Audi má v Číně prodejní rekord, největší zájem je o prodlouženou A6
V současnosti mají díky recesi těžký život ty evropské automobilky, jejichž existence je vázána v první řadě na zdejší trhy, které zažívají propad a podle všeho jim to ještě nějaký ten rok vydrží. Ale výrobci, expandující do zámoří, si mnou ruce, protože se jim v daří současnou evropskou mizérii zmírnit.
Ukázkovým příkladem je značka Audi. V jejím případě ale není řeč o americkém trhu, jenž vloni zaznamenal významné oživení. I tam Audi sice rostlo o 18,5 %, což ovšem znamená „jen“ necelých 140.000 vozů, naprosto klíčovým je ovšem pro Ingolstadt Čína a Hong-Kong.
Na obrovském čínském trhu Audi zaznamenalo nárůst o masivních 29,6 % a rozhodně se tam nejednalo o dramatický progres díky malým objemům prodeje. Letos se čtyři kruhy poprvé přehouply přes hranici 400.000 prodaných vozů, přesně to bylo 405.838 aut, přičemž většinu trhu Audi pokrývá produkcí v čínské továrně Changchun, která vloni vyrobila 322.700 vozů.
Že je čínský trh poněkud nestandardní, už víme a reflektuje to i pořadí nejprodávanějších modelů. S přehledem totiž vede prodloužené Audi A6 L, pro které se rozhodlo 132.872 byznysmenů, což představuje nárůst o 17,3 %. Následované je pro změnu prodlouženou A4 L, která oslovila 100.340 lidí (+18,7 %). Třetím nejúspěšnějším vozem se stalo Q5, které narostlo prodejně o rekordních 64,9 % na 89.488 aut.
Dobře se dařilo i dovážené limuzíně A8, o tu se zájem zvýšil o 51,7 % na 18.857 vozů, zatímco Q7 registruje „jen“ desetiprocentní progres na 21.360 exemplářů. Celkově však německý export do Číny vzrostl o 36,2 % na 83.138 kusů. Letos si audi připomene 25 let od založení joint-venture závodu s čínským FAW, dá se tedy předpokládat, že bude i v roce 2013 co slavit.