Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu
Nové registrace typu Allroad quattro dosáhly 39 kusů, výchozí model A6 skončil tentokrát na třetím místě s 32 novými vozy, mezi oběma automobily se čtyřmi kruhy ve znaku se umístilo opět BMW pětkové řady. Švédskému Volvu se tentokrát vůbec nedařilo, vé-sedmdesátce patří sice čtvrtá příčka, ale s pouhými dvanácti novými vozy, odvozeného modelu XC70 zákazníci odebrali pouhých 8 kusů, z toho sedm nákladních, větší es-osmdesátka pak skončila až devátá.
Jaguar XF to dotáhl ještě o dvě příčky výše, než v červenci, ale zákazníky našlo jen sedm iks-efek. Mercedes-Benz má v Top 10 standardně dva modely, třídu E a CLS, na desátém místě nahradil Hondu Legend překvapivě korejský Hyundai Grandeur se třemi prodanými vozy.
Země galského kohouta si na své konto připsala jeden Peugeot 607, ostatní dva francouzští zástupci mají na kontě za srpen opět nulu. Úspěšnější byli i zástupci Spojených států amerických, kteří obsadili také spodek žebříčku, ale souboj Chrysleru i Cadillacu skončil nerozhodně – obě dvě značky mají po dvou vozech, Cadillac navíc prodal v České republice letos první kus modelu STS.
Ve statistikách za osm měsíců měsíců dominuje Audi, které v pořadí modelů okupuje první (A6) a třetí (Allroad quattro) příčku, druhé je BMW 5, Volvo XC70 je na čtvrtém místě. Audi kraluje i ve značkách, má podíl 36,5% oproti 23,1% Volva. BMW dosáhlo 16,6 % a Mercedes-Benz 12,1%.
Ve srovnání s předchozím měsícem nalezlo nové zákazníky pouze 167 automobilů vyšší střední třídy, což je pokles o 33,7 %. Výsledek je slabý i v porovnání se srpnem 2007, před rokem to totiž bylo 204 vozů, letošní propad tedy činí 18,2 %.
Naprostou převahu v této třídě mají vznětové pohonné jednotky, v srpnu se jejich podíl pohyboval těsně přes 83 %.
Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v srpnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 8/2008 | 1-8/2008 | 8/2008 | 1-8/2008 |
1. | Audi ALLROAD QUATTRO | 39 | 226 | 23,4% | 14,3% |
2. | BMW 5 | 34 | 262 | 20,4% | 16,6% |
3. | Audi A6 | 32 | 350 | 19,2% | 22,2% |
4. | Volvo V70 | 12 | 101 | 7,2% | 6,4% |
5. | Mercedes-Benz E | 11 | 141 | 6,6% | 8,9% |
6. | Volvo XC70 | 8 | 185 | 4,8% | 11,7% |
7. | Jaguar XF | 7 | 20 | 4,2% | 1,3% |
7. | Mercedes-Benz CLS | 7 | 50 | 4,2% | 3,2% |
9. | Volvo S80 | 4 | 79 | 2,4% | 5,0% |
10. | Hyundai GRANDEUR | 3 | 22 | 1,8% | 1,4% |
11. | Honda LEGEND | 2 | 24 | 1,2% | 1,5% |
11. | Jaguar S-TYPE | 2 | 31 | 1,2% | 2,0% |
13. | Cadillac CTS | 1 | 2 | 0,6% | 0,1% |
13. | Cadillac STS | 1 | 1 | 0,6% | 0,1% |
13. | Chrysler 300C | 1 | 25 | 0,6% | 1,6% |
13. | Chrysler SEBRING | 1 | 2 | 0,6% | 0,1% |
13. | Lexus GS | 1 | 18 | 0,6% | 1,1% |
13. | Peugeot 607 | 1 | 19 | 0,6% | 1,2% |
- | Citroën C6 | 0 | 6 | 0,0% | 0,4% |
- | Dodge AVENGER | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Kia OPIRUS | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Renault VELSATIS | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | Saab 9-5 | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | CELKEM | 167 | 1578 | 100,0% | 100,0% |