Auto Bild Qualitätsreport 2007: Hodnocení vozů KIA
Dotazník Auto Bildu
Proti minulému roku se Kia o 0,2 bodu pohoršila na podprůměrných 7,6 b. Velmi vysoké procento dotazovaných si stěžovalo na pazvuky (29 %) a špatnou kvalitu laku (12 %).
Svolávací servisní akce/Dodatečné úpravy
Rio, Carens a Carnival měly problémy se senzory ABS, Rio rovněž s netěsností palivového systému. Sorento trápily defekty řemenice alternátoru, automatické převodovky a okruhu olejového chladiče.
TÜV Report
Hodně nevyrovnaný obrázek: moderní Sorento si při první prohlídce TÜV po třech letech provozu vede velmi dobře (25. místo), zatímco Rio (94.) se ocitá pod průměrem a velkoprostorový Carnival žebříček dokonce uzavírá na posledním, 113. místě! Podobná situace panuje u pětiletých automobilů Kia – Rio je 96., Carnival 107. a opět nejhorší. Závady nejčastěji postihují nápravy, brzdy, výfuk, objevuje se i únik oleje. Nadějí pro značku je tak jen Sorento a nejnověji i na Slovensku vyráběný Cee´d, na nějž výrobce poskytuje nevšední 7letou záruku na pohonnou jednotku.
Dlouhodobý test Auto Bildu
V minulých 6 letech neproběhl žádný dlouhodobý test vozu Kia.
Stížnosti čtenářů Auto Bildu
Situace se proti roku 2005 vloni zhoršila, nejvíce výtek čtenářů míří k Sorentu (elektronika) a Carnivalu (různé závady).
Test servisů
V poslední zkoušce kvality práce odhalily servisy Kia v průměru právě polovinu připravených závad. Auto Bild zaznamenal i laxní přístup k zákazníkům.
Záruky
3 roky/150 000 km na celý vůz (pro Cee´d jsou individuální podmínky 5 resp.7 let na hnací ústrojí)
6 let proti prorezavění
3 roky záruka mobility
Výsledek podle Auto Bildu
Než ze statistik TÜV zmizí hříchy minulosti, bude to ještě chvíli trvat. Úroveň kvality u starších a novějších modelů se totiž dramaticky liší. Že jsou si Korejci svou prací v poslední době jistí, dokazují bezkonkurenční záruky na Cee´d.
Jak se hodnotí?
Popis metodiky a celkový žebříček naleznete v článku:
Auto Bild Qualitätsreport 2007: Mazda má hattrick
Úvodní článek k této problematice naleznete na odkaze:
Auto Bild Qualitätsreport 2007: Koroze se vrací
MOJE.AUTO.CZ: Vaše zkušenosti s autem zajímají i ostatní! |
Vlastníte automobil, který vás mile překvapil? Nebo je to naopak a vy se stále jen trápíte se servisy a tahanicemi s prodejcem? Všechny tyto zkušenosti jsou cennými informacemi pro čtenáře Auto.cz. Vložením vaší recenze na váš soukromý nebo firemní automobil můžete nejen pomoci ostatním, ale v extrémním případě i sami sobě. Auto.cz čte měsíčně 400 až 500 tisíc reálných uživatelů, a to už může být důvod, proč by měl prodejce/výrobce vyřešit zrovna ten váš problém a zabránit tak negativní reklamě. Návod jak na to najdete v sekci MOJE.AUTO.CZ |