reklama


Audi R8 druhé generace potvrzeno pro Ženevu!

 

Do debutu očekávané supersportovní novinky Audi zbývají necelé dva měsíce. Vedle zážehové verze se představí i čistě elektrický e-tron.

Světovou premiéru v pořadí druhé R8 uvidíme v ženevském Palexpu začátkem března. Nový supersport nakonec vůbec nedostane manuální převodovku, jen dvouspojku a coby elektromobil určitě dojede daleko, tedy alespoň papírově. Zamaskované prototypy se proháněly po Nordschleife už před deseti měsíci, ale ještě nevíme, jak novinka vlastně vypadá. Vnější design bude určitě spíše evoluční než revoluční, což naznačuje i silueta testovacích prototypů. Tady hraje hlavní roli aerodynamika. Ovšem ani odcházejícímu osm let starému předchůdci nelze zvenčí upřít poměrně dost půvabu...

Počítejme s pohonem všech kol a zatím výhradně atmosférickými vidlicovými agregáty se stávajícími 4,16, respektive 5,2 l objemu. Pochopitelně opět umístěnými uprostřed. První má osm, druhý deset válců. Použití klasického plnění místo „dopingu“ je ryze technickou záležitostí, zkušební vozy s turbomotory sužovaly problémy, jejich „srdce“ se špatně chladila... K použití výhradně moderního sedmistupňového ústrojí řekl v rozhovoru pro Car Advice Ulrich Hackenberg. šéf technického vývoje Audi: „Dvouspojkové převodovky jsou extrémně sportovní a když chcete jet opravdu rychle, pokořit svůj osobní rekord na okruhu, potřebujete právě ji.“ Milovníci klasického „háčka“ tedy bohužel ostrouhají. Ti ostatní mohou vyrazit do showroomů Audi už v létě, případně na začátku podzimu, výroba začne nejspíše v červnu.

Nová R8 se může těšit na digitální přístrojový štít a zhubne díky štědřejšímu využití uhlíkových kompozitů asi 60 kg. Elektrická verze dosáhne zhruba 500 km na jedno nabití, zatím se hovořilo o čtyřech stovkách. A to už její vývoj dokonce čtyři kruhy dementovaly, aby jej po nějaké době zase potvrdily. Hackenberg říká, že to bylo právě kvůli nízkému akčnímu rádiu, původně jen 220 km. Zároveň dodal, že bude použita zároveň coby dodavatel techniky pro ostatní obdobné modely. Navíc jasně řekl: „E-tron představíme spolu s nástupcem současné R8, první exemplář vozu vystavíme... v březnu v Ženevě, takže uvidíte, že máme hotovo.“ Ohledně dojezdu ale mluvil trochu neurčitě: „Pracujeme na autě, které zvládne 500, možná i o trochu více kilometrů, bude to opravdový elektromobil.“ A to už v minulosti tvrdil, že chystají i plug-in hybrid.

Na otevřený Spyder budeme čekat určitě ještě alespoň patnáct měsíců. Spekulace ohledně příchodu turbodieselu (V8 4,0, respektive V10 5,0 l) v roce 2017 zatím Hackenberg nevyvrátil, ani nepotvrdil.

JAKE.AUTO.CZ: Audi R8 (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé

Poprvé od éry Jiřího Paroubka zřejmě opět pomohou…

Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně

České ministerstvo financí připravuje nové výběrové…

Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany

Demokracii schopnou obrany i boje požadoval v proslovu na…

 
Zdroj: Car Advice, WorldCarFans
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 druhé generace potvrzeno pro Ženevu!



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku

Koncept Audi Avus Quattro připomínal předválečné…

Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok... Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok...

Na českých silnicích jsem vyzkoušel dvě nejlepší auta od…

 



 
Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Dnes 14:50

Soud v Hildesheimu nařídil VW, aby od německého zákazníka odkoupil naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s emisemi.




Blesk.cz

Trasy linek metra ve světě: Korea a Čína je chaos, pražské metro je „malé“ a přehledné

Trasy linek metra ve světě: Korea a Čína je chaos,…

Zajímalo vás někdy, jak vypadá metro nebo „nadzemka“ ve světových metropolích? Díky přehledné grafice, která se…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Teď je z tebe Jágr! Kanadský komentátor dostal nečekaný dárek

Teď je z tebe Jágr! Kanadský komentátor dostal…

Všude samí Jágři! Na mnoha zápasech NHL, kde si česká hokejová ikona zahraje, jsou přítomni i věrní obdivovatelé…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony dokumentů, týkají se i Československa

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony…

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) zveřejnila na internetu téměř 13 milionů stránek odtajněných…

Vlhké sny ministra Brabce: Nesplachujte pitnou vodou!

Vlhké sny ministra Brabce: Nesplachujte pitnou vodou!

Snaha být za každou cenu prudce ochranářský a ekologický je u ministra životního prostředí pochopitelná. Přesto…

 
 
reklama