Bild: Piëch popírá snahu o odvolání šéfa Volkswagenu
Piëch tak reagoval na včerejší zprávy médií, podle kterých chce dosáhnout Winterkornova sesazení ještě před výroční valnou hromadou akcionářů, plánovanou na 5. května. Za vhodnou náhradu za Winterkorna Piëch podle těchto zpráv považuje šéfa divize Porsche Matthiase Müllera či šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda.
Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru s časopisem Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídicí výbor dozorčí rady ale minulý pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt.
Rozhlasová a televizní stanice NDR nicméně uvedla, že Piëch se necítí pátečním prohlášením řídicího výboru dozorčí rady vázán a snaží se ve svém rodinném klanu ovládajícím většinový podíl ve Volkswagenu získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.
"Vyjádřili jsme se minulý týden a dohodli na spolupráci. Nesnažím se o odvolání Martina Winterkorna," řekl dnes Piëch podle listu Bild. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci roku 2016.
Podporu současnému řediteli podle Bildu opět vyjádřil vlivný šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. "Pro nás zůstává platné rozhodnutí z minulého týdne," řekl. Také spolková země Dolní Sasko, která ve Volkswagenu vlastní pětinový podíl, uvedla, že bude nadále postupovat na základě pátečního prohlášení řídícího výboru dozorčí rady.
Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal Toyota, jejíž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.