21.2. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Peugeot Rifter: Nový partner pro život?

 

Po nové generaci Citroënu Berlingo a Opelu Combo přichází poslední člen trojlístku od Peugeotu. Namísto očekávaného a tradičního jména Partner však tvůrci zvolili nové Rifter. Co nabízí a čím se liší od svých sourozenců?

Světovou premiéru si novinka peugeotu odbude na blížícím se autosalonu v Ženevě. Proč peugeot nahradil tradiční jméno novým, zůstává střeženým marketingovým tajemstvím. S Peugeotem Partner se přitom setkáváme již od druhé poloviny 90. let a rozhodně nemáme pocit, že by se bez ohledu na generaci jednalo o nějaký propadák jak z pohledu obchodního, tak i reputace u zákazníků.

Co bude jinak

Vzhledem k tomu, že technický základ sdílí rifter s novým berlingem a combem, je jasné, že technika těchto vozidel se napříč jednotlivými značkami skupiny PSA může lišit pouze minimálně. Přesto se Francouzi snažili, aby byl zástupce peugeotu vnímán zákazníky jako jiné auto, než je Citroën Berlingo nebo Opel Combo. K tomu má pomoci samozřejmě vzhled vozu. Ten respektuje současnou návrhářskou školu značky Peugeot, takže přední část se nápadně podobá té u 3008 či 5008. Základní tvary karoserie jsou ovšem se zmíněnými modely identické, což je ale očekávané.

Nový Citroën Berlingo míří do Ženevy. Je to pracant pro extroverty

Mnohem více odlišností naleznete v kabině. I tady peugeot uplatnil svůj směr známý jako i-Cockpit. Palubní deska Rifteru tak vypadá na pohled atraktivně zejména s ohledem na poměry vozů této třídy. Problém je, že zejména větším postavám nemusí vyhovovat koncept s velice malým volantem šišatého tvaru, kdy na přístrojový štít řidič nekouká skrz něj, ale přes něj. Mohutná středová konzola je sice na pohled zajímavá, ovšem přirozeně jejím použitím vůz trochu ztrácí na prostornosti v příčném směru vpředu. A to je škoda, protože osobní verze lehkých užitkových aut by měly být zejména prostorné. Dnešní svět má ovšem rád tvarovou originalitu, už i proto, že je to často to jediné, čím se mohou produkty (a tím nemyslíme jen auta) od sebe navzájem lišit. Pokud to berete takto, zaslouží Rifter uznání právě za originalitu kabiny. Peugeot uvádí, že dosud se podařilo prodat po celém světě více než 4 miliony aut s kabinou i-Cockpit. V interiéru se dále objeví 8palcová dotyková obrazovka rozhraní.

Z obrázků interiéru je navíc zřejmé, že ovládání topení a klimatizace, která bude v nejvyšší verzi dvouzonová, zůstane „postaru“ samostatnými ovladači, včetně displeje, ukazujícího nastavení teploty, směru proudění vzduchu a rychlosti ventilátoru. Toto chválíme.

Pro pět i sedm

Nový peugeot bude výrobce nabízet ve dvou variantách, lišících se délkou karoserie. Prodloužená verze je delší o 350 mm a měří 4750 mm, kratší 4400 mm. Obě verze karoserie se budou samozřejmě lišit také délkou rozvoru náprav, což velmi dobře umožňuje modulární platforma EMP II, na níž rifter stojí. Auto dále nabídne buď klasické pětimístné uspořádání, nebo sedmimístné. Druhé jmenované bude vyhrazeno pravděpodobně pouze pro prodlouženou variantu karoserie, jistě coby alternativa k pětimístnému uspořádání. Kratší verze bude nabízena jen s pěti místy. Sedadla druhé řady budou rozdělena na tři samostatná. Každé z nich je možné zaklopit do podlahy, čemuž peugeot říká „Magic Flat“.

