21.2. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Peugeot Rifter: Nový partner pro život?

 

Po nové generaci Citroënu Berlingo a Opelu Combo přichází poslední člen trojlístku od Peugeotu. Namísto očekávaného a tradičního jména Partner však tvůrci zvolili nové Rifter. Co nabízí a čím se liší od svých sourozenců?

Světovou premiéru si novinka peugeotu odbude na blížícím se autosalonu v Ženevě. Proč peugeot nahradil tradiční jméno novým, zůstává střeženým marketingovým tajemstvím. S Peugeotem Partner se přitom setkáváme již od druhé poloviny 90. let a rozhodně nemáme pocit, že by se bez ohledu na generaci jednalo o nějaký propadák jak z pohledu obchodního, tak i reputace u zákazníků.

Co bude jinak

Vzhledem k tomu, že technický základ sdílí rifter s novým berlingem a combem, je jasné, že technika těchto vozidel se napříč jednotlivými značkami skupiny PSA může lišit pouze minimálně. Přesto se Francouzi snažili, aby byl zástupce peugeotu vnímán zákazníky jako jiné auto, než je Citroën Berlingo nebo Opel Combo. K tomu má pomoci samozřejmě vzhled vozu. Ten respektuje současnou návrhářskou školu značky Peugeot, takže přední část se nápadně podobá té u 3008 či 5008. Základní tvary karoserie jsou ovšem se zmíněnými modely identické, což je ale očekávané.

Nový Citroën Berlingo míří do Ženevy. Je to pracant pro extroverty

Mnohem více odlišností naleznete v kabině. I tady peugeot uplatnil svůj směr známý jako i-Cockpit. Palubní deska Rifteru tak vypadá na pohled atraktivně zejména s ohledem na poměry vozů této třídy. Problém je, že zejména větším postavám nemusí vyhovovat koncept s velice malým volantem šišatého tvaru, kdy na přístrojový štít řidič nekouká skrz něj, ale přes něj. Mohutná středová konzola je sice na pohled zajímavá, ovšem přirozeně jejím použitím vůz trochu ztrácí na prostornosti v příčném směru vpředu. A to je škoda, protože osobní verze lehkých užitkových aut by měly být zejména prostorné. Dnešní svět má ovšem rád tvarovou originalitu, už i proto, že je to často to jediné, čím se mohou produkty (a tím nemyslíme jen auta) od sebe navzájem lišit. Pokud to berete takto, zaslouží Rifter uznání právě za originalitu kabiny. Peugeot uvádí, že dosud se podařilo prodat po celém světě více než 4 miliony aut s kabinou i-Cockpit. V interiéru se dále objeví 8palcová dotyková obrazovka rozhraní.

Z obrázků interiéru je navíc zřejmé, že ovládání topení a klimatizace, která bude v nejvyšší verzi dvouzonová, zůstane „postaru“ samostatnými ovladači, včetně displeje, ukazujícího nastavení teploty, směru proudění vzduchu a rychlosti ventilátoru. Toto chválíme.

Pro pět i sedm

Nový peugeot bude výrobce nabízet ve dvou variantách, lišících se délkou karoserie. Prodloužená verze je delší o 350 mm a měří 4750 mm, kratší 4400 mm. Obě verze karoserie se budou samozřejmě lišit také délkou rozvoru náprav, což velmi dobře umožňuje modulární platforma EMP II, na níž rifter stojí. Auto dále nabídne buď klasické pětimístné uspořádání, nebo sedmimístné. Druhé jmenované bude vyhrazeno pravděpodobně pouze pro prodlouženou variantu karoserie, jistě coby alternativa k pětimístnému uspořádání. Kratší verze bude nabízena jen s pěti místy. Sedadla druhé řady budou rozdělena na tři samostatná. Každé z nich je možné zaklopit do podlahy, čemuž peugeot říká „Magic Flat“.

Vrcholem řady Rifter má být verze GT Line. Ta přinese zvenku odlišná 17palcová lehká kola „Aoraki“ a dále černě lakované doplňky karoserie. V černé bude maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek či střešní ližiny lidově nazývané hagusy. V kabině nebude chybět třeba kožený volant či palubní deska vyvedená v atraktivním kaštanově hnědém odstínu.

Nabídne i „čtyřkolku“

Pod kapotou nového rifteru bude na výběr ze zážehového přeplňovaného tříválce 1.2 PureTech se stop start systémem. Výkonnější verze se může pochlubit výkonem 96 kW, alternativně od roku 2019 také novou osmistupňovou samočinnou převodovku EAT8. Jak je vidět z dostupných obrázků, volič konstruktéři vyřešili jako elektronický s otočným ovladačem na středovém panelu. Slabší verze s 81 kW bude spojena s pětistupňovou manuální skříní. Výkonnější verze s 96 kW dostane sériově benzinový částicový filtr.

Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel?

Nabídka vznětových motorů zahrne agregát BlueHDi ve třech výkonových verzích. A sice s 55 kW, 75 kW a 96 kW. Pouze nejvýkonnější verze dostane šestistupňový manuál, navíc alternativně také osmistupňovou samočinnou převodovku EAT8. Zbylé varianty se musejí spokojit pětistupňovým manuálem. Standardně se počítá u všech verzí se systémem SCR.

Peugeot Rifter byl již homologován podle nové metodiky měření spotřeby paliva WLTC. Všechny agregáty také splňují nejpřísnější emisní normu Euro 6c. Z pohledu techniky je zajímavé nejen použití rozhraní ovládání pohonu Grip Control, ovšem to není vše. Na přání bude možné vůz vybavit pohonem všech kol, který bude dodávat známý francouzský specialista Dangel. Na světové trhy se nový rifter dostane v září tohoto roku. Výroba vozu bude v Portugalsku, konkrétně ve Vigu a Mangualde.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 





 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…