu zadní části vozu se stará pomocí čtyř vodících ramen náprava typu multilink.



Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 

Štítky Alfa Romeo

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci? Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci?

Alfa Romeo sice zatím spí a vyrábí jen trojici modelů.…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím povídal na seznámkách s patnáctkami

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím…

Milující otec, který udělal osudovou chybu a zapomněl syna odvézt do jeslí, nebo monstrum, co chladnokrevně…

Kmen v Indonésii své mrtvé krmí a pravidelně vyhrabává z hrobů: Fotí s nimi i rodinné fotografie

Kmen v Indonésii své mrtvé krmí a pravidelně…

Kmen Torajanů žije v Indonésii na ostrově Sulawesi a mají jednu speciální tradici. Smrt pro ně není konec a své…

 

iSport.cz

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El Clásico v posledních vteřinách

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El…

Neuvěřitelné! Strhující duel přineslo očekávané El Clásico, Barcelona nakonec na půdě Realu Madrid vyhrála 3:2.…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…