Vrcholem řady Rifter má být verze GT Line. Ta přinese zvenku odlišná 17palcová lehká kola „Aoraki“ a dále černě lakované doplňky karoserie. V černé bude maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek či střešní ližiny lidově nazývané hagusy. V kabině nebude chybět třeba kožený volant či palubní deska vyvedená v atraktivním kaštanově hnědém odstínu.

Nabídne i „čtyřkolku“

Pod kapotou nového rifteru bude na výběr ze zážehového přeplňovaného tříválce 1.2 PureTech se stop start systémem. Výkonnější verze se může pochlubit výkonem 96 kW, alternativně od roku 2019 také novou osmistupňovou samočinnou převodovku EAT8. Jak je vidět z dostupných obrázků, volič konstruktéři vyřešili jako elektronický s otočným ovladačem na středovém panelu. Slabší verze s 81 kW bude spojena s pětistupňovou manuální skříní. Výkonnější verze s 96 kW dostane sériově benzinový částicový filtr.

Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel?

Nabídka vznětových motorů zahrne agregát BlueHDi ve třech výkonových verzích. A sice s 55 kW, 75 kW a 96 kW. Pouze nejvýkonnější verze dostane šestistupňový manuál, navíc alternativně také osmistupňovou samočinnou převodovku EAT8. Zbylé varianty se musejí spokojit pětistupňovým manuálem. Standardně se počítá u všech verzí se systémem SCR.

Peugeot Rifter byl již homologován podle nové metodiky měření spotřeby paliva WLTC. Všechny agregáty také splňují nejpřísnější emisní normu Euro 6c. Z pohledu techniky je zajímavé nejen použití rozhraní ovládání pohonu Grip Control, ovšem to není vše. Na přání bude možné vůz vybavit pohonem všech kol, který bude dodávat známý francouzský specialista Dangel. Na světové trhy se nový rifter dostane v září tohoto roku. Výroba vozu bude v Portugalsku, konkrétně ve Vigu a Mangualde.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Babiš má vrchol za sebou, skončí s ním i ideologie ANO, říká Udženija Babiš má vrchol za sebou, skončí s ním i ideologie ANO, říká Udženija

Vládní koalice ANO a ČSSD vede podle první…

Pivařům se mění chutě. Světové pivovary to zkoušejí s konopím Pivařům se mění chutě. Světové pivovary to zkoušejí s konopím

Velké pivovary, které se potýkají s nasycenými trhy a…

Ministerstvo práce chybovalo při IT zakázkách, NKÚ podal dvě trestní oznámení Ministerstvo práce chybovalo při IT zakázkách, NKÚ podal dvě trestní oznámení

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) selhalo při…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

 






 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku jasná obloha. A bylo na co koukat

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku…

V pondělí brzy ráno nastalo úplné zatmění Měsíce, které bylo pozorovatelné v celém průběhu a startovalo bude…

Módní policie: Kdo je na pokutu a kdo má body k dobru?

Módní policie: Kdo je na pokutu a kdo má body k dobru?

Mediálně známé persony, veřejnost oslovující i dráždící osobnosti, rozličné figurky showbyznysu i politiky,…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Toronto chce posílit obranu, vezme Gudase?

Přestupy NHL ONLINE: Toronto chce posílit obranu,…

Polovina sezony 2018/19 je za námi a pomalu se ukazuje, komu se základní část povede a komu zase ne. To všechno…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Jakub Ondra: Mohl jsem být právník, ale výborně mě živí hraní na ulici. Snad se za mě děti nebudou stydět

Jakub Ondra: Mohl jsem být právník, ale výborně mě…

Jakub Ondra je čtyřiadvacetiletý talent bojující o postup do Eurovize, soutěže, která by mu mohla otevřít dveře…

Jiří X. Doležal: Máme právo hasit hořící sebevrahy?

Jiří X. Doležal: Máme právo hasit hořící sebevrahy?

Dva případy pokusu o sebevraždu veřejným sebeupálením v době výročí smrti Jana Palacha ukazují na etický…