Audi A8 L W12 Security: Pancéřovaný hliník v novém vydání
Nové Audi A8 L Security opět představuje řešení pro zákazníky, kteří potřebují limuzínu s balistickou ochranou. Nová generace vyhovuje podmínkám třídy VR7 balistické ochrany dle normy BRV 2009 a ochrany před výbušninami dle klasifikace ERV 2010. Některé části auta dokonce obstojí dle kritérií tříd VR9 a VR10.
Bezpečnostní úpravy se instalují přímo na hliníkový prostorový rám ASF. Speciálně určeným technikům zabere montáž zhruba 450 hodin, poté se auto vrací k dokončení na linku v továrně Neckarsulm.
Podstatou úprav je instalace odolných materiálů jako za tepla lisované ocelové pláty, aramidová tkanina, keramika, speciální slitiny hliníku a pro okna vícevrstvá skla s vrstvou polykarbonátu. Ochrana interiéru zvyšuje hmotnost o 720 kg, příplatkové dveře s automatickým otevíráním a s elektrickým stahováním oken přidávají dalších 360 a 300 kg.
V souladu s aktuálními trendy byla velká pozornost věnována ochraně před útokem granátem. Podlaha je vyrobena ze speciální odolné slitiny hliníku, hliníkové prahy pak ukrývají pevné ocelové výztuhy.
Vyšší hmotnost auta si vyžádala úpravy podvozku a brzd. A8 L Security tak například má silnější ramena zavěšení, překalibrované vzduchové odpružení nebo větší brzdové kotouče. Speciální kovaná 19palcová kola s pneumatikami 255/720 umožňují jízdu rychlostí do 80 km/h i s proraženou pneumatikou. Kromě toho je auto vybaveno plnohodnotnou rezervou pro případ, že je možné realizovat výměnu kola.
Nejvyšší rychlost je právě kvůli pneumatikám omezena na 210 km/h. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,3 sekundy a kombinovaná spotřeba s motorem 6,3 W12 (368 kW) je 13,5 l/100 km. To představuje snížení o 3 litry (18 %) proti minulé generaci s motorem 6,0 W12 (331 kW).
Audi chystá pro A8 L Security i slabší motor se spotřebou 10 až 11 litrů. Zřejmě půjde o připravovaný osmiválec 4,0 TFSI.