Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy, Ford to odmítá

Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy, Ford to odmítá

 

Ford na doporučení analytiků reaguje i tím, že v Rumunsku zahájil sériovou výrobu modelu B-Max.

Šéfredaktor serveru Automotive News Europe a vlivný sloupkař Luca Ciferri se v jednom ze svých článků ptal, zda je potřebné, aby General Motors a Ford vyráběly a prodávaly auta v Evropě. Šéf evropské divize Fordu Stephen Odell však nápady na odchod ze starého kontinentu zamítá.

Ciferri ve svém článku tvrdí, že Evropa je pro GM a Ford v současné době nejproblémovější region. Oba výrobci navíc v Evropě zaznamenávají ztrátu, a tak by ukončení zdejší výroby a prodejů mohlo jejich finanční problémy vyřešit.

Podle Ciferriho automobilky celá desetiletí léta vyrábějí tam, kde prodávají. Na starém kontinentu ale kvůli dluhové krizi prodeje nových aut klesají. S tím se snižují i zisky jednotlivých výrobců.

Navíc odchod Fordu a GM z Evropy by dle Ciferriho nemusel být tak nereálný, například Opel (patřící do koncernu GM) mohl být v roce 2009 prodán do rukou kanadsko-rakouskému výrobce automobilových součástek Magna International.

Ciferri dále cituje analytika Maxe Warburtona, podle kterého by odchod z Evropy měl pro GM a Ford smysl, protože se zde nedají vydělat peníze. "VW je příliš silný a ostatní se v dohledné době nevzdají,“ tvrdí Warburton. Ten dále říká, že italské a francouzské značky mají více politických překážek k ukončení svého podnikání v Evropě než Ford a GM.

Ford sice nedávno začal vyrábět ve své rumunské továrně, v německých a belgických závodech ale kvůli poklesu prodejů výrobu snižuje. GM má zase problémy s Opelem, který má kvůli ztrátě čekat další restrukturalizace.

Šéf evropské divize Fordu na Ciferriho názory zareagoval vlastním článkem. V něm tvrdí, že Ford neplánuje omezit své evropské aktivity, místo toho chce zvyšovat zdejší zisky. To je i jednou ze základních součástí globální strategie automobilky.

Odell si je vědom současných problémů v Evropě, zdůrazňuje ale, že Ford umí být konkurenceschopný – je zde druhou nejprodávanější značkou a v šesti z posledních osmi let zde zaznamenal zisk.

Ford chce i nadále investovat do aut a techniky určené pro Evropu. Během letošního a příštího roku má na zdejší trh dorazit více než 10 nových nebo modernizovaných aut. Mezi nimi mají být modely B-Max, Kuga, Mondeo nebo Transit Custom.

Hmatatelným důkazem toho, že se Ford v blízké době nechystá odejít z Evropy, je nedávné zahájení sériové výroby modelu B-Max v rumunské továrně Craiova. Zde se již vyrábí tříválec 1,0 EcoBoost, od začátku příštího roku tu bude vznikat také nový zážehový motor o objemu 1,5 litru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Analytici radí Fordu a GM odchod z Evropy,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…