Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 dostane nový motor 3,6 V6 (206 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Dvanáctiválec TDI pod kapotu Q7 doplní další novinka. Vidlicový motor má sice jen polovinu z dvanácti válců, ale výkon 206 kW při 6200 ot./min a točivý moment 360 Nm mezi 2500 a 5000 ot./min také nejsou k zahození.

Krátce po revoluční zprávě o dvanáctiválcovém TDI se pod kapotu Q7 dostává další novinka. Vidlicový motor má sice jen polovinu z dvanácti válců, ale nejvyšší výkon 206 kW při 6200 ot./min a točivý moment 360 Nm mezi 2500 a 5000 ot./min také nejsou k zahození.

Druhý zážehový motor v nabídce Q7 patří k rodině motorů VR6, jejichž kompaktní litinový blok usnadňuje zástavbu do relativně malých motorových prostorů vozů koncernu VW. To sice není případ Q7, ale je jasné, že v Q7 jde jen o začátek kariéry tohoto šestiválce. Úhel, který svírají řady válců činí jen 10,5°. Časování sacích i výfukových ventilů je plynule nastavováno vzhledem k aktuálnímu provoznímu režimu, účinnost motoru zvyšuje také přímé vstřikování paliva FSI.

Audi Q7 3.6 FSI quattro akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h. Se vzduchovým odpružením se sníží aerodynamický odpor (nižší světlá výška ve vyšších rychlostech), což vyústí v maximální rychlost 230 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 12,7 l/100 km, tj. o necelý litr benzinu méně než v případě osmiválce. Ten dokáže Audi Q7 urychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 s a udělí mu nejvyšší rychlost 244 km/h.

Nový motor lze do Q7 objednávat již nyní, ale první vozy příjdou na trh až na začátku roku 2007. Základní cena na německém trhu: 49.100 euro.

Ondřej Láník
Diskuze (60)