Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy, Ford to odmítá

David Bureš
Diskuze (30)
Ford na doporučení analytiků reaguje i tím, že v Rumunsku zahájil sériovou výrobu modelu B-Max.

Šéfredaktor serveru Automotive News Europe a vlivný sloupkař Luca Ciferri se v jednom ze svých článků ptal, zda je potřebné, aby General Motors a Ford vyráběly a prodávaly auta v Evropě. Šéf evropské divize Fordu Stephen Odell však nápady na odchod ze starého kontinentu zamítá.

Ciferri ve svém článku tvrdí, že Evropa je pro GM a Ford v současné době nejproblémovější region. Oba výrobci navíc v Evropě zaznamenávají ztrátu, a tak by ukončení zdejší výroby a prodejů mohlo jejich finanční problémy vyřešit.

Podle Ciferriho automobilky celá desetiletí léta vyrábějí tam, kde prodávají. Na starém kontinentu ale kvůli dluhové krizi prodeje nových aut klesají. S tím se snižují i zisky jednotlivých výrobců.

Navíc odchod Fordu a GM z Evropy by dle Ciferriho nemusel být tak nereálný, například Opel (patřící do koncernu GM) mohl být v roce 2009 prodán do rukou kanadsko-rakouskému výrobce automobilových součástek Magna International.

Ciferri dále cituje analytika Maxe Warburtona, podle kterého by odchod z Evropy měl pro GM a Ford smysl, protože se zde nedají vydělat peníze. "VW je příliš silný a ostatní se v dohledné době nevzdají,“ tvrdí Warburton. Ten dále říká, že italské a francouzské značky mají více politických překážek k ukončení svého podnikání v Evropě než Ford a GM.

Ford sice nedávno začal vyrábět ve své rumunské továrně, v německých a belgických závodech ale kvůli poklesu prodejů výrobu snižuje. GM má zase problémy s Opelem, který má kvůli ztrátě čekat další restrukturalizace.

Šéf evropské divize Fordu na Ciferriho názory zareagoval vlastním článkem. V něm tvrdí, že Ford neplánuje omezit své evropské aktivity, místo toho chce zvyšovat zdejší zisky. To je i jednou ze základních součástí globální strategie automobilky.

Odell si je vědom současných problémů v Evropě, zdůrazňuje ale, že Ford umí být konkurenceschopný – je zde druhou nejprodávanější značkou a v šesti z posledních osmi let zde zaznamenal zisk.

Ford chce i nadále investovat do aut a techniky určené pro Evropu. Během letošního a příštího roku má na zdejší trh dorazit více než 10 nových nebo modernizovaných aut. Mezi nimi mají být modely B-Max, Kuga, Mondeo nebo Transit Custom.

Hmatatelným důkazem toho, že se Ford v blízké době nechystá odejít z Evropy, je nedávné zahájení sériové výroby modelu B-Max v rumunské továrně Craiova. Zde se již vyrábí tříválec 1,0 EcoBoost, od začátku příštího roku tu bude vznikat také nový zážehový motor o objemu 1,5 litru.

David Bureš
Diskuze (30)
26. 6. 2012 23:27
Re: Otazky
Ecoboost bez turba?
26. 6. 2012 23:20
Re: Otazky
tak potrebuji neco levneho....coz asi 1,0 ecoboost nebude....ikdyz zase ted bude i ecoboost bez turba...tak :-?
26. 6. 2012 21:31
Re: Ford a nové modely
Lenze zase strati vo svete. Focus je 3tie najpredavanejsie auto sveta a Fiesta asi 10te.
26. 6. 2012 19:18
Re: Ford a nové modely
Čo bolo bolo.
Pozrite si EU štatistiky predaja za Q1 2012.
Všetky väčšie automobilky padajú okrem VW a Hyundai/KIA.
VW je veľmi silná značka a v podstate sa jej tento rok snaží konkurovať len Hyndai/Kia.
Ostatní brutálne strácajú (aj 10 tky percent), stráca aj Ford (-6%).
Ford musí začať vyrábať autá na rovnakej úrovni ako Polo, Golf, Passat, inak sa v EU nepresadí ;-\
26. 6. 2012 18:37
Re: Ford a nové modely
Čo viem ja od majiteľov Fordov tak bez výnimky nadávali na značkové servisy. Príklad - kamoška menila po cca 50 tis. brzdové doštičky hoci jazdí veľmi "jemne" a po roku jej "dokazovali", že ich treba vymeniť zas .... ale to ich už poslala niekam ....