Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A2: Elektrický návrat dvojky se odehraje ve Frankfurtu

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Audi křísí po šesti letech řadu A2. Zatím jen jako koncept a navíc jako elektromobil.

První generace Audi A2 z let 1999-2005 byla sice konstrukčně na výši, ale obchodně se příliš díky vysokým cenám a poměrně extravagantním tvarům neujala.

Audi se však nevzdává a toto označení vzkřísilo. Zatím pro elektrický předobraz budoucí řady. Automobilka zatím nehovoří o tom, co je ukryto pod kapotou. O elektromotoru tedy není pochyb, jeho výkon má být dostačující a dojezd na jedno nabití akumulátorů dlouhý. Bližší specifikace a technické parametry jsou dosud tajné.

Auto měří na délku 3,8 m, do šířky 1,69 m a na výšku 1,49 m, spadalo by tedy na spodní okraj třídy malých vozů, ano, již prodávaná A1 je trochu nelogicky větší. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku v nové A2 zkouší aktuální generaci LED. Světlomety disponují vysokým rozlišením, dálková světla mají vysokou účinnost a neoslňují. Zadní diody mění svůj účinek v závislosti na měnících se světelných podmínkách. Brzdová světla pak přizpůsobují intenzitu podle toho, jak moc velkou silou řidič stiskne příslušný pedál. Zadní mlhovka je laserová a umí fungovat i jako výstražný trojúhelník.

Bílá studie má tmavou prosklenou střechu, která se stiskem tlačítka změní na průhlednou. Vstup dovnitř je bezklíčkový a nepotřebujete ani kartu v kapse, senzory dokáží detekovat řidiče na dálku podle jeho gest a vůz odemknou. Interiér pojme čtveřici cestujících. Řidič ovládá některé funkce pomocí dotykové plochy na vnitřní straně volantu. Prostor pro posádku je plný obrazovek. Největší je před řidičem, po stranách od ní najdeme rychloměr a ukazatel aktuálního stavu nabití baterií. Uprostřed palubní desky je další displej.

A2 má plochou podlahu. Středová konzola je připevněna k místu řidiče, její zadní část se rozšiřuje a pokrývá prostor mezi dvojicí sedadel ve druhé řadě. Lze ji vyjmout a vměstnat do prostoru bicykl, pochopitelně s odmontovaným předním kolem. Pod všemi čtyřmi skořepinovými sedačkami z vyfukovaného plastu jsou úložné prostory, sedáky se dají bez problémů sklopit. Dveře jsou čalouněny polyuretanem, podlaha pak žebrovaným materiálem vyrobeným z recyklovaného polyesteru. Vzhled kokpitu dotvářejí hliníkové prvky.

O sériové výrobě se zatím oficiálně vůbec nemluví, ale známé rčení Nikdy neříkej nikdy platí všeobecně a v Ingolstadtu dvojnásob.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - white label
3. 9. 2011 22:31
Re: oooo
>:D :yes:
Jj, tak ta si pustí doOpraVdy! ;-) >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
3. 9. 2011 21:15
oooo
A co teprve zítra, až se Kylie dozví, že steHÝnkáři znovuobjevili dodávku. To si pustí do prady. >:-[]

A2 je stále :yes: