Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2011: Audi A6 před BMW, celý rok ale vede Mnichov

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Kdo hledá na vrcholu listopadového žebříčku vyšší střední pětkové BMW, bude zklamán. Triumf mu vyrvali ti druzí Bavoři. Z Ingolstadtu.

Celý trh získal meziročně 36,2 %. Loni bylo nově zaregistrováno 199 vozů tohoto segmentu, letos 271, tedy o 72 více.

Podobný husarský kousek, tedy vítězství, se povedl A6 již letos v červnu. K aktuálnímu prvenství jí stačilo 77 kusů. Sedanů a kombi bylo celkem 68, odvozených Allroadů pak 9.

Úhlavní nepřítel s modrou vrtulí ve znaku má na kontě 65 registrací.

Volva řad S80, V70 a XC70 to dotáhla na rovné tři desítky, což jim zajistilo bronz. Nejúspěšnější z nich bylo kombi do lehkého terénu XC70 s 19 přírůstky do statistik.

Stuttgartské sedany a kombi si koupilo 24 zákazníků, což znamená aktuální čtvrtou příčku a sestup z medailových pozic. Kupé a zejména kabriolety v chladných měsících na odbyt nejdou.

Páté místo obsadil další model z Ingolstadtu: Sportback A7 (23 aut).

Ve statistikách se objevil další nový model: Hyundai Genesis. Ptáte se, proč Genesis Coupé řadíme do střední a limuzínu sem? Stačí se podívat na rozvor náprav a rozměry. Kupé má lehce přes 4,6 m a vzdálenost mezi nápravami 2,82 m, zatímco vlajková loď Jihokorejců s tříprostorovou karoserií měří 4,98 m a disponuje rozvorem 2,94 m.

Minulý nováček Thema si připsal do statistik dalších sedm exemplářů, což mu zajistilo deváté pořadí.

V meziročním srovnání s listopadem 2010 dva vozy v Top 5 ztratily, tři naopak získaly. Vedoucí

Audi A6 má o 37,5 % více, v kusech +21. Přesto mu patřilo prvenství i před rokem. Pětková řada BMW si polepšila ještě více: o 44,4 %. Její počty stouply o dvacítku registrací, dvanáct měsíců nazpět jich tedy bylo jen 45. Velká Volva vykazují nárůst plných 150 %, což v jejich případě znamená +18 vozů z 12. Naopak propad hlásí E-Klasse, a to přesně třetinový (loni 36 aut, aktuálně -12). Zmiňme i Audi A7, které ztratilo 20,7 %, reprezentovaných šesti kusy.

Postupům tedy dominuje Volvo sérií 70 a 80. Bylo by ale nefér nezmínit Jaguar XF. Ten je sice kusovou záležitostí, listopadových 9 registrací je ovšem na něj hodně vysoké číslo. Tím je způsobeno i navýšení +200 %., Propadákům vládne kromě taktéž kusové Hondy Legend (přes -80 %) již zmíněný Mercedes-Benz E.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v listopadu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období11/20111-11/201111/20111-11/2011
1.Audi A6/Allroad7755028,4%21,5%
2.BMW 56580224,0%31,3%
3.Volvo S80/V70/XC703026711,1%10,4%
4.Mercedes-Benz E244008,9%15,6%
5.Audi A7232648,5%10,3%
6.Mercedes-Benz CLS 171036,3%4,0%
7.Renault LATITUDE16925,9%3,6%
8.Jaguar XF9403,3%1,6%
9.Lancia THEMA782,6%0,3%
10.Hyundai GENESIS110,4%0,0%
10.Honda LEGEND130,4%0,1%
10.Lexus GS130,4%0,1%
-Ostatní modely0300,0%1,2%
-CELKEM2712563100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě oproti jedenácti měsícům loňského roku vyrostl, a to o 633 registrací, tedy z 1.930 na 2.563. V procentech tento údaj představuje nárůst o 32,8 %. Oproti říjnu se zvýšil o dalších 0,4 %, přitom v září měl ještě +31,3 %

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě pětkové BMW. Vzhledem k tomu, že do konce roku chybí jediný měsíc, nikdo jiný už jej nemá šanci předstihnout. Pořadí vládne s aktuálními 802 kusy a podílem 31,3 %. Audi A6 je druhé (550 aut, 21,5 %). Třetí místo okupuje E-Klasse s rovnými čtyřmi stovkami a podílem 15,6 %. O pomyslných medailistech je tedy již rozhodnuto, rozdíly mezi nimi jsou příliš velké a odstup od ostatních také. Zato mezi A7 a Volvy 70/80 to neustále vře, nedarují si ani jedinou registraci. Švéd se díky momentálnímu úspěchu vyhoupl na čtyřku (267, 10,4 %), větší Sportback od Audi je pátý (264, 10,3 %).

