Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy, Ford to odmítá

Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy, Ford to odmítá

 
26.6. 2012 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Ford na doporučení analytiků reaguje i tím, že v Rumunsku zahájil sériovou výrobu modelu B-Max.

Šéfredaktor serveru Automotive News Europe a vlivný sloupkař Luca Ciferri se v jednom ze svých článků ptal, zda je potřebné, aby General Motors a Ford vyráběly a prodávaly auta v Evropě. Šéf evropské divize Fordu Stephen Odell však nápady na odchod ze starého kontinentu zamítá.

Ciferri ve svém článku tvrdí, že Evropa je pro GM a Ford v současné době nejproblémovější region. Oba výrobci navíc v Evropě zaznamenávají ztrátu, a tak by ukončení zdejší výroby a prodejů mohlo jejich finanční problémy vyřešit.

Podle Ciferriho automobilky celá desetiletí léta vyrábějí tam, kde prodávají. Na starém kontinentu ale kvůli dluhové krizi prodeje nových aut klesají. S tím se snižují i zisky jednotlivých výrobců.

Navíc odchod Fordu a GM z Evropy by dle Ciferriho nemusel být tak nereálný, například Opel (patřící do koncernu GM) mohl být v roce 2009 prodán do rukou kanadsko-rakouskému výrobce automobilových součástek Magna International.

Ciferri dále cituje analytika Maxe Warburtona, podle kterého by odchod z Evropy měl pro GM a Ford smysl, protože se zde nedají vydělat peníze. "VW je příliš silný a ostatní se v dohledné době nevzdají,“ tvrdí Warburton. Ten dále říká, že italské a francouzské značky mají více politických překážek k ukončení svého podnikání v Evropě než Ford a GM.

Ford sice nedávno začal vyrábět ve své rumunské továrně, v německých a belgických závodech ale kvůli poklesu prodejů výrobu snižuje. GM má zase problémy s Opelem, který má kvůli ztrátě čekat další restrukturalizace.

Šéf evropské divize Fordu na Ciferriho názory zareagoval vlastním článkem. V něm tvrdí, že Ford neplánuje omezit své evropské aktivity, místo toho chce zvyšovat zdejší zisky. To je i jednou ze základních součástí globální strategie automobilky.

Odell si je vědom současných problémů v Evropě, zdůrazňuje ale, že Ford umí být konkurenceschopný – je zde druhou nejprodávanější značkou a v šesti z posledních osmi let zde zaznamenal zisk.

Ford chce i nadále investovat do aut a techniky určené pro Evropu. Během letošního a příštího roku má na zdejší trh dorazit více než 10 nových nebo modernizovaných aut. Mezi nimi mají být modely B-Max, Kuga, Mondeo nebo Transit Custom.

Hmatatelným důkazem toho, že se Ford v blízké době nechystá odejít z Evropy, je nedávné zahájení sériové výroby modelu B-Max v rumunské továrně Craiova. Zde se již vyrábí tříválec 1,0 EcoBoost, od začátku příštího roku tu bude vznikat také nový zážehový motor o objemu 1,5 litru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Babišův projekt přežil. Těsně Komentář Martina Čabana: Babišův projekt přežil. Těsně

Pro premiéra v demisi Andreje Babiše to byl veskrze…

ČEPS stoupl zisk o 40 procent. I díky přeshraničním aukcím elektřiny ČEPS stoupl zisk o 40 procent. I díky přeshraničním aukcím elektřiny

Provozovateli tuzemské přenosové soustavy ČEPS loni…

Žalobci obstavili spolumajiteli Žalobci obstavili spolumajiteli "zakleknuté" FAU majetek za desítky milionů

Stíhanému spolumajiteli opavské firmy FAU Vojtěchu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy,…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
DAF to jsou i speciály pro armádu. Podívejte se na terénní, obojživelné i obrněné stroje

DAF jsou i speciály pro armádu. Podívejte se na terénní, obojživelné i obrněné stroje

Dnes 08:00

DAF je firma vnímána jako jeden z největších výrobců nákladních vozidel v Evropě, na svém kontě má i řadu typů pro armádní využití.




Blesk.cz

Dnes naměříme až 29 °C, léto ale překazí bouřky. Sledujte radar

Dnes naměříme až 29 °C, léto ale překazí bouřky.…

Během pondělka bude přes Česko přecházet výrazná studená fronta od západu, na které se budou místy tvořit…

Módní policie: Hvězdy versus průšviháři v trestu

Módní policie: Hvězdy versus průšviháři v trestu

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Flyers po přestřelce končí, Guentzel dal čtyři góly. Dál jde Nashville

Flyers po přestřelce končí, Guentzel dal čtyři góly.…

SOUHRN | Hokejisté Pittsburghu zvítězili i díky čtyřem gólům Jakea Guentzela v Philadelphii 8:5 a postoupili do…

 

Reflex.cz

Žhavá Andalusie: Země, kde slunce svítí 300 dnů v roce

Žhavá Andalusie: Země, kde slunce svítí 300 dnů v roce

Obdivovat budete monumentální památky, krev v žilách vám zastaví atmosféra býčích zápasů, odpočinek najdete…

Král afrického státu změnil název své země. Pletou si nás se Švýcarskem, stěžoval si monarcha

Král afrického státu změnil název své země. Pletou…

Není na světě mnoho lidí, kteří mohou změnit název státu. Ale král, jeden z posledních panovníků v diarchii na…