Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfu Romeo Giulietta čeká lehký facelift, dostane i dvouválcový motor?

Diskuze (73)
Zářijový autosalon ve Frankfurtu by mohl vidět hned dva facelifty Alfy Romeo. Italská značka se chystá vylepšit oba své modely.

O připravovaném faceliftu modelu MiTo jsme psali už před nějakou dobou. Nyní je zřejmé, že podobné změny čekají i větší Giuliettu – nová maska chladiče, mírně modifikovaný přední nárazník, nové barvy karoserie a designy kol a také navigace Uconnect s dotykovou obrazovkou.

V nabídce se objeví nový matně šedý lak a speciální model inspirovaný sportovní Alfou 4C. Neoficiální zdroje zmiňují posílení motoru 1.4 TB MutliAir ze 125 na 136 kW, případně i zařazení slabší verze téhož agregátu, která má 103 kW. Jistotou je modernizace základního turbodieselu, motor 1.6 JTDM se dočká balíčku inovací, kterému Fiat říká MultiJet 2. Nabízí se také možnost nahradit základní agregát 1.4 TB o výkonu 77 kW stejně výkonným dvouválcovým motorem TwinAir o objemu 0,9 litru.

Čeho se naopak nedočkáme, to jsou nové karosářské verze nebo výraznější technické inovace. Giulietta je sice na trhu už tři roky, Alfa Romeo ale hodně investuje do vývoje zcela nových modelů. Po sportovním 4C by měl přijít nový Spider a hned dvě modelové řady vyšších tříd. Na radikální přepracování současných modelů proto logicky nezbývá čas ani volné prostředky.

Diskuze (73)
Avatar - Emel
7. 8. 2013 13:26
Re: Facelift
Není prodejů bez nových modelů, ano. Klíčová otázka ale zní... bylo by prodejů s novými modely? Byly by ty prodeje takové, aby se vývoj těch modelů zaplatil a přineslo to zisky?

Pokud by Lancia měla špičkový tým lidí s jasnou a věrohodnou vizí toho, jak během deseti let dovést automobilku ke zisku a rozkvětu, jistě by pro ně koncern peníze obstaral - je to investice jako každá jiná a rozumný investor holt posuzuje riziko a návratnost.
Avatar - del42sa
7. 8. 2013 11:35
Re: Facelift
Ježíší Emele 8-s ! Není prodejů bez nových modelů, bludný kruh..... 8-s

Chrysler se prodává protože americký trh už není v současné době postižen krizí narozdíl od toho evropského, nehledě na velké rozdíly v cenách pohonných hmot i samotných automobilů v porovnnání s Evropou.
6. 8. 2013 19:49
Re: těžká doba pro Alfu...
Když se mi poštěstí našetřit alespoň 1,5 mega na nový auto, tak za současné situace skončím u BMW nebo Mercedesu, protože High-tech 4C si stejně nebudu moci dovolit. To auto je stvořené vyloženě jenom pro zábavu a je stavěno tak, aby bylo co nejlehčí. To je sice fajn, ale to bych musel nejdříve našetřit těch 1,5 mega 2x, protože kdo si dneska může dovolit mít jedno auto pro rodinu a jedno na zábavu? Já to teda tak mám, ale přeci jen se pohybuju v jiných částkách a ani to nemám čistě rozdělené zábava - rodina, prostě do práce, v dešti, v zimě a po městě jezdím Golfem, když jedu dál než 50km, tak jedu Alfou, protože i když je GTA hodně ostrý, tak má pořád hodně z toho GT a na dálkové cestování je neskutečně příjemné a má i kufr a plnohodnotné sedačky vzadu. 156tka sice nebyla co se týče kufru největší, měl jsem sedana i sportwagona a nikdy jsem neměl s prostorem problém a i do sedana jsem dal v pohodě kočárek. Byla to sice už předokolka, ale pořád lehké a zábavné auto. 159 byla sice dokonalejší, asi i kvalitnější, ale těžká, bez cuore sportivo motorů. Několikrát se v diskuzi objevilo o nadváze 159tky, ale ona byla vlastně jenom stejně těžká a nezábavná jako všechny ostatní auta, nebyla špatná, ale stejná, jedna z mnoha a stejně na tom je i Giulietta. Měl jsem možnost otestovat Giulietta QV - o 10koní méně než má 147 GTA, nebylo sice špatné svezení, ale je to podobné jako v Glolfu GTI nebo Focusu, nic co by mě hnalo adrenalin do žil. Proto říkám - zadokolka s pořádným motorem - sedan, kombi, k tomu nějaký ten dvoumístný Spider a 4C- taková auta Alfa v minulosti dělala - s předokolkou, el. diferákem a el. servem a malým turbomotorem díru do světa neudělají - to dneska dělají všichni - krom BMW a Mercedesu a těm se vcelku daří.
Avatar - Emel
6. 8. 2013 17:41
Re: Facelift
To je právě obráceně. Pokud by Alfa prodávala 500.000 ročně, pak by nebyl problém urychlit vývoj nových modelů. Momentálně se jako nejziskovější část koncernu jeví Chrysler, proto se mu po zásluze dostává největší pozornosti.
Avatar - del42sa
6. 8. 2013 17:14
Re: Facelift
Kdyby to bylo až tak simple, tak dneska Alfa prodává 500 tisíc vozů ročně.