reklama


Audi A6 Avant 3,0 Quattro

Audi A6 Avant 3,0 Quattro

 
 

Modernizaci řady A6 se pro tentokrát ani nedá říkat facelift (což se dá volně přeložit jako vylepšení vzhledu). Oku viditelných změn je totiž na tomto poměrně konzervativním autě jen málo. O to více vynikají na první pohled neznatelné, technické změny, které posouvají tento již beztak propracovaný vůz ještě výše.

Modernizaci řady A6 se pro tentokrát ani nedá říkat facelift (což se dá volně přeložit jako vylepšení vzhledu). Oku viditelných změn je totiž na tomto poměrně konzervativním autě jen málo. O to více vynikají na první pohled neznatelné, technické změny, které posouvají tento již beztak propracovaný vůz ještě výše.

Na námi testované variantě Avant s třílitrovým šestiválcem v kombinaci s automatickou převodovkou se tedy budeme soustředit především na změny v interiéru a také celé pohonné soustavy.

V interiéru zaujme Audi především důrazem na vysokou kvalitu zpracování, použité kvalitní materiály a také prostornost. Přední sedadla poskytují velmi dobré boční vedení, jsou však poměrně dost tuhá. Všechna tři místa vzadu mají samostatné tříbodové pásy, a prostor na nich je ve všech směrech dostatečný. Dokonce i v případě posunutí předních sedadel maximálně vzad, zbývá pro nohy cestujících vzadu ještě rozumný prostor.

Luxusní čalounění doplňují béžové koberečky na podlaze, stejným materiálem je vyložen také zavazadlový prostor. Toto "luxusní vybavení" na které narazíme i ve vozech Octavia a Fabia je podle nás velmi nepraktické na údržbu, zvláště v zimním období. Ale ani v průběhu testování uprostřed léta jsme se nevyhnuli občasnému zašpinění, které je na světlém povrchu okamžitě nepříjemně znát... Když už mluvíme o modelech Škoda, překvapily nás ovládací páčky pod volantem A6, které jsou zcela shodné s těmi, co vídáme ve Fabiích a Octaviích. Na funkčnosti vozu to samozřejmě neubírá, ale u auta za 2 miliony, tato míra unifikace, přece jen překvapí. Ostatní ovládací prvky jsou tradičně velmi dobře přístupné, autorádio nestandardních rozměrů je navíc ukryto za odklopným panelem s dřevěnou dekorací. Další novinkou je multifunkční volant s ovládáním převodovky Tiptronic. Tento volant umožňuje řidiči přepínat mezi automatickým a manuálním řazením pouhým stiskem tlačítka bez nutnosti sundávat ruce z volantu. To je výhodné zejména při nutnosti řadit pouze o jeden stupeň dolů při předjíždění. Ve standardní výbavě najdeme mimo jiné i osm airbagů.

Potěšil nás také bohatý výběr odkládacích prostor, mezi kterými vynikají velmi praktické odklápěcí boční kapsy ve dveřích a zásuvky na drobnosti pod sedadly.

Zavazadlový prostor má díky systému pohonu všech kol poněkud menší objem, jeho podlaha je však zcela rovná a využití rozšiřuje možnost sklápění dělených zadních sedadel. Nakládací hrana je chráněna lesklým hliníkovým profilem, který nejeví sklony k opotřebování.

Testovaná A6 byla vybavena novým zážehovým šestiválcem s proměnným časováním ventilů a pěti ventily na válec. Určitým zklamáním byla kombinace třílitrového motoru s automatickou pětistupňovou převodovkou Tiptronic. Vzhledem k velmi těžkému zpřevodování (především dvojka) se výkon a především tah motoru zdál neodpovídající teoretickým, velmi dobrým, parametrům (162 kW, 300 Nm). Motor má navíc výrazný "bručivý" zvuk pronikající do interiéru, kterým se konstruktéři zřejmě snažili naznačit výkon a sportovního ducha tohoto vozu. Tento zvuk je však v interiéru poměrně výrazný již od 2500 otáček, což nemusí vyhovovat každému. Někdo upřednostňuje šestiválce s tichým ševelením a to rozhodně A6 3,0 nenabízí. Spotřeba odpovídá hmotnosti vozu a objemu motoru v kombinaci s automatem a málokdy klesá pod 12 l/100 km. Průměr během testu vyšel na 13,9 l/100 km. Novinkou u automatické převodovky Tiptronic s možností ručního řazení je přítomnost sportovního programu. Pokud je řadicí pákav pozici "S", program řadí vyšší rychlost později a dříve podřazuje, což řidiči přináší lepší využití potenciálu motoru.

