Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

 
13.2. 2007 ND

Audi představí modely TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování vysokých výkonů dosáhnou nižších emisí.

Po návrhu Evropské komise na snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 130 gramů na kilometr do roku 2012, který byl odezvou na zprávu Světové klimatologické konference, se některé automobilky vylekaly a vystoupily ostře proti němu. Především němečtí výrobci vyrábějící velké a silné vozy nemohou přenést přes srdce, že budou muset investovat velké částky a zdražovat své vozy, aby se na tento limit dostali. Vyhrožují přestěhováním na východ nebo zrušením výroby. Jedna z prvních automobilek, která začala vzniklou situaci řešit, je Audi. Představila motory TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování velkých výkonů dosáhnou požadovaného emisního limitu.

Motor TDI e o výkonu 77 kW spotřebuje v průměru 4,5 litru na sto kilometrů a vypustí do ovzduší 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Jednotka TFSI e s výkonem 125 kW, jež dosáhne maximální rychlosti 230 km/hod, spotřebuje v průměru jen 7,1 litrů na sto kilometrů. Nové pohonné jednotky Audi nabídne ve svých modelech A3, A3 Sportback a A4 (sedan, Avant). Přeplňované jednotky se sofistikovaným přímým vstřikem paliva a vysokou účinností jsou schopny velkého dojezdu na jednu nádrž (TDI 1200 km a TFSI 1000 km) při zachování příznivé ekologie provozu.

Audi také správně poukazuje na skutečnost, že na množství výfukových zplodin má vliv i způsob jízdy a moment přeřazení. U zmíněných modelů bude zabudován indikátor přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň přímo na palubní desce, který bude vyhodnocovat rychlost vozu, povrch vozovky a styl jízdy a doporučí nejvhodnější dobu přeřazení a převod. Vozy budou vybaveny hliníkovými koly a pneumatikami s menším valivým odporem, úspornější elektronikou a spoilery S-line pro lepší aerodynamiku. Tyto modely budou dodávány pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, u které byl prodloužený 3. a 5. rychlostní stupeň. Audi chce také nabídnout svým zákazníkům kurs šetrné jízdy, jenž bude součástí programu Driving experiance. Za poplatek 100 euro se pod dohledem instruktorů a konsultantů zákazníci naučí jezdit efektivněji s nižší spotřebou.

První modely Audi s novou technologii se objeví už letos na jaře a v Německu budou ceny začínat na 22.600 euro za model A3 1,9 TDI e, za model A3 Sportback zaplatíte 23.500 euro a vozy A4, A4 Avant s motorem 2,0 TFSI e se budou nabízet za 29.650 euro resp. 31.300 euro.

Spolupracujeme s TipCars.com
Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko

Na Blízký východ se specializuje, tamní aktuálnímu dění…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

 

Reflex.cz

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…