Audi
Audi
Audi
Audi
141 Fotogalerie

Audi A4 vs. A6 vs. A8: Designový trojboj

Dosud jsme se zabývali porovnáváním automobilových dvojic. Dnes se k vzájemnému srovnání dostavily tři klasicky střižené sedany Audi.

Trojice německých sedanů je v klasickém střihu a ve všech případech se jedná o jedny z nejprodávanějších vozidel ve svých segmentech.

Hierarchicky nejníže postaveným modelem dnešního trojboje je Audi A4.

Vůz, reprezentující střední třídu, se produkuje ve dvou karosářských variantách (sedan, kombi + provedení Allroad).

Předmětem dnešního srovnání se stane sedan, neboť model A8 se v provedení kombi nevyrábí a modernizovanou podobu kombi řady A6 prozatím neznáme.

Audi A4

Čelní partie Audi A4 ctí trend své značky, jehož dominantním rysem je velká maska chladiče ve stylu, známém pod názvem Singleframe. Krom tohoto útvaru slouží pro přívod vzduchu do motoru ještě dva nasávací otvory, umístěné v obou koncích spodní částí nárazníku. Toto řešení představuje společný rys nejen tří srovnávaných modelů, ale také celé modelové řady Audi.

Vůz v nové generaci usiloval o posílení sportovní image, proto byl jeho design oproti předchůdci patřičně přiostřen. Tento záměr je vidět i při bočním pohledu na karosérii, jejíž čistou plochu přerušují dvě linky, přičemž ta horní protíná celý profil a je ohraničena předními a zadními svítilnami. Zadní svítilny jsou vyvedeny v dynamickém tvaru, který je podobný tomu u provedení kombi.

Interiér A4 je technicistně zaměřen a namísto mnohdy diskutabilních pokusů o originalitu usiluje o příznivou ergonomii pracoviště řidiče. Přístrojová deska je řešena systémem, jehož průkopníkem byl koncepční vůz Nuvolari z roku 2003, a který byl postupem času uplatněn na většinu modelové řady Audi.

Stěžejním rysem systému je mohutný středový panel, propojený s ukazateli přístrojů. S členitými díly v oblasti pracoviště řidiče pak kontrastuje relativně poklidná část palubní desky před sedadlem spolujezdce, jejíž vizuální čistotu a nerušenost přerušuje masivní chromovaná lišta.

Audi A6

Vizuálně nejčerstvější vůz představuje Audi A6. Přední světlomety mají v porovnání s A4 a A8 komplikovanější tvar a působí o poznání dynamičtějším dojmem, než u předchozího provedení. Modernizace se dotkla i masky chladiče, jejíž vnější tvar v horních partiích disponuje zlomem, který má za cíl osvěžit příď.

I přes to, že byly podstatné rysy profilu zachovány (například tvar bočních oken), upravené prvky dodaly celku nový vzhled. Při bočním pohledu na karosérii zaujme vystouplý reliéf zadních svítilen. Dříve poklidný profil byl oživen prolisem. Celkové proporce jsou až překvapivě podobné s menší A4, zatímco právě zmíněný prolis představuje odkaz na A8.

Zadní partie byly aplikací konkávní prohlubně zpestřeny a nyní působí kompaktněji a sportovněji. Sdružené svítilny se svou optikou přiblížily těm na A8. Celek je více plastický a lépe odráží soudobé trendy značky. Z trojice sedanů jej můžeme označit za zdaleka nejprogresivnější.

Interiér A6 podstoupil důkladnou modernizaci. Estetickým ztvárněním vychází z Audi A7 a představuje viditelný odklon od stylu rozvržení jednotlivých designových prvků, popisovaných u Audi A4. Přístrojová deska je zajímavě obepnuta dlouhou linkou, která začíná a končí v oblasti klik na dveřních výplních. Celek lze doplnit dřevěnými dekory, jejichž přítomnost dodá kabině na útulnosti a přidá nádech luxusu.

Audi A8

Vlajková loď značky, Audi A8, byla při svém představení veřejnosti nezřídka spojována s Audi A4, která je o dvě třídy níže. Asociace iniciovala obzvláště záď, jež je v porovnání s předchozí generací dekorovanější a kterou, stejně jako A4 a A6, zdobí v horních partiích konkávní klenutí.

Profil je klasického ražení. Oproti minimalisticky pojatým bočním partiím minulého vydání sedanu vsadil výrobce na sportovnější tvary, korunované dynamickým zářezem. Tento estetický zákrok ale nikterak neuškodil majestátnímu vzezření pětimetrového vozu. Masivní převisy pomohly A8 odlišit se od menších modelových řad.

V případě zádě platí to, co bylo řečeno u výše zmíněné Audi A6 – proporce jsou lehké a sportovně působící, což vyniká zvláště v porovnání s konkurenčními modely. A8 je věrna tradicím značky – jednotlivé světelné segmenty sdružených svítilen tvořené diodami LED, jsou sestaveny v originálním uskupení.

Palubní deska se od dostupnějších modelů A4 a A6 výrazně liší. Na rozdíl od nich se nevyznačuje orientací směrem k řidiči, nýbrž její horizontální linie, v duchu předchozí generace, začínající v místě řidičova pracoviště přímým směrem pokračuje ke druhému konci celku. Dominantním prvkem je mohutný díl dekoru, v němž jsou opticky zapuštěny výdechy ventilační soustavy. Zákoutí kabiny lze podsvítit bílou, červenou a oranžovou barvou, což podporuje technicistní image interiéru.