Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R10: diesel-elektrický supersport pro silnice

Jakub Kraus
Diskuze (106)
Audi se chystá do vyšší ligy s modelem R10, který bude inspirovaný závodním speciálem z Le Mans.

Po úspěchu s eR osmičkou ingolstadtská automobilka pokukuje i po vyšších sférách, přesněji po výrobě supersportu s výkonem přes 600 koní. Nový model má vytvořit spojení mezi silničními a závodními vozy Audi a tak se bude inspirovat posledním vítězem Le Mans, Audi R18. Taktéž by R10 měla nahradit zrušený projekt R8 e-tron ve smyslu poskytnutí té nejlepší a nejmodernější techniky.

Z tohoto důvodu bude eR desítka postavena okolo karbonového monokoku a bude využívat designové prvky z již zmíněné R18. Co se týče techniky pod karbonem, tou bude přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec spalující naftu, který bude pohánět zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Motor by měl vycházet ze současného 3.0 Bi-TDI, který poskytuje 313 koní. Pro potřeby R10 však bude naladěn přibližně na 420 plnokrevníků.

Co by to však bylo za Audi, kdyby nemělo Quattro? R10 proto bude mít vpředu dva elektromotory, poskytující záběr pro přední kola. V podstatě se jedná o podobnou koncepci, jako má stájový kolega Porsche 918. Kombinovaný výkon by měl překročit 600 koní a 1000 N.m.

A teď ta špatná zpráva. Ač šéf vývoje Audi prozradil, že je návrh R10 po designové i technické stránce jeho favoritem, nezapomněl dodat, že je pouze jedním z aktuálně pěti projektů na stole. No, doufejme, že se Audi rozhodne správně. Rychlé SUV už přeci má.

Jakub Kraus
Diskuze (106)
25. 3. 2013 12:52
Re: R10
A1 i A2 byly pouze studie, nic víc (a nebyly jen o pohonu, na A2 jsi měl mimo jiné MxB a laserová světla). A1 možná přijde jako klasický hybrid s normálním pístovým motorem (to je ten, o kterém jsem se zmínil), ale i to je zatím jen studie.

Jediný skutečně rozpracovaný e-tron byla R8. Audi není spokojené s dojezdem a myslí si, že zákazníci na tom budou podobně. Minimálně dokud nevylepší baterie, zůstane pouze u těch pár testovacích kusů. Plus nějaká auta pro natáčení Iron Mana. Svou zvědavost jsem uspokojil a více mne nezajímá, domu ho nechci. Uvidíme, jak se povede elektrickému Golfu (po dlouhé odmlce už čtvrté generaci).

Jejich velké plány většinou plynou z modularity. Jakmile se rozhodnou dát nějaký koncept do výroby, mohou ho jednoduše nasadit napříč portfoliem. Wankel jako generátor a elektromobily jsou pro teď asi mrtvé, ale u A2 kdo ví. Vím, že nějaké MPV v plánu je, byť nejspíš asi větší. Na výzkum a vývoj na příštích pár let alokovali myslím 13 miliard €. Takže o nové myšlenky nebude nouze. :-)
24. 3. 2013 22:30
Re: R10
Mám na mysli R8, A2 a A1, velký plány a pak zrušeno!!! Sorry neuvedl jsem to.

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Je to smutný, jsem zvědav co bude z R10. Termín pro sérii neuveden :no:

Avatar - Ham.
24. 3. 2013 17:29
Re: R10
Pokud historie automobilismu začíná v roce 1999 tak jistě platí, že Honda byla první.
24. 3. 2013 14:35
Re: R10
Audi na spoustě věcí spolupracuje s jinými firmami (možná i na většině). Ať už jde o LED světla (aktuálně Hella - Matrix Beam, od letošního roku jdou do produkce, ale nezanedbávají ani laserová, nebo OLED světla), nebo o ten kovaný kompozit (spolupracovali s výrobcem golfových holí Callaway). Patenty pak kolikrát drží účelově založené joint venture (jako Quantum Composites), nebo partner s tím, že na ně mají licenci (to je případ například sklolaminátových pružin, které vyvíjí ve spolupráci se SOGEFI - na A4 si slibují úsporu zhruba 4 kilogramů a na jejich výrobu je potřeba méně energie). Z interního vývoje pak například zkoumají technologie pro spojení hliníku s uhlíkovým kompozitem - chtějí vyztužit některé strukturální hliníkové prvky kompozitem.

Který e-tron máš vůbec na mysli?

Honda je určitě zajímavá firma. Jejich dnešní nabídka vozů v Evropě mě moc nebere, ale třeba HA-420 jsem hodně sledoval. Už dlouhou dobu si pohrávám s myšlenkou si něco v této kategorii pořídit. Jeden z dětských snů. Nemluvě o ASIMO. Roboty já mohu.
24. 3. 2013 13:48
Re: R10
No vidíš, konečně začínáš diskutovat rozumně..

Prostě mně vadí nejvíc odvolávání se na studie, které nedávali příliš smysl, nebo to prostě výrobce nedotáhl (třeba ten E-TRON). To je potom spíš příklad toho co se nepovedlo..

A já psal o prstě o tom co se Hondě daří a je minimálně jedním z prvních kde to funguje atd.

Jinak s tou technologíí odlehčování se Audi opravdu snaží. :yes:

Stejně jako s těmi LED (pro mě to není tak relevantní - výbojky svítí zatím dobře, ale to je jedno, LED je určitě budoucnost). Ale vlastně nejde o to kdo přišel první s čím, jestli Audi nebo Lexus. Ten vývoj probíhal paralelně. A nedá se říct kdo koho kopíroval. Nehledě n to, že světla stejně dodává subdodavatel, alespoň zpravidla. Každý výrobce se vždy snaží okopírovat (v dobrém slova smyslu, během vývoje) to lepší.

Tady jsou ty věci s čím přišla Honda, asi by se to nevešlo do celý diskuze :-)
[odkaz]

Jinak tento příspěvek byla ta největší demagogie:
jossalito
20.03. 22:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R10
No, já jen reagoval na to, že nebyla - první.

Spíš mi napiš, co opravdu jako první vymysleli. Něco uvést do výroby, to už jsou jen následné činnosti po kopírování. Prvotní invence chybí. :no: ______________

Prvotní invence nechybí samozřejmě ani Audi ani Hondě atd. Prokazatelně to lze zjistit pouze podle přijatých patentů..

Jinak tady možná zajímavý odkaz pro ty co si myslí, že Asiatům chybí ''prvotní invence''

>:D >:D >:D

[odkaz]

Zběžně jsem to prošel a většina firem je z Japonska a z USA, hodně je jich z Korey..

PS Audi tam narozdíl od Hondy není :-)