Paříž 2018 živě: Toyota Camry je takový japonský Superb. Bude mít v Evropě šanci?
Toyota Camry je nejprodávanější sedan segmentu D/E na světě s ročními prodeji přesahujícími 700.000 kusů. V západní a střední Evropě se ale neprodává, místo něj tu Toyota raději nabízela Avensis. Stárnoucímu modelu ale klesají prodeje, a tak je čas jej nahradit. A to nebude mít za úkol nová generace Avensisu, s níž se už nepočítá, ale právě Camry, které se na západoevropské trhy v příštím roce vrátí po dlouhých 14 letech.
Camry bývala typickým zástupcem vyšší střední třídy, jenže jak auta rostou, vozy střední třídy Toyotu dorostly, a tak má dnešní osmá generace prodávaná na americkém trhu od roku 2017 najednou velikostně hodně blízko Opelu Insignia nebo Škodě Superb, jak ostatně dokazuje přiložená tabulka:
Toyota Camry – srovnání rozměrů s konkurencí | |||
Model | Toyota Camry | Opel Insignia | Škoda Superb |
Délka (mm) | 4885 | 4897 | 4861 |
Šířka (mm) | 1840 | 1863 | 1864 |
Výška (mm) | 1445 | 1455 | 1468 |
Rozvor (mm) | 2825 | 2829 | 2836 |
Objem zavazadelníku (l) | 524 | 490 | 625 |
Ve srovnání s nimi bude chtít zaujmout hlavně úsporným hybridním pohonem, který bude v Evropě jedinou nabízenou variantou. O pohon se tak postará atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který v kombinaci s elektromotorem poskytuje systémový výkon 160 kW. Ten bude moci být výhodou i na českém trhu, protože hybridy mají v Praze výhodnější parkování v modrých zónách. Firemní klientela v jejich případě za parkování v těchto zónách zaplatí jen symbolických 100 korun ročně, což třeba pro taxikáře nebo hotely může být zajímavý benefit.
Právě taxikáři mohou Camry ocenit i pro jeho prostorný interiér. Habaděj prostoru je nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech, kde si cestující mohou dát klidně nohu přes nohu a dostatek místa jim zbude i nad hlavou. V tomto ohledu je tak Camry silným soupeřem pro Škodu Superb, proti níž je s délkou 4.885 mm o 24 mm delší.
Toyota Camry – srovnání vnitřních rozměrů s dalšími vozy | |||
Model | Toyota Camry | Opel Insignia | Škoda Superb |
Podélný prostor vpředu min/max (mm): | 830/1080 | 910/1150 | 920/1120 |
Podélný prostor vzadu min/max (mm): | 640/900 | 640/960 | 710/960 |
Výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 970 | 1020 | 1000 |
Výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 930 | 920 | 980 |
Šířka vpředu (mm): | 1520 | 1530 | 1570 |
Šířka vzadu (mm): | 1490 | 1490 | 1540 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 440 | 530 | 500 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 470 | 450 | 500 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 650 | 620 | 620 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 650 | 660 | 660 |
Dlouhé zadní sedáky navíc dobře podepřou stehna, byť by mohly být ukotveny ještě o chlup výše. Komfort na palubě zvyšuje i doslova luxusní středová opěrka vzadu, do níž je zakomponován nejen dvojitý držák nápojů, ale také elektrické ovládání zadních sedadel. Sklon jejich opěradla lze totiž nastavit jako v nějaké limuzíně.
I na předních sedadlech, respektive spíše pohodlných křeslech, si budete připadat jako v limuzíně, auto od volantu působí jak koráb, což vzhledem k vnějším rozměrům ani není žádný velký div. Výhled do stran pak zlepšují velice tenké A sloupky, všimli jsme si i bohatého prosklení, napomáhajícího prosvětlení kabiny.
Použité materiály ale nezapřou fakt, že Camry je úspěšné na americkém trhu, kde tato lacinější řešení stačí – zvlášť výdechy ventilace pro zadní cestující vypadají, jako by ve skladech Toyoty zůstaly ještě od devadesátých let. Složitě koncipovaná palubní deska je pak hodně extravagantní a jasně přiznává svůj asijský původ.
Právě to se možná evropské klientele nebude zrovna pozdávat, stejně jako vnější vzhled. Camry je navzdory výrazné masce prostě obyčejný sedan, který vlastně ničím opticky nezaujme. Na pařížském stánku Toyoty opodál stojící nová RAV4 nebo Corolla vzbudí rozhodně větší pozornost.
Camry je ale o jiných pozitivech, než je pohledný zevnějšek. Hybridní pohon nebo prostornou kabinu jsme už zmínili, objemný zavazadelník zatím ne. Toyota u něj uvádí objem 524 litrů, přičemž boduje hlavně šířkou 116 cm mezi podběhy. Se 106 centimetry je však také slušně dlouhý, na výšku má 51 cm, přičemž boduje i objemnými kapsami za podběhy. Jediným limitujícím faktorem je tak vstupní otvor, který je však vzhledem ke karoserii sedan pochopitelný. Celkově ale Camry hodnotíme při prvním setkáním kladně, a tak se už těšíme na první svezení.