Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi v USA: TDI pro všechny modely

Diskuze (10)
V roce 2015 bude mít každý velkosériový model Audi v nabídce pro americký trh motor TDI. Podíl turbodieselů na počtu prodaných aut má vzrůst na 20 %.

Spojení Audi a TDI slaví v Evropě po dvě desetiletí, na americkém trhu jsou ale v dnešní době na výběr jen dvě verze modelů Audi se vznětovým motorem. Ingolstadtská automobilka to chce ovšem v nejbližší době změnit.

Pro případný úspěch na americkém trhu je klíčové provedení označované TDI clean diesel. Technické rozdíly proti evropské verzi nejsou nijak zásadní, tyto motory ale vyhovují emisním limitům ve všech 50 státech USA, z nichž některé jsou k dieselovým motorům velmi přísné.

Aktuální nabídku dieselových Audi pro americké zákazníky tvoří A3 2,0 TDI (103 kW) a Q7 3,0 TDI (165 kW). Přitom v obou případech se jedná o velmi oblíbenou motorizaci – poměr prodejů 2,0 TDI a 2,0 TFSI (147 kW) je u A3 vyrovnaný, v případě Q7 dá motoru TDI přednost před 3,0T (200 nebo 244 kW) 40 % zákazníků. Zájem o vznětové motorizace je v USA takový, že prakticky nejsou dostupné ze skladových zásob.

Turbodieselové motory chce Audi v roce 2015 dodávat také do modelů A4, A6, A8 a Q5. Stranou zůstanou jen kupé a kabriolety TT a R8, které se v USA prodávají v řádu stovek kusů ročně. Ohledně řady A5 zatím nebylo rozhodnuto.

A4, nejlevnější a s velkým náskokem nejprodávanější Audi na americkém trhu, se motoru TDI dočká až v příští generaci a bude to řadový čtyřválec. Automobilka původně uvažovala o nasazení motoru 3,0 TDI do současného provedení B8, americké zastoupení ale vyhodnotilo šestiválcovou dieselovou A4 jako auto příliš drahé a vzdálené jediné nabízené motorizaci – benzinovému čtyřválci 2,0 TFSI (155 kW).

Podíl dieselů na amerických prodejích Audi by měl během tohoto období vzrůst z 5,5 na 20 %. Do roku 2015 chce také Audi zdvojnásobit odbyt v USA – z předpokládaných 100 tisíc aut v letoším roce na 200 tisíc.

Ve svém úsilí nejsou Ingolstadští osamoceni. BMW zatím nabízí turbodiesel pro sedan řady 3 a X5, chystá se ale i dieselové provedení řady 7 a crossoveru X3. Mercedes k současné čtveřici modelů s dieselovým motorem (třídy E, R, GL, ML) zřejmě přidá i třídu GLK a novou generaci sedanu třídy C.

Diskuze (10)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2010 09:28
Re: Realita
Je ta, že tam o diesly nikdo zájem nemá, a audi má v USA Chabou VELMI, VELMI chabou pověst, takže plácnutí do vody, prodá se toho pá set kusů ročně....A sem mooc zvědav, kdo to tam bude servisovat, když jedinej diesel co tam kdo viděl (na většině míst) je ten v Johnu Deerovi anebo Cummins z pikapů :-) :-) :-)
3. 11. 2010 20:56
Re: Realita
S tou dostupnosti nafty, ktera je vsude o cca 15-20% drazsi, to tak spatny neni. Nejen podel vetsich silnic (tiraky), i na prakticky vsech novejsich pumpach (az pojedete na vylet, dejte si pozor na drzadlo, co je u benzinu cerny a u nafty vetsinou zeleny :-)), sem tam i v polich (spis kvuli truckum, ktery na naftu jezdi cim dal tim vic), ale kvuli vzdalenostem nehrozi, ze by nekdo se zemedelskou technikou jel natankovat.
Avatar - gld
3. 11. 2010 18:51
Re: Realita
tož bublanie benzínu V8 nie je zadarmo a ušetrený buck si chuck rád dopraje..aj keby mal zožrať svoj klobúk a prekonať predsudky ohľadom nafty :-)
3. 11. 2010 16:47
Re: Realita
A jak je to s tim svinstvem co tomu leze z vejfuku ? Je filtr pevnych castic schopen to stlacit na uroven benzinu ?
Avatar - iudex
3. 11. 2010 12:20
Re: Realita
Tak tak, aj ja som videl dízle (skoro monopolne Passaty 2,0TDI) iba vo veľkých mestách. Ono to bude zrejme ako u nás s LPG/CNG: tiež nie sú v každej dedine.