reklama


Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

Alfa Romeo GTV a Spider - revoluce se nekoná

 
 

Již je tomu takřka 10 let, kdy spatřily světlo tohoto světa dva služebně nejstarší modely současné nabídky Alfy Romeo – GTV a Spider. Oběma vdechla život již roku 1994 designérská dílna Pininfarina. Na letošním Ženevském autosalonu se konečně objevily oba modely v inovovaném kabátě - opět pod Pininfarinovou taktovkou.

Nejedná se o převratné novinky, ale o facelift modelů již existujících. Důraz byl položen na sjednocení firemního designu, přizpůsobení interiéru současným moderním požadavkům a především pak na poskytnutí nových pohonných jednotek a elektronických vymožeností.

Pokud na Alfu nebudete hledět právě zepředu, asi jen těžko rozpoznáte, zda se jedná o nový či starý model. Na přední část vozu byla totiž soustředěna většina designérských úprav a zbytku byl prakticky ponechán původní vzhled. Přepracované masce vozu vévodí centrálně umístěný otvor s logem a vodorovnými stříbrnými žebry, která se výrazně rýsují na tmavém pozadí chladiče. Tento stylistický prvek má jednoznačně sladit modely GTV a Spider se současným designérským pojetím Alfy, především pak s Alfou 147. Také výrazný v-prolis táhnoucí se od předního nárazníku přes kapotu až k A-sloupkům je totožný se stočtyřicetsedmičkou. Čtveřice kruhových světlometů a velké nasávací otvory ve spodní části nárazníku jen umocňují agresivní vzhled vozu a prozrazují jeho sportovní ambice. Mlhová světla a poznávací značka umístěná mimo osu vozu doplňují kompozici charakteristickou v poslední době pro všechny nové vozy této značky. Ostatní partie zůstaly zcela totožné se staršími modely. Alfa GTV si zachovala svůj klínovitý tvar a vysokou záď s přítlačným křídlem, ve kterém je integrováno třetí brzdové světlo. Výrazný prolis na boku vozu táhnoucí se až ke spodní hraně zadního okna, jenž geometricky navazuje na spojnici předního nárazníku a blatníku, byl rovněž zachován. Spider má naproti tomu elegantní nízkou záď, jejíž hrana jen málo vystupuje nad úzký pruh koncových světel. I zde najdeme na boku prolis jen s tím rozdílem, že v zadní části vyúsťuje ve spodní linii krytu stahovací střechy. Oba typy se budou dodávat jen ve třech barvách – Brunello Red (červená), Racing Green (zelená) a Cobalt Blue (modrá).

V interiéru patří mezi hlavní změny jednoznačně snížení posazu řidiče (bod H), což má za následek vyšší jízdní komfort především ve vyšších rychlostech. Dále nová červeně podsvícená palubní deska s vyšší ergonomií řidičova pracoviště. Nad tříramenným kůží obšitým volantem jsou velké analogové ukazatele rychlosti a otáček motoru, mezi které je umístěn display. Na středové konzole vystupující ve spodní části výrazně do prostoru kabiny nalezly své umístění vypínač ASR (systém jízdní stability), ovládání rádia, satelitní navigace a také ovládání dvouokruhové klimatizace doplněné o nezbytné vzduchové výdechy. Středová konzola je zpracována z leštěného hliníku podtrhujícího sportovní atmosféru. Její spodní část překrývá převodovou skříň s kůží obšitou řadicí pákou a přechází v tunel mezi sedadly, kde kromě ruční brzdy nalezneme zapalovač s popelníkem, ovladač elektrického nastavování vnějších zrcátek a u Spidera také ovládání elektrické stahovací střechy. Sedadla jsou látková či kožená (dle výbavy s daným motorem), vždy s výrazným bočním vedením. Ve vyšší výbavě je možno objednat sedadla elektricky stavitelná s vyhříváním. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná okna.

GTV i Spider budou k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Nejsilnější z trojice zážehových motorů je vidlicový šestiválec 3.2 V6 24 známý již z GTA modelů tohoto výrobce. S tímto motorem o výkonu 176 kW/6200 ot/min a točivém momentu 289 Nm/4800 ot/min dosahuje Alfa GTV nejvyšší rychlosti 255 km/h, čímž se stává nejrychlejší sériovou Alfou v historii značky. Druhým z nabízených motorů je řadový čtyřválec 2.0 JTS, disponující výkonem 121 kW/6400 ot/min a točivým momentem 206 Nm/3250 ot/min. Tento motor využívá přímého vstřiku paliva do válců a je možno s ním uhánět rychlostí až 220 km/h v případě GTV a 215 km/h pokud je umístěn ve Spideru. Posledním z nabízených motorů je rovněž řadový čtyřválec 2.0 Twin Spark. Tento motor dosahuje max. výkonu 110kW/6300 ot/min a točivého momentu 181Nm/3800 ot/min. Maximální dosažitelná rychlost je 215 km/h u GTV a 210 km/h u Spideru.

