Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 a S5 Cabriolet: První informace a fotografie, S5 má šestiválec 3.0 TFSI

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Ingolstadtská automobilka poněkud netradičně na začátku zimy odhaluje podobu nových modelů A5 a S5 Cabriolet, které se i přes současnou módu pevných skládacích střech drží tradičního látkového provedení.

Audi A5 a S5 Cabriolet přímo vychází z uzavřeného dvoudveřového kupé, které mělo světovou premiéru v roce 2007 na autosalonu v Ženevě. Novinka bude následovat svého staršího sourozence a veřejnosti se poprvé představí příští rok v březnu v Ženevě.

Po designové stránce se nový kabriolet od kupé odlišuje prakticky pouze svou plátěnou střechou a použitím nových zadních světlometů ze světelných diod. V konstrukci karoserie samozřejmě došlo na zásadní změny, jejichž cílem je poskytnout srovnatelnou tuhost s uzavřenou karoserií.

V interiéru novinky je palubní deska stejná jako u kupé, ale jsou zde použita nová přední sportovní sedadla a zcela nová zadní sedadla. Přední sedadla nabídnou nový systém vyhřívání v opěrkách hlav. Cestující na zadním sedadle budou mít ve srovnání s kupé o něco méně prostoru na šířku a jejich sedadlo je sklopné v poměru 50:50 pro lepší využitelnost zavazadlového prostoru.

Audi A5 Cabriolet má nabídnout jednu ze čtyř pohonných jednotek, z nichž dvě jsou zážehové a dvě vznětové. Benzinové motory zastoupí čtyřválec 2.0 TFSI s výkony 132 kW (180 k) a 155 kW (211 k). druhým zážehovým motorem bude šestiválec 3.2 FSI o výkonu 195 kW (265 k). Zájemcům o vznětové agregáty budou nabídnuty šestiválce 2.7 TDI (140 kW/190 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k).

Audi S5 Cabriolet dostane nový přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI, poskytující výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 Nm. Tato pohonná jednotka má v roce 2009 nahradit osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 260 kW (354 kW) a točivým momentem 440 Nm v současném kupé Audi S5. Otevřené provedení Audi S5 s novým šestiválcem má dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 s, zatímco kupé tuto disciplínu zvládne za 5,1 s. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva u Audi S5 Cabriolet má mít hodnotu 9,6 litru na 100 km.

Audi A5 Cabriolet bude k dispozici s pohonem předních kol, ale i s pohonem všech čtyř kol quattro, u nějž bude standardně nastaven poměr rozdělení přísunu točivého momentu k nápravám 40:60 ve prospěch zadních kol. převodovky budou šestistupňové manuální nebo sedmistupňová dvouspojková S tronic. Model S5 bude standardně vybaven pohonem quattro s rozdělením momentu 40:60, elektronicky řízeným aktivním zadním diferenciálem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
4. 12. 2008 06:38
OT: Nove BMW Z4 v autosalonu
Par dni pred premierou unikl snimek z autosalonu, pri predvadeni noveho Z4. Nejaky velky posun se nedal ocekavat, tudiz stale dominuje predlouha prid a sedadla tesne pred zadni napravou. Predni cast vozu cerpa z poslednich designovych studii a mohla by napovedet, jak budou vypadat detaily nove rady 5.

[odkaz]
3. 12. 2008 19:52
Re: A4, A5 ???
A komu to vadí? Zákazníkům, tedy té skupině, pro kterou každá automobilka existuje, určitě ne. :-!
3. 12. 2008 19:23
Paradicka
No nemam co vic dodat, Pierro uz to rekl jasne. Proste dalsi majstrstyk od Audi, tentokrate trosku vic pro zabavu nez pro kazdodenni jezdeni. A v te bile fakt nema chybu. :yes:
3. 12. 2008 19:14
Re: A4, A5 ???
Tam uz ani neni co ucelovat. Vsechny vypadaji stejne. Jedina A5 vypada dokonce k svetu. Ostatni vypada stejne jiz mnoho let. Ve zpetnem zrcatku jsou vsechny k neroznani.
3. 12. 2008 18:36
Re: A4, A5 ???
K té vizualitě, ano, jsou u Mercedesu větší. U Audi budou také, ale časem. Teď se nachází automobilka právě v něčem, co by se dalo nazvat vizuální unifikace a fixace. Jakmile bude mít veřejnost povědomí o masce Audi tak jako o masce Mercedesu, nebo ledvinkách BMW, dočkáme se vizuálně odlišnějších modelů.