Paříž živě: Audi A4 TDI concept e - 2,0 TDI (88 kW) s kombinovanou spotřebou 3,99 l/100 km
Pohonná jednotka 2,0 TDI o výkonu 88 kW se nabízí i v sériové verzi A4. Maximum točivého momentu 290 Nm mezi 1750 až 2500 ot./min zůstalo nezměněno. Piezo-vstřikovače common-rail umožňují dobře atomizovat palivo, plnící tlak je 1800 bar a speciálně navržená geometrie pístů poskytuje výbornou termodynamiku.
Novinkou pro concept e je odpojitelné vodní čerpadlo, olejové čerpadlo, chladič oleje a mazání pístních kroužků. Nová je také konstrukce pístních kroužků, upravené pružiny sacích ventilů, které působí menším tlakem, a podtlakové čerpadlo brzd s novým aktuátorem.
Z dalších modelů Audi je převzatý systém rekuperace brzdné energie, která se převádí na elektrickou a krátkodobě se ukládá v akumulátoru. Při akceleraci se pak energie vrací do elektroinstalace a snižuje tak zátěž alternátoru. Tepelný výměník automatické klimatizace a chladicí systém byly vylepšeny, takže nyní jsou o 20 % úspornější. Kompresor klimatizace se odpojuje vždy, když není potřeba – to přináší další úsporu paliva. Elektrohydraulický posilovač řízení byl nahrazen elektromechanickým, který nevyžaduje oběh hydraulické kapaliny. Elektromotor účinkuje na řízení jen při zatáčení a jinak neodebírá motoru výkon. Elektromotor je také základem úsporného posilovače brzd.
Převodovka je manuální šestistupňová se sníženým vnitřním třením. Použití hořčíku v převodové skříni přineslo úsporu 5 kg, pěnový obal zaručuje rychlejší ohřátí oleje v převodovce při startu. A4 TDI concept e je vybaven systémem start/stop – motor se automaticky vypíná, když auto stojí a je zařazen neutrál, při vyšlápnutí spojkového pedálu se opět nastartuje. Speciální startér potřebuje pro nastartování jen 0,2 s.
Zaslepené otvory v masce chladiče a nižší sportovní podvozek mají za následek snížení součinitele odporu z 0,27 na 0,25. Aerodynamiku dále zlepšují kola z lehkých slitin, která jsou navržena tak, aby lépe usměrňovala proudění vzduchu kolem karoserie. Drobným detailem je pak použití energeticky nenáročných světelných diod v koncových světlech.
Díky všem úpravám kombinovaná spotřeba u A4 TDI concept e klesla z 5,1 na 3,99 l/100 km. Maximální rychlost 206 km/h a čas 10,7 s potřebný pro akceleraci na 100 km/h zůstaly proti sériové verzi nezměněny.
Audi se chystá výrazně rozšířit modely označené písmenem „e“, které přispějí ke snížení průměrných emisí CO2 automobilky. Současná nabídka se skládá z trojice A3 1,9 TDI e (výkon 77 kW, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km), A6 2,0 TDI e (100 kW, 5,3 l/100 km) a benzinového A8 2,8 FSI e (154 kW, 8,3 l/100 km).