Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi se vzdá vlastních platforem. Jaký je důvod?

David Bureš
Diskuze (119)
Velká část nabídky čtyř kruhů se dnes spoléhá na vlastní platformu MLB, to se ale do budoucna změní. Navíc by mohl zcela skončit i supersport R8.

Značky koncernu VW Group se i nadále musejí vypořádat s důsledky emisního skandálu. Napříč koncernem se musí šetřit, což nyní hodně pociťuje Audi. Nedávno vyšlo najevo, že se kvůli snížení nákladů patrně bude muset vzdát svých závodních aktivit ve vytrvalostních závodech. Poslední zprávy hovoří také o konci vlastních platforem.

Audi dnes od A4 nahoru používá platformu MLB (respektive její vylepšenou verzi MLB evo) s podélně uloženým motorem a pohonem předních kol, který alternativně může nahradit čtyřkolka. Přestože ji dnes využívají další značky koncernu – Bentley pro bentaygu a Volkswagen pro příští generaci touaregu, v blízké budoucnosti kvůli snížení nákladů skončí. Tato technika totiž potřebuje speciálně upravené motory i převodovky, což její výrobu prodražuje.

U větších modelů proto Audi přejde na pohon zadních kol, když přezbrojí na novou platformu MSB, známou třeba z druhé generace Porsche Panamera. S ní se počítá už pro novou generaci vlajkové lodě, v podobě luxusního sedanu A8. Tu samou architekturu, avšak ve zkrácené podobě, mají použít i budoucí generace A6 a A7. Před dvěma lety se jí přitom Audi údajně bránilo, v rámci snižování nákladů se jí však nevyhne. MSB je variabilnější, a tak je z finančního pohledu výhodnější.

Naopak A4 a A5 by se v příštích generacích mohly přiblížit Volkswagenu Passat a Škodě Superb. Uvažuje se nad tím, že použijí novou verzi platformy MQB. To by znamenalo, že se dočkají „neprémiového,“ ale prostorově méně náročného řešení s příčně uloženým motorem. Přesto všechno automobilka tvrdí, že si uchová vlastní charakter a typické prvky.

Vedle toho se začíná spekulovat o konci supersportu R8, který v nové generaci není až tak úspěšný, jak Audi očekávalo. Pokud by však novou generaci přece jen dočkal, dostal by architekturu vyvíjenou Porsche. Tu patrně bude muset použít i nástupce Lamborghini Huracán, současné babylambo je přitom postaveno na stejném základu jako R8.

David Bureš
Diskuze (119)
Avatar - woody-alien
21. 10. 2016 23:27
Re: takze
Ustupovat tupým sprosťákům nehodlám, použít v této souvislosti slovo práskač je hodně přehnané. Ale když myslíš...
21. 10. 2016 20:53
Re: Audi konečně s klasickou koncepcí!?
No jo no., zalezi ciste na pouziti. mam toho sluzebniho passata - 140kW diesel. na dlouhe trasy je to naprosto pohodove svezeni. kdyz dam na tempomat 160 (a to jezdim prevazne tam, kde se tolik nesmi, i tak je to nizka rychlost na usnuti), tak je v aute naprosty klid a pohoda. o pohodlicko se staraji dcc tlumice a ani na normalni silnici autu na sviznou jizdu nic nechybi. jasne, nemam 4x4, ale na rovinu, nenapada me nic, v cem by pro moje potreby mela prinos podelna koncepce (at uz v a4 nebo zadokolky od konkurence). kdyz uz bych se nekdy dopracoval k vyssimu autu, tak bych bud vlezl o tridu vyse (a6/e/5) a nebo "o patro" vyse do suv. a4ku bych klidne obloukem obesel, i kdyz je to z urciteho uhlu pohledu mechanicky vyrazne vyspelejsi auto nez passat a spol.
21. 10. 2016 19:16
Re: takze
aaa, dalsi mravokarce-praskac :-)
20. 10. 2016 14:02
Re: vlastní charakter a typické prvky
K tomu lze říct, že ani současná generace Haldexu se už neodpojuje.
20. 10. 2016 13:04
Re: Konečně se bude mít Audi na co vymluvit ?
Proložte si přímku mezi horními závěsy př. kol a vyjde Vám to.