Audi A6 Avant: Nové fotografie, video, wallpapers
Nové Audi A6 Avant tvarově neexperimentuje. Prodloužení střechy, boční linie oken a vlastně i zakončení vozu elegantně se svažujícím D-sloupkem je jednoduché, povědomé a designově čisté.
Design dobře maskuje obrovskou délku a dokáže současně působit nenuceně a snad i sportovně.
Praktičtější A6 narostla do délky na 4,93 m, je 1,87 m široká a jen 1,46 m vysoká. Rozvor 2,91 m patří k nejdelším ve vyšší střední třídě.
Audi A4 vs. A6 vs. A8: Designový trojboj
Audi A6: První jízdní dojmy
Audi A6: Druhé jízdní dojmy
Samotná karoserie (kombinace ocelových a hliníkových komponent) je přibližně o 30 kg lehčí než u předchozího Avantu, celý vůz shodil až 70 kg, v závislosti na motorizaci.
Za zadními sedadly vyrobili v Ingolstadtu zavazadelník s objemem 565 litrů. Sklopením opěradel získáte 1680 litrů.
Zadní výklopná stěna může být za příplatek ovládána elektricky. S bezklíčovým přístupem je možné využít funkci bezdotykového automatického otevření pátých dveří naznačením specifického pohybu nohy pod zadním nárazníkem (jako u aktuálního VW Passat).
Za silnější verze bude možné zapřáhnout vlek o hmotnosti až 2100 kg.
Šestiválec 3,0 TDI s výkonem desetiválce 5,0 TDI
Motorová paleta je už dobře známá ze sedanu, s jednou důležitou výjimkou. Audi poprvé oficiálně oznamuje, že nabídne silnější verzi motoru 3,0 TDI s dvoustupňovým přeplňováním a nejvyšším výkonem 230 kW. Jde tedy o stejnou maximální hodnotu jakou disponoval desetiválcový pětilitr TDI ve VW Touareg nebo VW Phaeton.
S novým turbodieselem zvládá velké kombi sprint z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Nejvyšší rychlost je obvyklých elektronicky umravněných 250 km/h. Pro vrcholnou naftovou motorizaci je standardem osmistupňový Tiptronic, do A6 Avant se ale montují také šestistupňové ručně řazené převodovky, sedmistupňový S tronic, nebo převodovka s plynule měnitelným převodem Multitronic.
Základní motorizací je čtyřválec 2,0 TDI (130 kW, 5 l/100 km) dodávaný s pohonem pouze předních kol. Populární 3,0 TDI bude nabízeno ve výkonových variantách se 150 kW, 180 kW a ve výše popsané verzi s 230 kW.
Zážehovou paletu reprezentuje jediný atmosférický motor, šestiválec 2,8 FSI (150 kW), a dále pak mechanicky přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI (220 kW). Později by se pod kapotu mohl dostat ještě čtyřválec 2,0 TFSI.
První dodávky zákazníkům jsou naplánovány na konec léta 2011. Světová výstavní premiéra se uskuteční v září na IAA ve Frankfurtu.
Audi S6 Avant přijde!
Vrcholem modelové řady A6 se opět stane sportovní dvojice S6 a RS6. Éra desetiválců ale končí, vystřídá je motor 4,0 TFSI.
Pod označením 4,0 TFSI se ukrývá přeplňovaný osmiválec, který v listopadu zamíří do modelů S6 quattro a S7 Sportback quattro. Motor se špičkovými parametry 300 kW a 550 Nm bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.
Audi RS6 Avant dostane stejný motor naladěný na více než 360 kW.