Samostatnou zmínku si zaslouží brzdy, jejichž účinek se dá hodnotit jen v superlativech. Je to dáno rychlejším nástupem tlaku v tandemovém posilovači - maximální brzdový účinek dosahuje nejvyšší účinnosti s minimálním tlakem vyvinutým na pedál. Námi testovaný vůz měl navíc na předních kolech předimenzované plovoucí třmeny z hliníku a přední kotouče zvětšené na průměr 321 mm. Brzdový asistent je v tomto voze dodáván jako integrální součást standardně montovaného ESP.

Jízda s testovaným Audi je do značné míry předurčena jeho již dříve zmíněnými výkonovými parametry. V běžných podmínkách se chová podvozek naprosto neutrálně, s lehkým sklonem k nedotáčivosti. Jakmile se ale automatu podaří těžký vůz rozhýbat k vyšším rychlostem, lze si vychutnat i pod plynem projížděný přetáčivý smyk. Boční náklony jsou minimální a také příčné nerovnosti překonává Audi s přehledem. Nejvýraznějším projevem jízdy je ale stále již zmíněný hluk od motoru. Naopak aerodynamické proudění je téměř neslyšné, mimo jiné i díky změněnému tvaru stěračů, silnějším bočním sklům a změněnému těsnění oken.

Ocenit lze také příplatková sedmnáctipalcová kola, která rovněž přispívají k vynikajícím jízdním vlastnostem. Naopak určitým omezením v městském provozu je malý rejd a chybějící parkovací asistent.

Audi A6 je v testovaném provedení nesporně vysoce reprezentativním vozem. Jakkoli ale mluvíme o dokonalosti v jeho výbavě, testovaný motor v kombinaci s automatem se nám zdál přece jen málo přizpůsobivý a také poměrně hlučný. Zákazník má ale šanci zvolit i silnější přeplňovaný šestiválec 2,7 l a ve hře je také velmi populární dvouapůllitrový turbodiesel. Pohybujeme se ale v dvoumilionové kategorii a zde jsou jakákoli doporučení, řekněme, velmi individuální.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 776 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 069 992 Kč

Základní výbava:airbag pro hlavu SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu i vzadu, airbag řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení - podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, determální skla - zeleně tónovaná, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, elektronický stabilizační systém (EPS), imobilizér, kola hliníková - 7Jx16, pneu 215/55 R 16 W, mlhové světlomety, obložení interiéru hliníkem Karo, posilovač řízení, přední sedadla výškově nastavitelná (elektricky), rádio Concert s 8 reproduktory, střešní lišty černé, ukazatel venkovní teploty, vnější zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, sférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači, zadní sedadlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3, leštěný hliník, sportovní podvozek, střední loketní opěrka vpředu

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza - perleťový efekt (+ 30.083,- Kč), dekorace - ořechové dřevo Vavona (+ 17.871,- Kč), informační systém řidiče (+ 11.399,- Kč), hliníková kola v 5paprskovém hvězdicovém designu, 7,5Jx17, pneu 235/45 R 17 (+ 51.303,- Kč), měnič CD (+ 16.028,- Kč), podélný střešní nosič, potahy sedadel kůže Buffalino (+ 74.846,- Kč), sportovní kožený volant tiptronic (+ 19.098,- Kč), sportovní sedadla vpředu (+ 22.672,- Kč), tlumící sklo (+ 41.375,- Kč), vak na lyže (+ 9.317,- Kč)

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy

V historickém centru Prahy dnes začne platit zákaz vjezdu…

Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2976
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 16.6 / 8.4 / 11.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 1590
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1695 / 550
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4796
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2759
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,44
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou dva tisíce Syřanů

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou…

Až 2000 dalších syrských uprchlíků chce přijmout Švýcarsko v příštích dvou letech. Má jít zejména o zvlášť…

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské domácnosti: Poslední prázdniny v KLDR diktátora Kima

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské…

Nádherné bílé pláže, které však od okolního světa odděluje elektrický plot, útulný obývák, v němž ale chybí…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

 
 
reklama