Škoda Kodiaq RS v celé své kráse těsně před premiérou
Škoda Auto na rozdíl od mnoha jiných automobilových značek nebude na letošním pařížském autosalonu chybět, přičemž svoje zastoupení chystá ve velkém stylu. V Paříži letos představí koncept Vision RS naznačující podobu nástupce Rapidu Spaceback a Kodiaq RS, nejsilnější dieselové SUV v historii značky.
Podoba posledně jmenované novinky byla doposud obestřena tajemstvím, i když samotná automobilka Kodiaq RS odhalovala detail po detailu. Nyní již není tajemstvím ani vzhled vozu, který rozvíjí styl dosavadních modelů s označením RS. Vpředu i vzadu jej zdobí výraznější nárazník, světlomety mají být standardně full-LED.
Před tímto odhalením podoby modelu Kodiaq RS prostřednictvím úniku série fotografií jsme se již díky samotné automobilce dozvěděli, jak bude vypadat interiér tohoto nejrychlejšího sedmimístného SUV na Severní smyčce Nürburgringu.
Důležitým prvkem kabiny nejsportovnějšího Kodiaqu budou sedadla. Už v základu dostanete sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, které budou čalouněny materiálem alcantara, známým ze sportovních nebo závodních aut. Černé čalounění přitom oživí prošívání v kontrastní červené, v neobvyklém károvém vzoru Diamond Cross.
Boky sedadel budou obšity kůží v barvě karbonu, zatímco červený steh se objeví také na loketní opěrce nebo na volantu. Právě sportovní multifunkční volant s logem RS bude dalším důležitým prvkem auta. Palubní desku zase ozdobí dekor evokující karbonová vlákna.
Až sedmimístný Kodiaq RS navíc využije digitální přístrojový štít s novým grafickým režimem, který zdůrazní otáčkoměr. Grafika s karbonovým pozadím využije i tachometr s digitálními číslovkami.
Před premiérou Kodiaqu RS na letošním pařížském autosalonu, tak už o novince víme dost informací. O pohon se postará dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 N.m, který bude spárovaný s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. K dispozici bude také adaptivní podvozek.
Kola budou standardně dvacetipalcová, za nimi se budou rýsovat červeně lakované brzdové třmeny, zatímco jiné detaily (jako střešní ližiny nebo rámy oken) budou leskle černé.
Škoda Kodiaq RS navíc jako první míří na trh s novým logem RS, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Nové logo je na dynamickém SUV použito hned na několika místech, to nejviditelnější je na mřížce chladiče. Písmeno „V“ znamená vítězství (victory); červená symbolizuje sportovní charakter a sílu vozů rodiny RS. Nové provedení loga má navíc zdůrazňovat dynamický charakter modelu Kodiaq RS.
Označení RS znamená u vozů mladoboleslavské značky zkratku pro Rally Sport a poprvé bylo použito v roce 1974 u soutěžních prototypů Škoda 180 RS a 200 RS. Nejvíce je ovšem ve druhé polovině sedmdesátých a počátku osmdesátých let proslavil model 130 RS. Toto sportovní kupé mimo jiné vybojovalo v roce 1977 dvě vítězství ve své třídě v legendární Rallye Monte Carlo a rovněž vyhrálo Rallye Akropolis.
V roce 2000 představila mladoboleslavská automobilka model Škoda Octavia RS. Ten se stal prvním sériovým zástupcem své značky, v jehož označení figurovala právě písmena RS.