Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 V12 TDI – to tu ještě nebylo

Michal Razim
Diskuze (24)
Nedávno představený koncept Audi Pikes Peak se patrně stane základem zcela nového vozu v nabídce Audi – velkého SUV!

Nedávno představený koncept Audi Pikes Peak se patrně stane základem zcela nového vozu v nabídce Audi – velkého SUV. Automobilka zkusila vstoupit do segmentu sportovně-užitkových vozů již dříve modelem Allroad, ten se však v USA, nejdůležitějším SUV trhu na světě, neprodává moc dobře. Managementu bylo jasné, že napříště budou potřebovat tzv. full-size SUV, tedy velký vůz nápadného vzhledu. V této kategorii je to totiž hlavně vzhled (nikoli terénní schopnosti), co auta prodává.

Nová A7 postavená na základě VW Touareg/Porsche Cayenne přijde na trh na konci roku 2005. Audi hodlá svůj nový model zaměřit primárně na jízdní výkony na silnici a proto se A7 obejde bez redukční převodovky a závěrů diferenciálů. Aby byl vůz co nejlehčí, dostane komponenty zadní nápravy z lehkých slitin, díly karosérie budou z hliníku a vylehčená podlaha prostorového rámu taktéž ušetří několik kilogramů. Největších úspor hmotnosti ale se dosáhne již zmíněnou absencí off-road orientovaných prvků pohonného systému. Beze změn bude z VW Touareg převzato vynikající vzduchové pérování.

Sériová A7 dostane dále bi-xenonové světlomety, LED brzdová světla a blinkry a za příplatek celoskleněnou střechu. Mezi high-tech prvky budou dále patřit elektrické otevírání/zavírání dveří a víka zavazadlového prostoru a dokonce samočinné sklápění zadních sedadel pro případ, že by řidič potřeboval zvětšit zavazadlový prostor.

Nejzajímavější kapitolu však bezesporu tvoří pohonné jednotky. Základní A7 dostane 3.2 V6 FSI o výkonu 175 kW (240 k), dále bude následovat 4.2 V8 FSI s výkonem 252 kW (345 k) a jedním z vrcholů bude W12 o výkonu 329 kW (450 k). Přeplňovaný zážehový osmiválec z konceptu Pikes Peak se v sériovém automobilu neobjeví. Nabídka naftových agregátů zahrne 3.0 V6 TDI (157 kW, 215 k), dále 4.0 V8 TDI s 201 kW (275 k), který byl nedávno představen v A8, a vrcholem se možná stane jeden z nejpekelnějších agregátů, jaký kdy spatřil světlo světa – 6.0 V12 TDI o výkonu 292 kW (400 k) a točivém momentu 1000 Nm! Všechny agregáty dostanou šestistupňové automatické převodovky.

Ve fotogalerii můžete shlédnout studii Audi Pikes Peak.

Michal Razim
Diskuze (24)