Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aliance Renault-Nissan chce vzkřísit ruskou Ladu

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Aliance Renault-Nissan převezme během příštího roku a půl největší ruskou automobilku a plánuje její expanzi.

Lada, respektive AvtoVAZ, zůstává největším výrobcem automobilů v Rusku a také jich prodává ze všech nejvíc, byť měla namále a byla zachráněna doslova v hodině dvanácté. Aliance Renault-Nissan oznámila, že vytvořila společný podnik s firmou Russian Technologies, dalším z akcionářů. V AvtoVAZu držela dlouhodobě čtvrtinový podíl a nyní má v rukách všechny trumfy, jak jej posílit.

Podle podmínek dohody, která bude dokončena v polovině roku 2014, proinvestuje francouzsko-japonská aliance 23 miliard rublů a získá v joint-venture většinovou kontrolu 67,13 %, zbytek balíku akcií bude patřit právě společnosti Russian Technologies. Obě pak dohromady ovládnou 74,5% AvtoVAZu.

Lada se chce soustředit hlavně na domácí ruský trh. Loni se na něm zvýšil odbyt o 40 % na 2,6 milionu jednotek a letos by měl dosáhnout ještě o 300 tisíc aut více. Potenciál růstu je tak stále značný. Rusové navíc bohatnou, podle analýzy banky Sberbank spadá do střední třídy již zhruba 15-30 milionů lidí. Jsou to sice nepřesná čísla, ale ještě v roce 1999 jich byl pouhý milion. Jaký je to kontrast k současné situaci v západní Evropě. Unie se potýká s odbytovou krizí nových aut a očekává se i stagnace toho čínského.

„Rusko je na nejlepší cestě stát se největším automobilovým trhem v Evropě do roku 2015," řekl Carlos Ghosn během tiskové konference v Moskvě 16. prosince. „Panuje zde silný konkurenční boj a všichni hlavní zahraniční výrobci již zde mají své závody. Ale aby bylo jasno – my děláme více, než jen budujeme infrastrukturu pro produkci a dealerskou síť v Rusku."

Ghosn chce vzkřísit Ladu ze zdrojů Renaultu a Nissanu, hlavně těch technických. Všechny tři značky by měly do tří let prodat dohromady 1,4 milionu aut. Šéf aliance řekl agentuře Reuters: „Není pochyb o tom, že Lada bude v Rusku v krátkodobém i dlouhodobém horizontu naší největší značkou. Jsme zde proto, abychom ji posílili a dali jí vše, co potřebuje.“

Dalším cílem jsou okolní země bývalého Sovětského svazu. V současnosti Lada vyrábí i jeden model přímo od Renaultu: Largus, což je přeznačkovaná Dacia Logan MCV včetně dodávkové verze.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
18. 12. 2012 11:43
Vzkřísit?
Copak je Lada ve stavu klinického spánku? Podle počtu aut, které v Rusku a okolí prodává se mi nezdá. Renault i Nissan mohou pomoct, jinak ale nevím, jestli na Rusko bude platit recept Dacie. Samotné modely Dacie se v Rusku prodávají jako Renaulty, Rusové mají smysl pro "západní" značky a zboží ještě hůř než Češi a okolí.

Jestli si Renault myslí, že ho spasí velkovýroba levných aut, která si budou v rámci koncernu konkurovat, tak se ale plete.....

Na druhou stranu se alespoň o něco snaží. Přezíravost Peugeotu mu naštěstí chybí a když si člověk porovná Logana/Sandero se zázračnými dvojčaty od PSA 301/Elyssée, tak ví, která bije.
18. 12. 2012 11:00
Re: Jo Jo vrána k vráně sedá
Po téhle zprávě už asi ne hele. >:D Je to hezký zpříjemnění konce roku. Doufám že to výjde >:D
18. 12. 2012 09:22
Jo Jo vrána k vráně sedá
Renault - Nissan - Lada >:D >:D >:D
17. 12. 2012 22:19
Technologie
Technika rencka a nissanu by mohla pomoci, s levnou výrobou by mohlo vzniknout zajímavé auto pro východní trhy..podmínkou je ale nezničitelnost..
17. 12. 2012 18:27
Re: No, no, no
Vláďa je to nejlepší, co za posledních 300 let Rusko potkalo. :-!
Ten to nezatrhne.