Test Auto.cz

Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

22.11. 2017
Verdikt
 

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.

V letošním roce přiváží Volkswagen už šestou generaci svého druhého nejmenšího modelu. Ta předchozí se vyráběla od roku 2009 do současnosti, přičemž před třemi lety prodělala poměrně výraznou modernizaci zaměřenou také na techniku. Pořád však ve svých útrobách ukrývala původní „vnitřnosti“.

Čtyři metry pokořeny

To nedávno uvedené šesté vydání je opravdu od základu novým automobilem, interně označeným jako řada AW. Když říkáme úplně novým, tak tím máme na mysli nejen podvozek, design, kabinu či elektroniku, ale rovněž i to, co je pod povrchem a tedy očím běžného uživatele skryto. Spolu s nedávno představeným novým Seatem Ibiza sdílí polo modulární platformu MQB A0. Díky tomu je novinka Volkswagenu (ale i Seatu) vlastně o generaci modernější než naše současná Škoda Fabia.

TEST 2014: Volkswagen Polo 1.2 TSI – Až vyrostu, budu Golf

Nabízí se srovnání nejen s předchůdcem, ale také s větším golfem. Dalo by se říci, že nové polo je z hlediska vnějších rozměrů vlastně mezi těmito dvěma modely. Oproti předchozí generaci je nárůst opravdu citelný. Asi nejlépe dokumentuje pokrok zvětšení rozvoru náprav z původních 2470 mm na současných 2551 mm. Délka auta se prodloužila z 3972 mm na 4053 mm. Polo tak poprvé překonává čtyři metry. Novinka je současně širší. Za povšimnutí stojí také zvětšený rozchod kol. Zatímco u přední nápravy narostl z původních 1465 mm na 1499 mm, vzadu se zvětšil z 1455 mm na 1483 mm. V obou případech uvádíme minimální hodnoty.

Porovnání vnějších a vnitřních rozměrů VW Polo Mk6, Mk5 a Golfu Mk7
Rozměry exteriéru a interiéru VW Polo 6. generace VW Polo 5. generace VW Golf 7. generace
délka (mm)405339724351
šířka (mm)175116821790
výška (mm)146114531492
rozvor (mm)255124702620
rozchod vpředu (mm)149914631549
rozchod vzadu (mm)148314561521
Vnitřní rozměry
podélný prostor vpředu min/max (mm)990/1210780/1020850/1190
podélný prostor vzadu min/max (mm)610/860620/900610/860
výška nad sedadlem - vpředu (mm)98010201010
výška nad sedadlem - vzadu (mm)960940975
šířka vpředu (mm)148014301480
šířka vzadu (mm)139013901455
délka sedáku vpředu (mm)520500505
délka sedáku vzadu (mm)470480470
výška opěradla vpředu (mm)630600625
výška opěradla vzadu (mm)650620660
místo vzadu pod předním sedadlemAnoAnoAno

Myslí i za vás

Modulární architektura čítá mimo jiné podlahovou plošinu s pokročilou technologií výroby karoserie. Ta zahrnuje také laserové svařování nejen dlouhých dílů, jakými jsou třeba střešní oblouk, ale i mnohem menších částí, například propojení sloupku B s prahem. Nové polo tak nabízí ještě tužší skelet než předchůdce, což vyjadřuje hodnota torzní tuhosti karoserie 18.000 N.m na stupeň, což je o 4000 newtonmetrů na stupeň více než u předchozí generace.

Jenže MQB jsou také pokročilé technologie v oblasti elektronické výstroje, což umožnilo konstruktérům nabídnout v této třídě dosud málo vídané prvky komfortní výbavy spolu se systémy, jež zvyšují aktivní bezpečnost vozidla. Z nich zmíníme PreCrash za příplatkových 3.600 korun, jenž se pojí s adaptivním tempomatem s funkcí Front Assist za 7.200 korun.

TEST 2009: VW Polo 1,2 (51 kW) - The best of VW

Kupodivu i nejvyšší testovaná výbava Highline má v sérii pouze halogenové přední světlomety. Ty byly za příplatek 22.800 korun u zkoušeného vozu nahrazeny plně diodovými svítilnami, ovšem bez natáčecí funkce. Rovněž přepínání mezi dálkovým a potkávacím světlem musel řidiči obstarávat „postaru“, tedy manuálně.

obrázek [600 x 403]  

Nové polo dostalo vůbec poprvé dvouzónovou samočinnou klimatizaci, která je v Highline standardem. O prvenství v daném segmentu ovšem nejde, neboť už dříve toto uměl nabídnout třeba již nevyráběný Peugeot 207. Naopak úplnou novinkou je v dané třídě přístrojový štít tvořený TFT displejem. Podobně jako větší modely značky dokáže zobrazovat mimo jiné také mapu z navigace Discover Media. My jsme se ovšem museli spokojit s konvenčními „budíky“, mezi nimiž ovšem nechyběl plnohodnotný teploměr chladicí kapaliny a také teploměr oleje, tedy pokud jste si jej nalistovali v podmenu informačního systému MFA.

Zmíněná navigace vyjde na 18.300 korun. Za to získáte také dotykovou osmipalcovou barevnou obrazovku s výborným rozlišením. Za úroveň navigace (zobrazuje také například aktuální nadmořskou výšku) by se nemusel stydět ani mnohem větší vůz.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní!

