Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Audi A4 TDI concept e - 2,0 TDI (88 kW) s kombinovanou spotřebou 3,99 l/100 km

Diskuze (13)
Audi v Paříži vystavuje studii úsporného A4, které má díky úpravám motoru 2,0 TDI common-rail kombinovanou spotřebu jen 3,99 l/100 km. Podle vyjádření automobilky je A4 TDI concept e velmi blízký sériové podobě.

Pohonná jednotka 2,0 TDI o výkonu 88 kW se nabízí i v sériové verzi A4. Maximum točivého momentu 290 Nm mezi 1750 až 2500 ot./min zůstalo nezměněno. Piezo-vstřikovače common-rail umožňují dobře atomizovat palivo, plnící tlak je 1800 bar a speciálně navržená geometrie pístů poskytuje výbornou termodynamiku.

Novinkou pro concept e je odpojitelné vodní čerpadlo, olejové čerpadlo, chladič oleje a mazání pístních kroužků. Nová je také konstrukce pístních kroužků, upravené pružiny sacích ventilů, které působí menším tlakem, a podtlakové čerpadlo brzd s novým aktuátorem.

Z dalších modelů Audi je převzatý systém rekuperace brzdné energie, která se převádí na elektrickou a krátkodobě se ukládá v akumulátoru. Při akceleraci se pak energie vrací do elektroinstalace a snižuje tak zátěž alternátoru. Tepelný výměník automatické klimatizace a chladicí systém byly vylepšeny, takže nyní jsou o 20 % úspornější. Kompresor klimatizace se odpojuje vždy, když není potřeba – to přináší další úsporu paliva. Elektrohydraulický posilovač řízení byl nahrazen elektromechanickým, který nevyžaduje oběh hydraulické kapaliny. Elektromotor účinkuje na řízení jen při zatáčení a jinak neodebírá motoru výkon. Elektromotor je také základem úsporného posilovače brzd.

Převodovka je manuální šestistupňová se sníženým vnitřním třením. Použití hořčíku v převodové skříni přineslo úsporu 5 kg, pěnový obal zaručuje rychlejší ohřátí oleje v převodovce při startu. A4 TDI concept e je vybaven systémem start/stop – motor se automaticky vypíná, když auto stojí a je zařazen neutrál, při vyšlápnutí spojkového pedálu se opět nastartuje. Speciální startér potřebuje pro nastartování jen 0,2 s.

Zaslepené otvory v masce chladiče a nižší sportovní podvozek mají za následek snížení součinitele odporu z 0,27 na 0,25. Aerodynamiku dále zlepšují kola z lehkých slitin, která jsou navržena tak, aby lépe usměrňovala proudění vzduchu kolem karoserie. Drobným detailem je pak použití energeticky nenáročných světelných diod v koncových světlech.

Díky všem úpravám kombinovaná spotřeba u A4 TDI concept e klesla z 5,1 na 3,99 l/100 km. Maximální rychlost 206 km/h a čas 10,7 s potřebný pro akceleraci na 100 km/h zůstaly proti sériové verzi nezměněny.

Audi se chystá výrazně rozšířit modely označené písmenem „e“, které přispějí ke snížení průměrných emisí CO2 automobilky. Současná nabídka se skládá z trojice A3 1,9 TDI e (výkon 77 kW, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km), A6 2,0 TDI e (100 kW, 5,3 l/100 km) a benzinového A8 2,8 FSI e (154 kW, 8,3 l/100 km).

Diskuze (13)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
4. 10. 2008 22:01
Re: A realita =
Chyba může být v mnoha faktorech. Jedním z nich je samozřejmě řidič. Pokud takovýchto hodnot opravdu dosahuješ a nevymýšlíš si, pak Ti gratuluju, patříš mezi to jedno procento, které jsem mepřímo zmínil výše.
Jiným faktorem může být, že máš sice v kombinovaném cyklu u Escorta 6,5, a těch 5,5 opravdu zajedeš. Ale nikoliv v kombinovaném cyklu případně pouze na příhodné trase. Nechci se s Tebou přít, ale drtivá většina má zkušenosti shodné s těmi mými, nikoliv s těmi Tvými.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
4. 10. 2008 19:46
Re: A realita =
To je klasika, jako všechny výrobcem udávané spotřeby i tato je v reálném provozu nedosažitelná. U 99% uživatelů nedosažitelná. Spíš u tohoto modelu oceňuji koeficient odporu vzduchu cx=0,25, to je téměř neuvěřitelné číslo. Aerodynamika k této spotřebě přispěla myslím velikým dílem. Stejně tak uplatňování dalších nových technologií.
Je pravda že udávat spotřebu jako 3,99 litru zavání opravdu už spíš marketingem než technickým vývojem ;-)
Velké plus tohoto "zeleného mdoelu" je, že disponuje stále ještě vcelku silným motorem. Není to tříválec, není to 1.9... ;-) Takže narozdíl od Passatu BlueMotion s 1.9TDI se s touto audi bude dát i normálně jezdit :yes:
3. 10. 2008 18:48
Re: 3.999999L - v zadnem pripade 4L
Jseš si tím tak jistý.U Octávie 2,0TDI 103Kw také nepíšou 6,5-7l/100km a pod to to těžko dostaneš.Papír snese vše.
3. 10. 2008 18:35
Ekolog s dieslovym srdcem??
Ekolog s dieslovym srdcem?? Bude to vypoustet neksodne plyny jako vypousteji bnziny, nebo se maji astmatici, kardiaci a alergici zase na co tesit??
3. 10. 2008 15:25
A realita =
6,000001 litra. Takto to vidím ja, nechcem urážať Audi, majú fakt dobre motory, ale možno prva A4 mohla mať taku spotrebu, toto je ťažke ako krava :-)