Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 L W12 Security: Pancéřovaný hliník v novém vydání

Diskuze (6)
Audi i s novou generací A8 nabídne speciální obrněnou verzi A8. Nejprve se začne prodávat s motorem W12.

Nové Audi A8 L Security opět představuje řešení pro zákazníky, kteří potřebují limuzínu s balistickou ochranou. Nová generace vyhovuje podmínkám třídy VR7 balistické ochrany dle normy BRV 2009 a ochrany před výbušninami dle klasifikace ERV 2010. Některé části auta dokonce obstojí dle kritérií tříd VR9 a VR10.

Bezpečnostní úpravy se instalují přímo na hliníkový prostorový rám ASF. Speciálně určeným technikům zabere montáž zhruba 450 hodin, poté se auto vrací k dokončení na linku v továrně Neckarsulm.

Podstatou úprav je instalace odolných materiálů jako za tepla lisované ocelové pláty, aramidová tkanina, keramika, speciální slitiny hliníku a pro okna vícevrstvá skla s vrstvou polykarbonátu. Ochrana interiéru zvyšuje hmotnost o 720 kg, příplatkové dveře s automatickým otevíráním a s elektrickým stahováním oken přidávají dalších 360 a 300 kg.

V souladu s aktuálními trendy byla velká pozornost věnována ochraně před útokem granátem. Podlaha je vyrobena ze speciální odolné slitiny hliníku, hliníkové prahy pak ukrývají pevné ocelové výztuhy.

Vyšší hmotnost auta si vyžádala úpravy podvozku a brzd. A8 L Security tak například má silnější ramena zavěšení, překalibrované vzduchové odpružení nebo větší brzdové kotouče. Speciální kovaná 19palcová kola s pneumatikami 255/720 umožňují jízdu rychlostí do 80 km/h i s proraženou pneumatikou. Kromě toho je auto vybaveno plnohodnotnou rezervou pro případ, že je možné realizovat výměnu kola.

Nejvyšší rychlost je právě kvůli pneumatikám omezena na 210 km/h. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,3 sekundy a kombinovaná spotřeba s motorem 6,3 W12 (368 kW) je 13,5 l/100 km. To představuje snížení o 3 litry (18 %) proti minulé generaci s motorem 6,0 W12 (331 kW).

Audi chystá pro A8 L Security i slabší motor se spotřebou 10 až 11 litrů. Zřejmě půjde o připravovaný osmiválec 4,0 TFSI.

Diskuze (6)
16. 2. 2011 13:34
Re: hmotnost
geniální řešení, takhle bych to s nima udělal. Odhaduju, že by tak 50 km to auto vždycky tlačili >:D
Avatar - ManInBlack
16. 2. 2011 10:17
Re: hmotnost
:yes:
Avatar - KANKUNEN
16. 2. 2011 09:45
Re: hmotnost
Tvůrci metody výpočtu by měli nafasovat takové auto na týden natankovat na každých 100 km benzínu a když benzín dojde tak auto tlačit.
Avatar - ManInBlack
16. 2. 2011 09:28
Re: hmotnost
Taky se divím, co se váhy týče. V podstatě do auta přidali Fabii >:D Ale má to výhodu. Kdyby dělali NCAP testy, tak by tahle Audina vrazila do tý betonový zdi, projela ji a pokračovala dál, jako by se nechumelilo >:D
16. 2. 2011 08:31
hmotnost
720 kg, 360 kg a 300 kg navíc.....tak kolik vlastně váží celá ta pixla? Stačí na to vůbec řidičák do 3,5 tuny? >:D Jinak by mě zajímalo podle jaký metodiky naměřili 13,5 litru spotřeby. To tak možná tažený na laně jiným autem a jen s puštěným motorem na volnoběh.