Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 Avant: Nové fotografie, video, wallpapers

Ondřej Láník
Diskuze (184)
V Berlíně se dnes večer představila nová generace velkých kombi. A6 Avant dostal zavazadelník s 565 až 1680 l a nový superdiesel 3,0 TDI s 230 kW a dvoustupňovým přeplňováním.

Nové Audi A6 Avant tvarově neexperimentuje. Prodloužení střechy, boční linie oken a vlastně i zakončení vozu elegantně se svažujícím D-sloupkem je jednoduché, povědomé a designově čisté.

Design dobře maskuje obrovskou délku a dokáže současně působit nenuceně a snad i sportovně.

Praktičtější A6 narostla do délky na 4,93 m, je 1,87 m široká a jen 1,46 m vysoká. Rozvor 2,91 m patří k nejdelším ve vyšší střední třídě.

Audi A4 vs. A6 vs. A8: Designový trojboj

Audi A6: První jízdní dojmy

Audi A6: Druhé jízdní dojmy

Samotná karoserie (kombinace ocelových a hliníkových komponent) je přibližně o 30 kg lehčí než u předchozího Avantu, celý vůz shodil až 70 kg, v závislosti na motorizaci.

Za zadními sedadly vyrobili v Ingolstadtu zavazadelník s objemem 565 litrů. Sklopením opěradel získáte 1680 litrů.

Zadní výklopná stěna může být za příplatek ovládána elektricky. S bezklíčovým přístupem je možné využít funkci bezdotykového automatického otevření pátých dveří naznačením specifického pohybu nohy pod zadním nárazníkem (jako u aktuálního VW Passat).

Za silnější verze bude možné zapřáhnout vlek o hmotnosti až 2100 kg.

Šestiválec 3,0 TDI s výkonem desetiválce 5,0 TDI

Motorová paleta je už dobře známá ze sedanu, s jednou důležitou výjimkou. Audi poprvé oficiálně oznamuje, že nabídne silnější verzi motoru 3,0 TDI s dvoustupňovým přeplňováním a nejvyšším výkonem 230 kW. Jde tedy o stejnou maximální hodnotu jakou disponoval desetiválcový pětilitr TDI ve VW Touareg nebo VW Phaeton.

S novým turbodieselem zvládá velké kombi sprint z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Nejvyšší rychlost je obvyklých elektronicky umravněných 250 km/h. Pro vrcholnou naftovou motorizaci je standardem osmistupňový Tiptronic, do A6 Avant se ale montují také šestistupňové ručně řazené převodovky, sedmistupňový S tronic, nebo převodovka s plynule měnitelným převodem Multitronic.

Základní motorizací je čtyřválec 2,0 TDI (130 kW, 5 l/100 km) dodávaný s pohonem pouze předních kol. Populární 3,0 TDI bude nabízeno ve výkonových variantách se 150 kW, 180 kW a ve výše popsané verzi s 230 kW.

Zážehovou paletu reprezentuje jediný atmosférický motor, šestiválec 2,8 FSI (150 kW), a dále pak mechanicky přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI (220 kW). Později by se pod kapotu mohl dostat ještě čtyřválec 2,0 TFSI.

První dodávky zákazníkům jsou naplánovány na konec léta 2011. Světová výstavní premiéra se uskuteční v září na IAA ve Frankfurtu.

Audi S6 Avant přijde!

Vrcholem modelové řady A6 se opět stane sportovní dvojice S6 a RS6. Éra desetiválců ale končí, vystřídá je motor 4,0 TFSI.

Pod označením 4,0 TFSI se ukrývá přeplňovaný osmiválec, který v listopadu zamíří do modelů S6 quattro a S7 Sportback quattro. Motor se špičkovými parametry 300 kW a 550 Nm bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.

Audi RS6 Avant dostane stejný motor naladěný na více než 360 kW.

