Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

 

Audi představí modely TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování vysokých výkonů dosáhnou nižších emisí.

Po návrhu Evropské komise na snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 130 gramů na kilometr do roku 2012, který byl odezvou na zprávu Světové klimatologické konference, se některé automobilky vylekaly a vystoupily ostře proti němu. Především němečtí výrobci vyrábějící velké a silné vozy nemohou přenést přes srdce, že budou muset investovat velké částky a zdražovat své vozy, aby se na tento limit dostali. Vyhrožují přestěhováním na východ nebo zrušením výroby. Jedna z prvních automobilek, která začala vzniklou situaci řešit, je Audi. Představila motory TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování velkých výkonů dosáhnou požadovaného emisního limitu.

Motor TDI e o výkonu 77 kW spotřebuje v průměru 4,5 litru na sto kilometrů a vypustí do ovzduší 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Jednotka TFSI e s výkonem 125 kW, jež dosáhne maximální rychlosti 230 km/hod, spotřebuje v průměru jen 7,1 litrů na sto kilometrů. Nové pohonné jednotky Audi nabídne ve svých modelech A3, A3 Sportback a A4 (sedan, Avant). Přeplňované jednotky se sofistikovaným přímým vstřikem paliva a vysokou účinností jsou schopny velkého dojezdu na jednu nádrž (TDI 1200 km a TFSI 1000 km) při zachování příznivé ekologie provozu.

Audi také správně poukazuje na skutečnost, že na množství výfukových zplodin má vliv i způsob jízdy a moment přeřazení. U zmíněných modelů bude zabudován indikátor přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň přímo na palubní desce, který bude vyhodnocovat rychlost vozu, povrch vozovky a styl jízdy a doporučí nejvhodnější dobu přeřazení a převod. Vozy budou vybaveny hliníkovými koly a pneumatikami s menším valivým odporem, úspornější elektronikou a spoilery S-line pro lepší aerodynamiku. Tyto modely budou dodávány pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, u které byl prodloužený 3. a 5. rychlostní stupeň. Audi chce také nabídnout svým zákazníkům kurs šetrné jízdy, jenž bude součástí programu Driving experiance. Za poplatek 100 euro se pod dohledem instruktorů a konsultantů zákazníci naučí jezdit efektivněji s nižší spotřebou.

První modely Audi s novou technologii se objeví už letos na jaře a v Německu budou ceny začínat na 22.600 euro za model A3 1,9 TDI e, za model A3 Sportback zaplatíte 23.500 euro a vozy A4, A4 Avant s motorem 2,0 TFSI e se budou nabízet za 29.650 euro resp. 31.300 euro.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…