Renault v Paříži: Záplava novinek, aneb talisman na několik způsobů
Na letošním autosalonu v Paříži toho vlastně moc k vidění není, mnohé automobilky na výstavě chybějí, jiné většinu premiér ukázaly s předstihem. To však neplatí pro Renault, který si pro Paříž připravil velkou výstavní plochu, na níž prezentuje doslova záplavu novinek. Pravda, většinu jsme už nějakým způsobem viděli, v centru pozornosti ale stojí i dosud neviděný koncept.
Jestliže výrobci většinou připravují pro každý autosalon nové prezentační prostory, Renault na to jde jinak. Jeho stánek je vlastně pořád stejný, dominuje mu šedá barva s umělým „kopcem,“ kde stává to nejdůležitější. Hosté si pak mohou sednout na „kameny“ umístěné porůznu na stánku.
Jelikož je Paříž centrem módy, hlavní pozornost je upřena na designovou studii pojmenovanou Trezor, která je v centru dění. Design dvoumístného elektrického kupé stojí opravdu za to, jen si nemůžu pomoci, že už jsem něco takového viděl, na konceptu DeZir z roku 2010. A ono tomu vlastně tak je, jestliže DeZir byl první ukázkou aktuálního designérského stylu Renaultu, Trezor je jeho jakýmsi vyvrcholením. Každopádně je škoda, že 4,7 metru dlouhé auto s elektromotorem odvozeným z toho v monopostech Formule E nemá v této podobě šanci na výrobu. Je totiž opravdu krásné.
To s ostatními vystavovanými vozy se ve výrobě skutečně počítá, ať už s pick-upem Alaskan, kompaktním sedanem Mégane GrandCoupé nebo SUV Koleos. Přestože se jedná o na pohled zajímavé vozy, nemůžu si pomoci, že designérskému oddělení Renaultu tak trochu dochází nápady. Nevěříte? Tak se dívejte pozorně. Mégane GrandCoupé je vlastně ze všech stran jen zmenšený Talisman, zatímco Koleos je takový nafouklý Talisman Grandtour. A co víc, ty falešné koncovky výfuku na zádi koleosu působí snad ještě hůře než u ostatních vozů s tímto detailem. Nejoriginálnější je tak Alaskan, který je ale ve skutečnosti jen Nissan Navara s přídí inspirovanou, vy víte čím, Talismanem...
Také interiéry tříprostorového méganu a koleosu jsou už známé, hlavní roli v nich hraje dotyková obrazovka. Ta je v případě Koleosu zřejmě z celé modelové palety značky nejlépe zakomponována do palubní desky, nepůsobí totiž jako dodatečně vymyšlený nápad jako třeba u méganu. Jen nás u koleosu mrzelo to omezené místo vzadu – sedák je sice umístěn výše pro ideální posaz, místa nad hlavou už ale kvůli tomu moc nezbývá. Za to před koleny je místa dostatek. To se však nedá říci o meganu sedan, který na zadních sedadlech nabízí podobně omezený prostor jako hatchback.