Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DB11 Volante: Britský krasavec má o čtyři válce méně než předchůdce

David Bureš
Diskuze (1)
Nový kabriolet z dílny automobilky Aston Martin je tady v celé své kráse. Nástupce DB9 Volante vypadá úžasně, pod kapotou mu ale něco chybí.

Aston Martin DB11 je první vlaštovkou nástupu nové generace vozů z Gaydonu. Po kupé, představeném již loni na ženevském autosalonu, následuje kabriolet, tradičně nazvaný Volante. První snímky, tehdy ještě částečně maskovaného auta, výrobce zveřejnil již před rokem, nyní se Aston Martin DB11 Volante prezentuje v celé své kráse.

A opravdu v kráse, protože DB11 Volante je stejně jako kupé zkrátka krásným automobilem. Design vychází z uzavřené varianty, a to včetně většiny zádě, hlavní změnou je tak skládací střecha. Ta je plátěná, tvoří ji osm vrstev těch nejmodernějších materiálů, aby posádku spolehlivě uchránila před hlukem a počasím.

Video se připravuje ...

Za záda posádky se složí za pouhých 14 sekund, zpět to trvá o dvě sekundy déle, jakoby se autu chtělo pořád jezdit bez střechy. Proces může probíhat až do rychlosti 50 km/h, případně za maximálně takto silném protivětru. K dispozici jsou tři barevná provedení plátna, červené, šedé a černé.

Automobilka zdůrazňuje, jak skládací střechu pečlivě otestovala. Ve speciálních komorách se střecha stahovala a natahovala ve 100.000 cyklech, což během jediného měsíce simulovalo provoz auta za 10 let. Prototypy navíc byly zkoušeny v extrémních podmínkách, v chladné oblasti za polárním kruhem nebo naopak v horkém Údolí smrti.

Jestliže plátěná střecha je podle Aston Martinu ta vůbec nejpokročilejší v historii značky, pod kapotou může leckterým fanouškům něco chybět. Zatímco kupé nabízí výběr mezi osmiválcovou a dvanáctiválcovou verzí, DB11 Volante může být objednáno výhradně s V8. S 5,2litrovým dvanáctiválcem twin-turbo se pro tuto chvíli nepočítá, není však vyloučeno, že v průběhu životního cyklu bude pro Volante přesto nabídnut. V tuto chvíli má každopádně o čtyři válce méně než předchůdce.

Ani s osmiválcem však Volante rozhodně nebude pomalé. Čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby původem od Mercedes-AMG si Aston Martin sám vyladil, stejně jako v kupé i v kabrioletu nabízí 375 kW a 675 N.m. A to je vlastně to samé jako u atmosférického dvanáctiválce předchozího DB9 Volante, který po faceliftu v roce 2013 poskytoval 380 kW a 620 N.m.

Spárován je s osmistupňovou automatickou převodovkou, která jeho sílu posílá výhradně na zadní kola, a to přes samosvorný diferenciál s dynamickým vektorováním točivého momentu.

První exempláře Aston Martinu DB11 Volante dorazí ke svým majitelům během prvního čtvrtletí roku 2018, aby byly připraveny na nadcházející letní sezonu. Konkrétně němečtí zákazníci za vůz zaplatí 199.000 eur, což je v přepočtu asi 5,17 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2017 14:41
V8
Tohle je sakra povedenej motor [odkaz] :yes: :yes: :-!