Trochu jako scirocco

Že nové polo trochu evokuje golf, vám potvrdí také kabina. Tvar palubní desky se střední částí natočenou k řidiči vypadá, jako by jej někdo z golfu přímo vymontoval a současně patřičně zmenšil. Jestliže palubní deska předchůdce trochu postrádala šmrnc, tak v novém vydání jej docela má. Nikoliv však na úkor ergonomie, která zůstává i nadále velmi dobrá a nikterak se neliší od nových modelů Volkswagenu. Většinu z možností nastavení vozu volíte na dotykovém rozhraní a to včetně obligátní změny intenzity podsvícení přístrojového štítu.

Nejvíce nadšení ovšem budila přední sedadla. Ta jakoby snad byla ušita přímo na mě. Opravdu už dlouho jsem neseděl v tak komfortních křeslech a to platí i pro vyšší segmenty vozidel. Tuhostí i tvarováním a také rozměry prostě neměla chybu. Délka sedáku 520 mm je v daném segmentu nadprůměrná, stejně jako výška opěradla 630 mm. Pro srovnání, předchůdce měl tyto hodnoty 500, respektive 600 mm. Svým tvarem mi sedadla trochu připomínala ty v kupé scirocco, byť v něm mají asi výraznější boční vedení plně odpovídající zaměření tohoto vozu.

Nový Volkswagen Polo odhalil český ceník. Známe i cenu GTI!

Proti dřívějšku se sedí subjektivně vzato níže, takže celková pozice za dvousměrně stavitelným volantem opět připomíná spíše kompaktní vůz, než auto segmentu B. Jde o jasný důsledek výrazně prodlouženého rozvoru náprav, který dovoluje posez s více nataženýma nohama řidiče. Spolu s tím se pojí také větší rozměry kabiny, kdy délka vpředu se zvětšila ze 780/1020 mm na 990/1210 mm. Tedy opravdu výrazně. A možná i trochu na úkor těch, kteří si sednou dozadu. Tady jsme naopak naměřili trochu méně než u předchůdce. Přesto i tady se sedět dá, jen nesmí být přední sedadla posunuta příliš dozadu. Vzhledem k jejich velkému rozsahu podélného nastavení to ani není nutné. Se svými 170 cm se za sebe posadím docela pohodlně, bez toho aniž bych měl pocit nějakého omezení.

Kupodivu i tvar zadní lavice zajišťuje vcelku příjemnou pozici pro sezení, pouze délka sedáku a výška opěradla dle našich měření trochu zaostává za předchůdcem. Velmi dobře jsou vyřešeny rovněž odkládací prostory a třeba ve slunečních clonách nechyběla osvětlená zrcátka.

obrázek [600 x 366]  

Volkswagen udává objem zavazadelníku 351 až 1125 litrů. Z hlediska praktičnosti nám však kufr přišel poměrně mělký. Tedy pokud nepočítáme prostor pod podlahou, kde v našem případě chyběla rezerva. Základní výše uvedený objem 351 litrů je tak jistě brán jako celková hodnota naměřená bez rezervy. Od klasické podlahy po plato jsme naměřili pouhých 430 mm. Mezi podběhy je zavazadelník široký 1015 mm a uprostřed, tedy v nejdelším místě, nabízí délku 660 mm.

TEST 2005: VW Polo 1.4 Sportline - Cesta vzhůru

Úrovní kabiny, zpracováním i celkovým dojmem či ergonomií míří nové polo skutečně na samotný vrchol svého segmentu. Otázkou je, zda není interiér novinky až příliš dokonalý. U malých automobilů se tak nějak očekává určitá hravost. Tak to mají třeba interiéry malých francouzských aut. A právě tohle malému polo trochu chybí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline

Cena v základní výbavě: 400 900 Kč Cena v testované výbavě: 511 300 Kč

Základní výbava:15palcová kola z lehké slitiny, ambientní osvětlení, asistent rozjezdu do kopce, ambientní osvětlení, samočinná dvouzonová klimatizace Climatronic, šest airbagů, dvoutunový klakson, funkce start/stop, komfortní přední sedadla, LED osvětlení prostoru pro nohy, multifunkční kožený volant, palubní počítač plus, rádio Composition Média, tempomat s omezovačem rychlosti, tónovaná skla v zelném odstínu, mlhové světlomety, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak Energetic orange (+13.200,-), adaptivní tempomat s funkcí front assist (+7.200,-), akustický parkovací systém Parkpilot (+10.100,-), App-Connect včetně Volkswagen media (+4.700,-), navigace Discover media (+18.300,-), paket Světla a výhled – zahrnuje dešťový senzor a vnitřní zrcátko s automatickou clonou (+7.100,-), systém PreCrash (+3.600,-), statické LED světlomety (+22.800,-), telefonní rozhraní Comfort (+10.000,-), vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná (+3.500,-), zimní paket – zahrnuje vyhřívaná přední sedadla (+ 9.900,-).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.1 / 4.7
Emise CO2:107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 351 / 1125
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1080 / 428
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4053
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2551
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Volkswagen Virtus: Nové Polo jako sedan Volkswagen Virtus: Nové Polo jako sedan

Volkswagen Polo aktuální generace nemůže přijít o…

VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál! VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál!

Šestá generace kompaktního hatchbacku přijíždí s většími…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…