Ondřej Láník
Diskuze (184)
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 00:42
Re: IMPOZANTNÍ
Nu, zrovna s těmi motory jste to až tak NE"trefil" - v britských srovnávacích testech A6 NEuspěla (ani s 3.0 TDi ani s 2.0 TDi - tam dokonce "výrazně" ne, tímhle motorem BMW 520d a MERCEDESu 220CDi konkurovat NEmůže), v německém AutoBild(u) zas neuspělo Audi A6 se slabší verzí 3.0 TDi proti BMW 525d a MB 250CDi - to už jsou "tři ze tří" ...
(snad ten nejsilnější diesel, tam sice auto skončilo v porovnání také poslední, ale "bez ostudy", ty slabší motorizace už tak dobře NEdopadly, jeden z nejrozšířenějších motorů v česku 2.0 TDi je dokonce skoro "nekonkurenceschopný" :no: ;-\
Pěkný den (když s Audi motorem, tak možná raději s nějakým BENZíNovým :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 5. 2011 15:48
Re: "flame" start
Hmmm ... ehmmm ... ano ;-)
PS: Ale všimněte si, že zatimco mé "práce" JE třeba, té vaší moc NEee. Ti méně znalí/méně informovaní/méně zkušení se totiž celkem "masově" DOMNÍVAJí, že "Audi je vždy nejlepší" ... když si uvědomíte co jste "stokrát" mohl číst/četl v různých časopisech, tak již desetiletí v textu/testu "pokaždé" najdete formulaci typu: "Audi se v jízdních vlastnostech .. řízení opět/už/tentokrát přiblížilo jízdním vlastnostem/ovládání BMW" ...
... a řekněte že ne ;-)
Ale na druhou stranu i s Audi MŮŽE být zábava - nedávno byl v jednom automagazínu při testu Audi Q5 2.0 TDi titulek: PRO NÁROČNÉ - to jsme se doma pak nasmáli.. :-)
PPS: Ok, chápu (a "beru") že je pro vás quattro symbolel Audi, popravdě hydropneumatické odpružení je také symbolem pro Citroën a dnes ho má jen C6 a dokonce ani ne všechny C5 ;-\
(jsem docela zvědavá na DS9)
Tak S1? No to nemusí být špatné ... uvidíme jestli bude hezčí lepší zábavnější než Citroën DS3 Racing ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2011 11:12
Re: "flame" start
Hmmm, - to akoze hmm - zamyslenie...
dlhaaaaa, pauza - tak 5 min. kym budu nasledovat dalsie riadky:
Pripada mi to tak, ze obidvaja vieme ako to v reale je, ale ty sa snazis menej informovanim namluvit, ze Audi neni tak dobre, a ja zase opak...
:-! ja sa mozem vykaslat na to kolko tupcov si kupi Audi bez Quattra, mne staci vediet fakt, ze vsetky moje Audi boli a su Quattro / 2x8/3,7 a 4,2,.,1x6 /4,2Q/,.,1xS6/4,2Q/ / a reci o tazkom predku - nedotacavosti a podobne zvasty absolutne nemusim - este aj ta u mna najstarsia S6 /c4/ 4,2 Q.bola TAKA HRAVA!!!, ze uz mam zase usmev na tvari ?!?! :-! >:-[] Jaaaj - spomienky - nostalgia / ako jedina bola manual... :-( /
No nic, nechal som sa uniest...Ale toto: 4,6,8 a Qcka a R - to su PRAVE AUDI !
u nich /okrem tej "smolnej" 4ky/ je dominancia Quattra jasna, OK? A ti ostatni - hold smula...vidim ze uz je pridany clanok o novej S1/RS1 - pojdem sa pozriet tam - tam mi to mozes nandat... ;-) lebo bohuzial Haldex aj 4.Gen. pri standardnom nastaveni pusta dozadu len zanedbatelnych 10%...
Zatima pa-pa
Avatar - Hammunasakra
21. 5. 2011 10:50
Re: "flame" start
Už zase začínáte slovem "preboha"? To nevíte že se nemá používat "nadarmo"? ;-)
No a můj věk bude již "navěky" začínat 2kou - na to jakým číslem začíná doopravdy ODMÍTÁM myslet (si připustit) :-) To k tomu AutoZeitung (které jsem stejně spíš četla dříve ;-) ).
Aby nebylo nějakých pochyb, KDYBYCH si zítra kupovala Audi, tak to bude URČITĚ 4x4! Že v kategorii A6 či A8 je poměr předo-/4-kolek příznivější je logické, skoro nechápu proč tam vůbec Audi pohon předních kol nabízí. Je to opravdu "ojedinělý" přístup a NE v dobrém ;-\
