Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

 

Audi představí modely TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování vysokých výkonů dosáhnou nižších emisí.

Po návrhu Evropské komise na snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 130 gramů na kilometr do roku 2012, který byl odezvou na zprávu Světové klimatologické konference, se některé automobilky vylekaly a vystoupily ostře proti němu. Především němečtí výrobci vyrábějící velké a silné vozy nemohou přenést přes srdce, že budou muset investovat velké částky a zdražovat své vozy, aby se na tento limit dostali. Vyhrožují přestěhováním na východ nebo zrušením výroby. Jedna z prvních automobilek, která začala vzniklou situaci řešit, je Audi. Představila motory TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování velkých výkonů dosáhnou požadovaného emisního limitu.

Motor TDI e o výkonu 77 kW spotřebuje v průměru 4,5 litru na sto kilometrů a vypustí do ovzduší 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Jednotka TFSI e s výkonem 125 kW, jež dosáhne maximální rychlosti 230 km/hod, spotřebuje v průměru jen 7,1 litrů na sto kilometrů. Nové pohonné jednotky Audi nabídne ve svých modelech A3, A3 Sportback a A4 (sedan, Avant). Přeplňované jednotky se sofistikovaným přímým vstřikem paliva a vysokou účinností jsou schopny velkého dojezdu na jednu nádrž (TDI 1200 km a TFSI 1000 km) při zachování příznivé ekologie provozu.

Audi také správně poukazuje na skutečnost, že na množství výfukových zplodin má vliv i způsob jízdy a moment přeřazení. U zmíněných modelů bude zabudován indikátor přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň přímo na palubní desce, který bude vyhodnocovat rychlost vozu, povrch vozovky a styl jízdy a doporučí nejvhodnější dobu přeřazení a převod. Vozy budou vybaveny hliníkovými koly a pneumatikami s menším valivým odporem, úspornější elektronikou a spoilery S-line pro lepší aerodynamiku. Tyto modely budou dodávány pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, u které byl prodloužený 3. a 5. rychlostní stupeň. Audi chce také nabídnout svým zákazníkům kurs šetrné jízdy, jenž bude součástí programu Driving experiance. Za poplatek 100 euro se pod dohledem instruktorů a konsultantů zákazníci naučí jezdit efektivněji s nižší spotřebou.

První modely Audi s novou technologii se objeví už letos na jaře a v Německu budou ceny začínat na 22.600 euro za model A3 1,9 TDI e, za model A3 Sportback zaplatíte 23.500 euro a vozy A4, A4 Avant s motorem 2,0 TFSI e se budou nabízet za 29.650 euro resp. 31.300 euro.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru: Sokol to schytal od Hámy!

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru:…

Jeho uvádění Tváře dráždí uši milovníkům spisovné češtiny a odpůrcům sprostých slov. Kritika mluvy Ondřeje…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…