reklama


19.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi se vzdá vlastních platforem. Jaký je důvod?

 

Velká část nabídky čtyř kruhů se dnes spoléhá na vlastní platformu MLB, to se ale do budoucna změní. Navíc by mohl zcela skončit i supersport R8.

Značky koncernu VW Group se i nadále musejí vypořádat s důsledky emisního skandálu. Napříč koncernem se musí šetřit, což nyní hodně pociťuje Audi. Nedávno vyšlo najevo, že se kvůli snížení nákladů patrně bude muset vzdát svých závodních aktivit ve vytrvalostních závodech. Poslední zprávy hovoří také o konci vlastních platforem.

Audi dnes od A4 nahoru používá platformu MLB (respektive její vylepšenou verzi MLB evo) s podélně uloženým motorem a pohonem předních kol, který alternativně může nahradit čtyřkolka. Přestože ji dnes využívají další značky koncernu – Bentley pro bentaygu a Volkswagen pro příští generaci touaregu, v blízké budoucnosti kvůli snížení nákladů skončí. Tato technika totiž potřebuje speciálně upravené motory i převodovky, což její výrobu prodražuje.

U větších modelů proto Audi přejde na pohon zadních kol, když přezbrojí na novou platformu MSB, známou třeba z druhé generace Porsche Panamera. S ní se počítá už pro novou generaci vlajkové lodě, v podobě luxusního sedanu A8. Tu samou architekturu, avšak ve zkrácené podobě, mají použít i budoucí generace A6 a A7. Před dvěma lety se jí přitom Audi údajně bránilo, v rámci snižování nákladů se jí však nevyhne. MSB je variabilnější, a tak je z finančního pohledu výhodnější.

K tématu: Audi zvažuje konec v Le Mans. Má několik dobrých důvodů

Naopak A4 a A5 by se v příštích generacích mohly přiblížit Volkswagenu Passat a Škodě Superb. Uvažuje se nad tím, že použijí novou verzi platformy MQB. To by znamenalo, že se dočkají „neprémiového,“ ale prostorově méně náročného řešení s příčně uloženým motorem. Přesto všechno automobilka tvrdí, že si uchová vlastní charakter a typické prvky.

Vedle toho se začíná spekulovat o konci supersportu R8, který v nové generaci není až tak úspěšný, jak Audi očekávalo. Pokud by však novou generaci přece jen dočkal, dostal by architekturu vyvíjenou Porsche. Tu patrně bude muset použít i nástupce Lamborghini Huracán, současné babylambo je přitom postaveno na stejném základu jako R8.

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet odběratelů plynu klesá už sedm let v řadě, zvrat nepřinesly ani dotace Počet odběratelů plynu klesá už sedm let v řadě, zvrat nepřinesly ani dotace

Stát dotuje přechod domácností na vytápění plynem, ale…

Ministerstvo pro místní rozvoj dá na opravy silnic 10 miliard Ministerstvo pro místní rozvoj dá na opravy silnic 10 miliard

Ministerstvo pro místní rozvoj má na rekonstrukci a…

Maďarské banky se loni vrátily k zisku Maďarské banky se loni vrátily k zisku

Maďarské banky se loni vrátily k zisku, celkem 111 bank…

Komentář Bohumila Pečinky: Sobotka aneb Příběh muže bez názoru Komentář Bohumila Pečinky: Sobotka aneb Příběh muže bez názoru

Kdyby politika byla obor na úrovni matematiky, musel by…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi se vzdá vlastních platforem. Jaký je důvod?



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 






 
Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Dnes 12:50

VW Golf R jsme vždy považovali za skvělého univerzála, který zaujal v různých situacích. Z koncernové stáje ale přijíždí auto, které nabízí to samé, ale s výrazně nižší cenovkou!




Blesk.cz

Karlín se těší na masopust: Kdo si nestihne koupit masku, vyrobí ji na místě

Karlín se těší na masopust: Kdo si nestihne koupit…

Karlín už netrpělivě vyhlíží další ročník tradičního masopustního veselí. Masky, ohnivá show, průvody lidí v…

Vichřice způsobila kalamitu. Stovky domácností jsou odříznuté od elektřiny

Vichřice způsobila kalamitu. Stovky domácností jsou…

Energetici vyhlásili na Šumpersku kvůli velkému množství poruch na vedení kalamitní stav. Na odstraňování poruch…

 

iSport.cz

Gáboríkův otec vrací úder: Marián že na mladé kašle? Libu jsem tu neviděl

Gáboríkův otec vrací úder: Marián že na mladé kašle?…

U východních sousedů to pěkně jiskří, rozhovor Igora Liby pro iSport.cz spustil pořádnou přestřelku. Někdejší…

Pulkrab skončil v krvi. Fotbal je pro slečinky, napsal útočník Sparty

Pulkrab skončil v krvi. Fotbal je pro slečinky,…

Na tenhle dvojzápas budou chtít fotbalisté Sparty rychle zapomenout. Nejenže prohráli v Evropské lize na půdě…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: I šumavské dítě je součást ekosystému

Václav Klaus ml.: I šumavské dítě je součást ekosystému

Druhým dílem pokračuje nová pravidelná rubrika, ve které na aktuální otázky odpovídá Václav Klaus ml.

Troufli byste si sem autem? Podívejte se na 12 nejnebezpečnějších silnic světa

Troufli byste si sem autem? Podívejte se na 12…

Obklopují je úžasné scenérie, jsou rájem fotografů z celého světa a postrachem řidičů, kteří na nich musí…

 
 
reklama