Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW 1 M Hatchback (135i M paket, F20) - první foto

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Nové generaci jedničkové řady sice "hrozí" příchod tříválců, ale dočkají se konečně i příznivci eMkových modelů.

Ještě letos se uskuteční premiéra BMW řady 1 v provedení modelového roku 2012. Nový kompaktní model s pohonem zadních kol se představí nejprve jako pětidveřový a třídveřový hatchback (kódová označení F20 a F21). Jejich technika bude odvozena od připravovaného sedanu řady 3 (F30), což znamená zachování pohonu zadních kol.

Nová generace má vyřešit několik neduhů předchůdce. V první řadě půjde o prostor uvnitř a zejména na zadních sedadlech. Špičkové materiály a dekory mají interiér jedničky připravit na útok z Ingolstadtu, kde dokončují vývoj nového Audi A3.

Vnější rozměry se změní jen nepatrně a design karoserie také nebude žádnou revolucí. Při zachování charakteristických prvků řady 1 lze očekávat použití detailů z nejnovějších modelů značky, například kupé-roadsteru Z4 nebo sedanu řady 5.

Motory – nejprve známé čtyřválce, později nové tříválce

Mnichovští motoráři připravili pro jedničku bohatou nadílku, která těží zejména z plošného přechodu na přeplňované motory. