Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

 

Audi představí modely TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování vysokých výkonů dosáhnou nižších emisí.

Po návrhu Evropské komise na snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 130 gramů na kilometr do roku 2012, který byl odezvou na zprávu Světové klimatologické konference, se některé automobilky vylekaly a vystoupily ostře proti němu. Především němečtí výrobci vyrábějící velké a silné vozy nemohou přenést přes srdce, že budou muset investovat velké částky a zdražovat své vozy, aby se na tento limit dostali. Vyhrožují přestěhováním na východ nebo zrušením výroby. Jedna z prvních automobilek, která začala vzniklou situaci řešit, je Audi. Představila motory TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování velkých výkonů dosáhnou požadovaného emisního limitu.

Motor TDI e o výkonu 77 kW spotřebuje v průměru 4,5 litru na sto kilometrů a vypustí do ovzduší 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Jednotka TFSI e s výkonem 125 kW, jež dosáhne maximální rychlosti 230 km/hod, spotřebuje v průměru jen 7,1 litrů na sto kilometrů. Nové pohonné jednotky Audi nabídne ve svých modelech A3, A3 Sportback a A4 (sedan, Avant). Přeplňované jednotky se sofistikovaným přímým vstřikem paliva a vysokou účinností jsou schopny velkého dojezdu na jednu nádrž (TDI 1200 km a TFSI 1000 km) při zachování příznivé ekologie provozu.

Audi také správně poukazuje na skutečnost, že na množství výfukových zplodin má vliv i způsob jízdy a moment přeřazení. U zmíněných modelů bude zabudován indikátor přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň přímo na palubní desce, který bude vyhodnocovat rychlost vozu, povrch vozovky a styl jízdy a doporučí nejvhodnější dobu přeřazení a převod. Vozy budou vybaveny hliníkovými koly a pneumatikami s menším valivým odporem, úspornější elektronikou a spoilery S-line pro lepší aerodynamiku. Tyto modely budou dodávány pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, u které byl prodloužený 3. a 5. rychlostní stupeň. Audi chce také nabídnout svým zákazníkům kurs šetrné jízdy, jenž bude součástí programu Driving experiance. Za poplatek 100 euro se pod dohledem instruktorů a konsultantů zákazníci naučí jezdit efektivněji s nižší spotřebou.

První modely Audi s novou technologii se objeví už letos na jaře a v Německu budou ceny začínat na 22.600 euro za model A3 1,9 TDI e, za model A3 Sportback zaplatíte 23.500 euro a vozy A4, A4 Avant s motorem 2,0 TFSI e se budou nabízet za 29.650 euro resp. 31.300 euro.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…