Audi A7 V12 TDI – to tu ještě nebylo

Audi A7 V12 TDI – to tu ještě nebylo

 
 

Nedávno představený koncept Audi Pikes Peak se patrně stane základem zcela nového vozu v nabídce Audi – velkého SUV!

Nedávno představený koncept Audi Pikes Peak se patrně stane základem zcela nového vozu v nabídce Audi – velkého SUV. Automobilka zkusila vstoupit do segmentu sportovně-užitkových vozů již dříve modelem Allroad, ten se však v USA, nejdůležitějším SUV trhu na světě, neprodává moc dobře. Managementu bylo jasné, že napříště budou potřebovat tzv. full-size SUV, tedy velký vůz nápadného vzhledu. V této kategorii je to totiž hlavně vzhled (nikoli terénní schopnosti), co auta prodává.

Nová A7 postavená na základě VW Touareg/Porsche Cayenne přijde na trh na konci roku 2005. Audi hodlá svůj nový model zaměřit primárně na jízdní výkony na silnici a proto se A7 obejde bez redukční převodovky a závěrů diferenciálů. Aby byl vůz co nejlehčí, dostane komponenty zadní nápravy z lehkých slitin, díly karosérie budou z hliníku a vylehčená podlaha prostorového rámu taktéž ušetří několik kilogramů. Největších úspor hmotnosti ale se dosáhne již zmíněnou absencí off-road orientovaných prvků pohonného systému. Beze změn bude z VW Touareg převzato vynikající vzduchové pérování.

Sériová A7 dostane dále bi-xenonové světlomety, LED brzdová světla a blinkry a za příplatek celoskleněnou střechu. Mezi high-tech prvky budou dále patřit elektrické otevírání/zavírání dveří a víka zavazadlového prostoru a dokonce samočinné sklápění zadních sedadel pro případ, že by řidič potřeboval zvětšit zavazadlový prostor.

Nejzajímavější kapitolu však bezesporu tvoří pohonné jednotky. Základní A7 dostane 3.2 V6 FSI o výkonu 175 kW (240 k), dále bude následovat 4.2 V8 FSI s výkonem 252 kW (345 k) a jedním z vrcholů bude W12 o výkonu 329 kW (450 k). Přeplňovaný zážehový osmiválec z konceptu Pikes Peak se v sériovém automobilu neobjeví. Nabídka naftových agregátů zahrne 3.0 V6 TDI (157 kW, 215 k), dále 4.0 V8 TDI s 201 kW (275 k), který byl nedávno představen v A8, a vrcholem se možná stane jeden z nejpekelnějších agregátů, jaký kdy spatřil světlo světa – 6.0 V12 TDI o výkonu 292 kW (400 k) a točivém momentu 1000 Nm! Všechny agregáty dostanou šestistupňové automatické převodovky.

Ve fotogalerii můžete shlédnout studii Audi Pikes Peak.

Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…