Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 Sportback a Audi S3: Frontální útok

Michal Fokt
Diskuze (8)
Audi na nás v Paříži nachystalo nejen sportovní verzi S3, ale také S Line paket pro A3 Sportback a k dobru přidalo pár informací o kabrioletu.

Novou generaci řady Audi A3 známe z jarního ženevského autosalonu, kdy se nám představila coby třídveřový hatchback a pouhého půl roku poté tu máme doslova smršť jeho alternativ. V mezičase nás Audi seznámilo s poněkud užitečnějším pětidveřovým provedením A3 Sportback, které je také letošní pařížskou premiérou, stejně jako sportovní verze S3.

Audi S3 disponuje pohonem všech kol quattro, zajištěným haldexem a novým dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem TFSI, jenž poskytuje výkon 300 koní při 5500 otáčkách a točivý moment 380 Nm v rozmezí 1800–5500 ot/min. Hatchback s hmotností 1395 kg zrychlí za asistence dvouspojkové převodovky na stovku za 5,1 s a za 5,4 sekundy s manuálem, maximálka je klasických 250 km/h.

Standardním obutím jsou 18“ kola s pneumatikami 225/40 a hatchback má o 25 mm nižší světlost, než ostatní A3, což je zásluha adaptivního sportovního podvozku s magnetickými tlumiči.

Ani tím ale lákadla čtyř kruhů na zákazníky nekončí. V Paříži má premiéru také sportovní paket S Line pro A3 Sportback, jenž umožní majitelům (zejména vizuální) vylepšení praktičtějšího pětidveřového kompaktu.



Michal Fokt
Diskuze (8)
1. 10. 2012 09:39
Re: Tak nějak nevím...
Stačí se trochu v S3 projet a slova "nuda, sterilita a impotence" rychle zapomeneš >:-[]
29. 9. 2012 21:37
Nuda a sterilita
Musim suhlasim, ta nuda a sterilita tam je. Vsetky tlacitka su na rovnakom (podobnom) mieste ako v Golfe, Passate, Octavke atd...Rozdiel od inych znaciek je predsa zbadat po niekolko hodinovej jazde. Sadnes spat do svojho auta a dojde Ti, aka dobra ta nuda (kvalita podvozku, pruznost motora...) bola. Nie som slepy fanda styroch kruhov, ale z vlastnej skusenosti viem, ze nie su az take zle, ako to niektori tvrdia.
PS: co sa tyka kvality spracovania, nehadzujte vsetky znacky koncernu do jednoho vrecka. Ten odstup AUDI je jednoznacny (pouzite materialy, vyladenie jednotlivych systemov, napr. motormanagement toho isteho motora...aj ked konecna cena je vysoka)
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2012 08:39
Re: Tak nějak nevím...
suhlas.... vacsiu nudu sterilitu a impotenciu ako nam serviruje audi a vw v automobilovom svete nenajdeme... totalne o nicom auta a to uz tvrdim davno :yes:
29. 9. 2012 08:36
Re: Tak nějak nevím...
Jasně, ono vlastně Audi neni na silnicích vůbec vidět, v Praze se neprodává, jelikož je tak nezajímavé >:-[] Jestli se ti můj názor nelíbí, je to tvůj boj >:D

Pro mě je Audi značka sterilního designu, ten "single frame" mě prostě nebere. Jediný Audi co se mi líbí je řada A5. Btw včera jsem viděl R8 a take neni k zahození ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2012 01:14
Re: Tak nějak nevím...
Design zůstává skoro! stejný. Téměř dokonalá evoluce. :yes:
Jeden detail mě ale docela vadí, myslí u S3 ty gumové pedály. 8-s
"Kovové" budou asi mít zase až modely RS, přitom Golf GTI už je má v základu a u eSek od Audi zase nepůjdou určitě ani připlatit. :no: