Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3: Technická data, nové fotografie

David Bureš
Diskuze (4)
Nejmenší a technicky nejjednodušší člen rodiny Q se již brzy začne prodávat. Vše podstatné o něm automobilka již zveřejnila a proto je zde toho shrnutí s novými snímky.

Audi začalo v továrně SEATu v Martorellu počátkem června sériově vyrábět své nejmenší SUV Q3. Nyní představuje jeho podrobné technické údaje. Zpočátku bude Q3 možné objednat s dvěma benzinovými dvoulitry a jedním trubodieselem, v budoucnu bude nabídka rozšířena o benzinový pětiválec 2,5 TFSI a diesel 2,0 TDI se 103 kW.

Známé designové ingredience

Automobil svým vzhledem vychází ze čtyři roky starého konceptu Cross Coupé. Designéři však rozpracovali příď v méně agresivním duchu. Maska chladiče single-frame je nového šestiúhelníkového tvaru. Přetažení prolisů z kapoty do nárazníků, stejně jako tvarové řešení okolí mlhovek kopíruje větší Q5.

Q3 má podle předpokladu plnit roli modelu baby-Q5. A skutečně: Z některých pohledů tyto dva modely bez přímého srovnání jen těžko poznáte. Audi tak opakuje úspěšnou strategii, kdy dostupnější modely navrhuje a vyrábí tak, aby byly podobné těm dražším. Součinitel aerodynamického odporu je 0,32.

Příplatková přední světla xenon plus dostanou pás diod pro denní svícení. Novinkou pro Audi jsou trubicové LED, které obklopují hlavní světelnou jednotku z horní, vnitřní a spodní strany.

Nejmenší SUV snadno poznáte podle výrazného nočního designu předních i zadních svítilen. Trubicové diody tvoří velká stylizovaná písmena C – proti Škodě obrácená otevřenou částí směrem ven k okrajům vozu.

Q3 dostalo světlou výšku 17 cm. To je hodnota blízká průměru ve třídě. Existuje však řada konkurenčních modelů, které umí pod karoserií nabídnout 18 i více centimetrů. Terénní schopnosti jsou však u tohoto vozidla spíše okrajovou prioritou.

Při pohledu z boku Audi upozorňuje na D sloupek, který má odkazovat na model A3. Už v základní verzi je Q3 vybavena střešními ližinami, ty jsou podle motorizace černé, nebo hliníkové.

Všem třem SUV značky Audi (Q3, Q5, Q7) je společná neobvyklá konstrukce pátých dveří. Ty se podobně jako v případě Insignie Sports Tourer mohutně zakusují do karoserie a prakticky kryjí 2/3 celého jejího průřezu. Po otevření víka by nebyla vidět koncová světla, a tak Q3 dostalo duplicitní poziční svítilny integrované do exponovaných míst zadního nárazníku.

Pro Q3 bude nabízeno 11 barev karoserie. Lemy blatníků, prahů a nárazníků jsou v základu černé, za příplatek ale mohou být antracitové, nebo v barvě karoserie. V nabídce bude také paket S line se sníženým podvozkem o 20 mm, upravenými nárazníky a chromovanými doplňky.

Interiér přináší několik nových řešení. Konkrétně se jedná o umístění výdechů ventilace a kombinaci velkého interiéru s volantem a výklopným displejem malého A1. Jeho úhlopříčka je 6,5, nebo 7 palců. Věnec volantu je už v základu kožený, jeho základ je z hořčíku.

Zavazadlový prostor – přednost dostal design

Už bylo napsáno výše, že zavazadelník je přístupný obrovským výklopným víkem. Pod ním je bezpečná průchozí světlost 1860 mm, reálné nebezpečí tak hrozí spíše samotnému víku v garážích s nižším stropem.

Základní objem zavazadelníku je 460 l, po sklopení sedadel vznikne plocha s mírným zlomem, objem v tomto případě vzroste až na 1.365 l.

Motory – zatím 2,0 TFSI a 2,0 TDI

Pohonné jednotky nabídnou zpočátku jen objem 2,0 litru a systém pohonu všech kol quattro, v tomto případě řešeném pomocí vícelamelové hydraulické spojky Haldex. Zážehové TFSI poskytuje výkon 125 kW, nebo 155 kW. Automobilkou potvrzený pětiválec 2,5 TFSI o výkonu 220 kW nabídku rozšíří někdy v budoucnu.

Turbodiesel TDI bude zatím nabízen jen ve verzi se 130 kW, slabší provedení o výkonu 103 kW bude dostupné až později.

Slabší TDI dostane pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku. Díky tomu se bude moci pochlubit kombinovanou spotřebou na úrovni 5,2 l/100 km.

Slabší 2,0 TFSI (125 kW) bude kombinován s manuální převodovkou, 2,0 TFSI (155 kW) a 2,0 TDI (130 kW) dostanou standardně sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic.

Všechny motory budou standardně vybaveny rekuperací brzdné energie a systémem start-stop.