Když MERCEDES přišel s (předokolkou) A - pro mne to už nebyl mercedes ale na druhou stranu je to logické a tento trend bude bohužel jen pokračovat. BMW vždy drží "klasické" standardy nejdéle, že v "pidivozech" příjde (stejně jako Mercedes s A-Klasse) s předním pohonem je logické (cena, náročnost/náklady na výrobu - tady prostě "NEní co řešit") - ale "mne to NEbere" ... byť i onu snahu těchto "prémiových" automobilek prosadit se v čím dál nižších segmentech CHÁPU, tak to že někdo jede např. v MERCEDESu A či Audi A1 a myslí si že jede v "prémiovém" voze .. mu nebudu vymlouvat, ale myslím si o tom své ;-)
Opravdu "používáte" 0-100 km/h?? Já se třeba RÁDA "odpíchnu" na dálnici pří odjezdu od Tankstelle (ale to není 0-100), zrovna tak ráda občas někoho (kdo na červené vedle mne v pruhu "poposkakuje" netrpělivostí) maličko "spláchnu" (to je ale 0-50, případně 0-70 - ale 0-100 km/h?? - to v praxi opradu NEprovozuji...
K vašemu poslednímu odstavci - opravdu si myslíte že jak velký srovnávací test, tak hlavní několikastránkový "sólový" test AUTOCARu jsou "tak mimo"? ;-)
PS: O prodejích se NEbavím, to s kvalitou NEmá co společného (viz prodeje hudby které se věnuji trochu více než autíčkům a které ráda dávám za příklad - že nejprodávanější opradu NEbývá/NEní to nejlepší, na tom se spíše SHODNEME, ne? ;-)
Pěkný den (s těmi cca 35% Audi s pohonem všech kol :-)
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2011 10:28
Re: "flame" start
Preboha, Kylie, ved sa tu uz nejaky ten piatok pozname, vies ze nie som ani teenager, ani sa moj vek nezacina 2kou...takze o tom kto kedy cital AutoZeitung... :no: :-! , na to proste KASLI ! OK!?...noooo, a Ty sa tu snazis niekomu - teda aj mne nahovorit, ze zadohrab je na 99,9% jazdnych situacii v poho?!, to Ty zijes V Californii alebo kde?, ved takmer hocijaka / teda aj Haldexova 4kolka / ma uz aj na MOKRE a toboz NA SNEHU take vyhody, ze zadohraby, mozu len ticho zavidiet...vyssia spotreba - +-5-7%Navyse - kaslat na ne, za bezpecnost sa casto oplati priplatit si aj ovela viac... :-! A este k tvojmu celkovo proklamovanemu podielu 35/65 predohrab/Quattro : Jasne A1,A3,A4 - v zmesi tychto je to asi 80/20 v prospech predohrabu, ale A6,A8, Q-čka, R8... - 5/95... >:D :yes: , -Problematicka z mojho pohladu je prave A4 - Prave AUDI - motor pozdlzne, ked Quattro tak Torsen / v buducnosti Korunove sukolie ako uz v A6/.
Tam je to cca tych priemernych 35/65 ako hovoris Ty.Ale je to prave tim, ze niekto zaujemcom namluvi Tvoje dovody a oni ich akceptuju, preto si vystacia s 2,0TDi-slabsim, bez Quattra...
A1,A3 - priecne uloz.motor - Haldex - kto by to chcel?! ale ludia chcu mensie, pekne Audi! tak si to kupia! Tak isto : Je A-klasse, B - klasse Pravy Medved?!?:!?!?!?!? - PREDOHRAB?!?!?-HHHAAA - asi nie podla TEBA, a co BMW s modelmi "i" - to budu Predohrabi s pomocou Peugeotu, u Medveda s pomocou Renaultu. ...Pani - keby som si mal vybrat medzi spolupracou s tymito "automobilkami" a krachom, tak asi volim to druhe... :-!
A este jednou vetou k sprintu 0-100.: Ja si tuto disciplinu uzivam rad >:-[]
a to uz mam cez 30... :-! , a vobec mi to nevadi ;-)
Kylie na zaver: NEHAN / nepomlouvej / AUDI !!! Nezasluzi si to ! A toboz nie nova A6, je jasne ze sa jej konkurencia boji, ze bude zase najpredavanejsia, a ze Quattro tam bude mat zdrvujucu prevahu, ale HOLD ! TAK TO JE !