Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Citroën Berlingo nejde přehlédnout. Jak je na tom s praktičností?

Stanislav Kolman
Diskuze (18)
Nejextravagantnější ze tří nových pracantů skupiny PSA se představuje na autosalonu v Ženevě. Jak praktické jsou ve skutečnosti všechny ty úložné prostory?

Již před časem jsme vás informovali o novém třílístku pracovních aut od PSA. Citroën Berlingo vznikal pod taktovkou skupiny společně s Peugeotem Rifter a Opelem Combo. Poslední zmíněný kousek na výstavišti kvůli absenci německé automobilky chybí, zbylé dva však nikoliv. Vrhli jsme se tedy na ten výraznější.

Při oficiálním odhalení jsem nové Berlingo nazval pracantem pro extroverty a po první osobní zkušenosti si za tímto názorem stojím. Nedovedu si představit, že by tak výrazné auto překousl někdo, kdo nechce být středem pozornosti.

Designové pojetí přídě je pro značku typické, nalezneme tu úzkou masku s navazujícími světlomety, které jsou rozděleny na tři části obdobně jako u modelu C3 Aircross. Na bocích vozu zase nechybí ochranné airbumpy, což se u pracovního nástroje obzvlášť hodí.

A jaké jsou první dojmy z kabiny? Druhá řada sedadel je tvarována pro tři cestující, díky vyšší stavbě je tu nad hlavou opravdu hodně místa. Když jsem si sedl sám za sebe, před koleny zůstávala jen minimální rezerva, což s mou prostou výškou 176 cm není zrovna ideální. Uvidíme ale při plnohodnotném testu, kdy bude na rozložení interiéru mnohem více času.

Peugeotí i-Cockpit je chloubou skupiny PSA, přičemž i moderní Citroëny začínají uschovávat veškeré funkce do displeje infotainmentu. Berlingo v tomto ohledu naštěstí zůstává docela normálním autem, kde teplotu a další funkce nastavíte pomocí fyzických tlačítek. Sezení je hodně podobnému tomu v C3 Aircross, což znamená minimální boční vedení a tvrdší sedáky.

A jak je to se všemi těmi úložnými prostory, kterými se automobilka chlubí v oficiálních tiskových materiálech? Pravdou je, že jich je tu opravdu požehnaně (automobilka uvádí 28 různě velkých prostorů, které dohromady dávají 186 litrů místa). Třebas schránky za zadní lavicí či v podlaze jsou šikovným prvkem.

S „můstkem“ mezi hlavou cestujícího a panoramatickým oknem už je to horší. Vejde se sem sice řada drobností, ale převážet je zrovna tady, bál bych se, že mi v první ostré zatáčce skončí na hlavě. Většina řešení si však zaslouží pochvalu.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)
Avatar - wakantanka
7. 3. 2018 19:39
Re: Veľa odkladacích priestorov...
Mne v sucasnom Berlingu pri sedeni vzadu na kraji vadila hlavne ina vec. Oblozenie C stlpika ma tlacilo do ramena a to nie som ziaden nadstandard siroky. :-) Co som pozeral videa z inych zdrojov tak nevidim velku zmenu k lepsiemu.
Avatar - wakantanka
7. 3. 2018 19:36
Re: Veľa odkladacích priestorov...
Aha. Tak tuto informaciu som doteraz nezachytil. Dik.
Avatar - pallas
7. 3. 2018 18:18
Re: vnitřní prostor?
Tourana porovnávaj s Picassom, k Berlingu je u VW alternatíva Caddy.
Avatar - woody-alien
7. 3. 2018 17:02
Re: Veľa odkladacích priestorov...
A neměla to být náhrada za Grande Punto ? ;-)
7. 3. 2018 16:54
Re: Veľa odkladacích priestorov...
KIA a Hyundai pre istotu také auto pre Európu ani nemajú.