Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo slaví trojí padesátiny

David Bureš
Diskuze (8)
Slavný model, testovací trať a oficiální klub letos slaví 50 let.

Rok 1962 byl pro italskou automobilka Alfa Romeo velice významný. V tomto roce se začal prodávat model Giulia, byl dokončen testovací okruh Balocco a byl založen klub Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.), jeden z oficiálních klubů značky.

Model Giulia byl vyráběn mezi lety 1962 a 1977, kdy vznikl zhruba jeden milion exemplářů tohoto vozu. I díky svému komerčnímu úspěchu patří Giulia mezi největší ikony této italské značky.

Vůbec poprvé byla Giulia – ve verzi TI – novinářům představena 27. června 1962 na italském okruhu Monza. Na této trati vozy Alfa Romeo zažily mnoho závodních úspěchů.

Na oslavu 50 let Giuliy bylo navrženo logo, vycházející ze staré reklamy na tento automobil. Ta používala slogan „navržený větrem,“ který odkazoval na skvělou aerodynamiku auta. Hodnota součinitele aerodynamického odporu činila skvělých 0,34.

Oslavy 50. výročí vzniku modelu Giulia proběhnou i na testovací trati Balocco, která letos rovněž slaví půlstoletí od svého zrodu. Okruh leží asi 60 kilometrů západně od Milána, v době jeho vzniku byla Alfa Romeo jednou z prvních evropských automobilek, která měla podobné místo na testování a vývoj svých sériových i závodních aut.

Areál okruhu se rozkládá na 190 hektarech. Mezi prvními, kdo trať vyzkoušel, byla Autodelta, závodní divize Alfy Romeo. Její zaměstnanci ocenili zdejší množství zatáček simulující opravdové závodní tratě.

Všechny sériové Alfy Romeo od dob Giuliy byly testovány právě v Balocco. Dnes toto testovací centrum čítá 80 kilometrů tratí, kde je možné zkoušet nejen osobní auta, ale také třeba nákladní vozy a traktory.

Letos slaví 50 let rovněž klub Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.), jeden ze dvou oficiálních klubů značky. Tím druhý je Scuderia del Portello. V současnosti je v klubu R.I.A.R. registrováno zhruba 2.000 členů, pro které jsou pravidelně organizována setkání v Itálii a dalších státech.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - PeterLuk
25. 6. 2012 16:23
Re: ach...
Gulietta vyzerá krásne, to treba uznať.... ;-)

Ale fakt, že sa Alfy v súčasnosti nepredávajú je druhá vec. Navyše, v poslednom čase nepredstavili žiaden nový model. Hovorí sa o spolupráci so sesterským Masserati, o novom sedane/kombi strednej triedy, o Giuliette kombi, o sedane nižšej strednej triedy - Giulia, o novom Spideri, o novom cabriu na báze novej Mazdy MX5... Ale to sú len sľuby. A kde sú skutky? A čo 4C? Už vieme ako vyzerá, ale kedy sa jej dočkáme? Jej výrobu sľubujú, ale skutky niesú. Veľká škoda ( nie Rapid )... Alfa je na tom podobne ako Seat, majú potenciál, majú fanúšikov, ale asi nemajú zákazníkov... Ale nech pozrú na Opel a Peugeot, o tých sa tiež hovorí, že sú v problémoch, ale pozrite akými autami udivujú svet - najlepší Opel všetkých čias ( Insignia - nieje to môj názor, ale názor mnohých fanúšikov, majiteľov, novinárov ), crossover Peugeot 3008, nová 208... No snáď Alfa a Seat neskončia ako SAAB... ;-\

Každopádne, držím palce - :yes: :yes: - a gratulujem k výročiu.
25. 6. 2012 13:30
Re: ach...
Giulietta se prodává +/- stejně jako kdysi 147.... jsou na to statistiky.... ;-)
že u tebe na vesnici ji nikdo nemá, to je věc druhá....

Až budou vraky současných Giuliett v bazáčích za 60 tisíc, taky se to v ČR namnoží :yes:
25. 6. 2012 13:17
Re: ach...
aby na 60 vyroci neoznamili konec znacky ;-\
to bylo reci o Giuliette a kolik jich je realne v provozu.... kdyz se to srovna se 147ckou
Avatar - ethicon
24. 6. 2012 18:12
Re: ach...
..buď rád dovtedy na ňu možno našetríš.. :-!
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2012 13:17
Re: ach...
Třeba ji plánují k šedesátému výročí. :-!