V meziročním srovnání si vedoucí série 5 polepšila o 296 vozů (+58,5 %). Audi A6 je také v kladných číslech, i když mnohem menších: má o 84 více (+18 %). Za nimi následuje dvojice ztráta v podání Mercedesu E: -156 kusů (-28,1 %). Volvo 70/80 má nově +11 aut (2,9 %). Švédská rodinka je tedy v plusu, minule byla ještě v tříprocentní ztrátě.

Nárůst Audi A7 spadl na něco málo přes 750 %. V listopadu 2010 bylo v tabulkách teprve druhý měsíc, takže bychom jej s klidem mohli vynechat. Jenže, nejvíce ze všech dobře prodávaných modelů si polepšil Mercedes CLS. Díky nové generaci jeho skok dosáhl takřka 1.190 % - a to je vyšší číslo než v případě čtyř kruhů.

Opačné nelichotivé prvenství patří také Mercedesu, ovšem pro změnu třídě E. Některé modely mají pády o tři čtvrtiny i více, ale nejsou pro nás důležité. Konkrétně jde o Citroën C6, Lexus GS a Chrysler 300C. Poslední jmenovaný ale z kontinentální Evropy zmizel ve prospěch Lancie.

Podíly turbodieselů jsou ve vyšší střední třídě u většiny zástupců většinou velmi vysoké. Audi A6 a Allroadů TDI si postavilo do garáže 72 Čechů (93,5 %), benzin spaluje pět aut. Vznětových BMW pětkové řady si zákazníci v listopadu odvezli celkem 65 (96,9 % z celkového počtu). Naftová Volva 70/80 zvolilo 25 klientů (83,3 % - z Top 5 nejméně). Mercedes-Benz E má na kontě 22 turbodieselů (91,7 %) a dva zážehové, zemní plyn (CNG) nekonzumoval ani jeden. Naftu lije do nádrží rovněž dvacítka majitelů novoučkých Audi A7 (87 %).

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
21. 12. 2011 21:13
Re: A7
Děkuji. Vám také šťastné a veselé. :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2011 10:43
Re: A7
Asi se shodneme, že zjistit (bezchybná konkrétní) data by asi NEměl být problém - nicméně to je (bohužel) "obecný trend". Myslím tím "nízkou úroveň informací" (rsp. případně info "vytržená z kontextu" BEZ odpovídajících souvislostí"...
.. prostě INFOrmací je všude :yes: jejich hodnota je ale spíš :no:
Pěkný den (a pěkné Vánoce a pěkný Nový rok a pěkný nový rok - přeji :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2011 10:35
Re: A7
Kloníte se k HAMově názoru že NIC jako pocity a dojmy z vozu NEexistují (a že VŠE lze "změřit")? :-)
Rozhodně je POTŘEBA obé - jak měřit, tak hodnotit - jedno bez druhého je "nic" (málo) k ničemu ... to tvrdím JÁ ;-)
PS: Tak "ruku v ruce" s HAMem říkáte: "JEN měřit, jinak NEhodnotit?" A já (bubka) myslela, že tohle je server pro FANDY do aut (pro které jsou v reálu důležitější spíše "pocity" z vozu :-)
PPS: Ale ti by spíše věděli, že starší vozy se většinou NEvyrovnají novinkám.. :-)
PPPS: Myslím že NEJ"drsnější" realita pro některé "takéznalce" je, že Citroën C6 je plněsrovnatelný ... s JAGuarem, MERCEDESem či s novinkou audi A7
(troufla bych si říci, že "to jim mozek NEbere" ;-)
(jo a "přepočet komfortu na body" - to OBZVLÁŠTĚ "miluji".. :yes: :-)
.. a neb jsem BLONDýna - NEmohl by mi někdo vysvětlit v JAKÝCH se to měří jednotkách?
;-)
Avatar - white label
20. 12. 2011 09:55
Re: A7
Takže když ten Jag nestačí ani v jízdním komfortu ani v jízdní dynamice, tak je třeba to nějak okecat, samozřejmě nejlépe bez měření, tak to jde totiž nejlíp...
;-) >:-[]
20. 12. 2011 01:25
Re: A7
Tohle záleží na importérovi. Jak to zařadí, tak to je. Třeba M5 bývala zvlášť od klasické 5. Název vozu identický, ale každý v jiné kategorii, ani to M tam neuvedou - člověk si to jen domyslí podle kategorie "sportovní vozy" a počtu kusů. Třeba kabriolety mívají zvlášť. Ale jinak je to nějak někam zahrnuté. Je v tom slušný bordel. Už jsem to kritizoval dříve, že jde o snůžku čísel s nulovou vypovídající hodnotou, nebo tak nějak. >:-[] Prostě data na dvě věci, ze kterých nezjistím nic, co mě zajímá, jen nějaké obecné a přibližné informace. Pro přesná data bych se musel obrátit na tiskové oddělení patřičného importéra. Ale to je místní redakci zřejmě za těžko.