Výkon hnací jednotky je u motorů 2.0 Twin Spark a 2.0 JTS přenášen na nová 16“ kola z lehkých slitin obutá do pneumatik o velikosti 205/50 pomocí manuální pětistupňové převodovky, zatímco motor 3.2 V6 je doplněn manuální šestistupňovou převodovkou a pohání rovněž nová 17“ kola s pneumatikami 225/45. O krocení tak velkého stáda koní se starají kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 284 mm a vzadu kotouče o průměru 240 mm. Pro maximální jistotu při vedení vozu byla vpředu použita náprava MacPherson s dolním trojúhelníkovým ramenem a novým stabilizátorem. O stabilitu zadní části vozu se stará pomocí čtyř vodících ramen náprava typu multilink.



Veterináři vybijí na Chebsku dva chovy, bylo v nich 18 400 ptáků Veterináři vybijí na Chebsku dva chovy, bylo v nich 18 400 ptáků

Veterináři vybijí na Chebsku v Karlovarském kraji dva…

Levnější mobilní data? Sobotka chce urychleně jednat o novele ke snížení cen Levnější mobilní data? Sobotka chce urychleně jednat o novele ke snížení cen

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) svolal na pátek jednání…

Prodali jsme už půl milionu Garfieldů, říká spolumajitel nakladatelství Petr Litoš Prodali jsme už půl milionu Garfieldů, říká spolumajitel nakladatelství Petr Litoš

Jeho společnost do Česka přivedla komiksy s Batmanem či…

Raiffeisenbank překonala rekord, zisk stoupl na 2,6 miliardy Raiffeisenbank překonala rekord, zisk stoupl na 2,6 miliardy

Raiffeisenbank loni stoupl čistý zisk meziročně o 2,6…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X

Německá automobilka uvažuje o nasazení svého nového…

 




Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci? Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci?

Alfa Romeo sice zatím spí a vyrábí jen trojici modelů.…

 



 
Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S

Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S

Dnes 12:30

Dosud jsme si mohli prohlédnout pouze maskované prototypy, nyní jsou však k dispozici snímky produkční verze. Sprint 0-100 km/h vůz zvládne za 4,5 sekundy.




Blesk.cz

Rocková kapela Foo Fighters se vrací do Prahy: Svoje hitovky představí v červnu

Rocková kapela Foo Fighters se vrací do Prahy: Svoje…

V pražské O2 areně vystoupí 27. června americká rocková skupina Foo Fighters. Pro své fanoušky má připravený…

Další útok kyselinou: Cyklista v Berlíně polil ženu žíravinou, jde o pátou oběť

Další útok kyselinou: Cyklista v Berlíně polil ženu…

Neznámý útočník v noci na úterý postříkal na ulici v Berlíně ženu kyselinou. Způsobil jí poranění oka,…

 

iSport.cz

Megatalent z AC Milán slavil osmnáctiny. K pláči ho dohnal vzkaz od legendy

Megatalent z AC Milán slavil osmnáctiny. K pláči ho…

Italský brankářský megatalent Gianluigi Donnarumma oslavil v sobotu osmnáctiny a na jeho narozeniny tekly proudy…

Hrdina Kone o záchraně Berkovce: Když jde o život, nesmíš se bát!

Hrdina Kone o záchraně Berkovce: Když jde o život,…

Dobře zná syrový život africké ulice. Aby mohl hrát fotbal, přivydělával si lovem ryb, krabů či mytím aut.…

 

Reflex.cz

Klaus i Zeman vládli svým stranám železnou rukou, proti Babišovi však byli úplní břídilové

Klaus i Zeman vládli svým stranám železnou rukou,…

Víkendový volební sněm vládního hnutí ANO byl posledním setkáním svého druhu, na němž se ještě jakž takž…

Otřesný čin zlodějů jetele. Hlídače pole upálili

Otřesný čin zlodějů jetele. Hlídače pole upálili

Bylo léto roku 1898, když se v Novém Bydžově odehrál zločin, nad nímž zůstává i po letech rozum stát. Vše začalo…

 
 
reklama