Audi Q3 - Ceny na českém trhu (červen 2011)
Model 2,0 TSI quattro 2,0 TSI quattro 2,0 TDI 2,0 TDI quattro
Převodovka 6M 7DSG 6M 7DSG
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/4300-6200 155/5000-6200 103/4200 130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 280/1700-4200 300/1800-4900 320/1750–2500 380/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 212 230 202 212
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 6,9 9,9 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,3 7,7 5,2 5,9
Cena [Kč] 802.000,- 894.900,- 698.500,- 869.900,-

Podvozek a bezpečnostní systémy

Přední nápravu tvoří vzpěry McPherson s příčnými rameny z kovaného hliníku, rozchod předních kol je 1.571 mm. Zadní náprava je víceprvková, rozchod zadních kol je 1.575 mm. Přední brzdové kotouče mají průměr 312 mm, ty zadní potom 282 mm. Rozložení hmotnosti mezi nápravami je 58:42.

Z bezpečnostních systémů jsou v rámci příplatkové výbavy nabízeny již ty tradiční, a to varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu a před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Výbava

V základní výbavě bude Q3 vybaveno manuální klimatizací, rádiem s osmi reproduktory, výškovým nastavováním předním sedadel, vyhřívanými a elektricky ovládanými zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a asistentem rozjezdu do kopce.

Příplatková výbava zahrnuje otevíratelnou prosklenou panoramatickou střechu, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní boční airbagy, vyhřívané sedačky či navigační systém MMI plus s 60GB harddiskem a 7palcovým displejem.

MMI plus bude v budoucnu možné rozšířit o připojení k internetu. Díky němu bude systémem informovat řidiče mimo jiné o aktuální dopravní situaci. Nový systémem po vzoru konkurenčního BMW sleduje připojení mobilních telefonů k síti, díky čemuž získává přehled o tom, jak jsou okolní silnice zaplněné.

Příplatkový parkovací asistent vyhledá volné místo a vůz zaparkuje. Řidič pouze přeřazuje a ovládá plynový a brzdový pedál. Systém následně pomůže i s vyjetím.

Výroba ve Španělsku

Sériová výroba Q3 začala na začátku června ve španělském Martorellu v továrně SEATu. V roce 2012 (první celý rok ve výrobním programu) by odtud mělo vyjet 100 tisíc kusů Q3.

Rozšíření výroby o nový model navíc vytvořilo 1500 pracovních míst, z nichž je 700 zcela nových. Nábor zaměstnanců stále probíhá, potrvá až do září. V souvislosti se subdodavatelskými zakázkami vznikne ve španělském automobilovém sektoru dalších 4000 pracovních míst.

Spuštění výroby předcházela investice 300 milionů euro. Za tyto prostředky byla mimo jiné vybudována tovární hala s rozlohou 30 tisíc m2, ve které se nachází na 450 robotů. Při výrobě se navíc aplikují některé nové postupy, například způsob upevnění střech na skelet.

Zajímavostí je, že každé ze tří SUV značky Audi se vyrábí v jiné lokalitě. Q3 ve španělském Martorellu, Q5 se vyrábí v německém Ingolstadtu a největší Q7 na Slovensku v Bratislavě.

V Česku se první vozy objeví na podzim. Cena za 2,0 TSI (125 kW) činí 802 tisíc korun.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - white label
30. 10. 2011 18:55
Re: Hezké, hezké
Mně se taky docela líbí, pro manželku s dětma by to bylo parádní autíčko..., větší Qéčka (zvlášť Q7) mě naopak moc neberou...
S příplatkama je to u prémie vždycly těžké, zvlášť u D3.
Avatar - white label
30. 10. 2011 18:52
Re: Hezké, hezké
Proč vůbec vyjela Q3 z továrny se zeptej třeba prodejců Audi. V době, kdy ještě ani nezačala výroba a už jich bylo málo. Výrobci nedělají auta především pro nás, diskutující na autowebech, ale pro reálné solventní zákazníky, z tohoto pohledu je auto produkt, jako každý jiný a stejné je to i s jeho cenou. Dokud ji trh akceptuje, není logicky důvod k tomu, aby výrobce cenu snižoval...
Avatar - Rojin
30. 10. 2011 17:10
Re: Hezké, hezké
Přesně jak píšeš, těchto Q-ček :-) už je skoro akorát.. Bral bych Q3 cenově někde nad Yetim (asi jsem blázen >:D ) ale tahle cenovka mi příjde opravdu přemrštěná a tím u mě postrádá Q3 smysl... Tady bych poprosil o vysvětlení, proč Q3 vůbec vyjela z továrny. Moc to totiž nechápu. Možná je to jen tou cenou, nevím.. Navíc, pokud bych chtěl něco z rodiny Q, pak bych šáhl nejspíš po Q5
8. 7. 2011 13:01
Hezké, hezké
motorizace i vše ostatní OK a úspěch jistě zaručen. Jen jestli to ale plánovači trošku ohledně cenotvorby nepřepískli - nemyslím tím základní cenu - ale výbavu - auto - byť Audi - za 800k a jen manuální klimatizaci v základu? Pemýšlím, jestli není třeba připlatit za volant - protože není uveden v základní výbavě - a byl by to určitě velmi inovátorský krok..........Jo a doufám, že kvalitativní kontrola ve Španělsku dohlédne na to, aby nebylo moc siestafahrzeug na trhu. Jinak v této barevné kombinaci je Q3 k nakousnutí............