Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Triomfo: Na tuhle krásku těžko dojde. Bohužel!

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Alfu Romeo dovedl Fiat až prakticky ke krachu. Osud slavné značky ale není fanouškům cizí. Obzvláště ne těm, kteří se věnují designu...

Alfa Romeo se potácí nad propastí. Co se týče minulosti, má se ale kam ohlížet, 106 let od založení původní společnosti A.L.F.A. je dlouhá doba. Lemuje ji bezpočet vítězství i mistrovských titulů ve všech možných kategoriích motoristického sportu, hlavně vytrvalostních závodech a monopostech. Designér Sebastiano Ciarcià se nechal inspirovat slavnými závodními vozy a stvořil virtuální studii, kterou příznačně nazval Triomfo.

V retro tvarech najdeme prvky poválečných sportovních vozů vzniklých od ukončení druhého krvavého konfliktu až do závěru šedesátých let. Vzpomeňme třeba na proslulý extravagantní „létající talíř“ C52 Disco Volante, poslední prototyp 3000 CM řady 6C, ale i legendární sériový Spider Duetto z roku 1966. Vše je v proporcích vidět a poznat. Návrhům dominuje rudá barva, ale jeden spider je ztvárněn v kombinaci světle modré a žluté. Ani ta nebyla alfám v legendárním závodě Mille Miglia cizí. Auto je jednomístné, případná druhá sedačka je zakrytá. I to už tu přece dávno bylo...

Triomfo vypadá jako závoďák pro hru Gran Turismo 6, ale ani virtuální hráči se v něm nesvezou. Zároveň jde o návrat do romantických (a řádně nebezpečných) časů bitev na přetěžkých silničních okruzích, nejen „Mil“, které se jezdily za běžného provozu, ale i třeba sicilské Targa Florio. Ta se po válce proměnila ze závodu Grand Prix na klání sportovních vozů.

Jenže zvažovaná technika nás vrací do žhavé současnosti, možná i relativně blízké budoucnosti. Na nádherně znějící šestiválce zapomeňte, i když jde pouze o soustavu imaginární. Auto totiž pohání čtveřice elektromotorů, po jednom v každém kole. Aby toho nebylo málo, doplňuje je malá spalovací turbína. Ale to jsme opět v 50. a 60. letech, i když Miláňané se tenkrát takovým experimentům vyhnuli.

Studie nebyla vytvořena pro automobilku a zřejmě nikdy nevznikne coby funkční prototyp. Je ale reálným důkazem toho, že v srdcích skalních fanoušků, zejména těch italských, Alfa Romeo neumře.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2016 06:55
Re: Je to hezké...
To uz je jen "folklor"... ktere auto te doby nekvetlo?

Jo, ta souvislost mi došla až se zpožděním... jsou prostě taký dny.
;-)
Avatar - Pekelná Micinka
5. 5. 2016 23:08
Re: Je to hezké...
No jo, ta protikorozní ochrana nebyla tehdy tak dobrá, proto tak kvetla. ;-) >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
5. 5. 2016 21:56
Je to hezké...
ale nějak zapomínáme, že Fiat Alfu před 30 lety koupil proto, že krachovala... takže ji ke krachu nedovedl.
Jen ji zatím nedovedl ozdravět a "zachránit"... ale příčina je i v chování lidí - byla doba, kdy se auta kupovala pro radost .. a Alfa kvetla, Rover kvetl, Lancia kvetla, Saab kvetl... pak se svět změnil a lidi raději kupují Kiu a "Hjondé", protože v televizi říkali, že je to levný... lidé žijí životy někoho jiného, už ne svoje - přecházejí od televize k mobilním "telefonům" (rozuměj přenosným televizím)... a už ani neumí auto řídit - proto tam potřebují snůšku elektronických nesmyslů - a na palubce "televizi"!

A Alfa skomírá... Lancia je skoro pryč, Rover i Saab jsou pryč úplně... a BMW vyrábí elektromobily... svět je jinej.

A já se netajím tím, že z mého pohledu smutný a ošklivý... podbarvený uprchlíky - to je výsledek toho, e nežijeme své životy, ale životy někoho jiného, smyšleného, virtuálního.. jinak bychom nikdy nedopustili davy nic nedělajících vetřelců, zneužívajících vyděšenosti a lenosti většiny... a nepřipustili bychom "vládnutí" bandy, co si dovolí navrhnout, že pokud takové budižkničemu nechceme, tak se můžeme vykoupit částkou cca 7 milionů korun... 7 milionů... to je prosím pěkně asi 280 průměrných výplat jednoho člověka... to je asi 23 let... o něco málo víc než polovina souhrnu výplat za ekonomicky aktivní část života našince... a nikomu to nevadí?
5. 5. 2016 12:22
Super
Moc se mi to líbí. Chtěl bych se někdy svézt v nějakém klasickém autě jen se štítkem, bez skla a střechy :-)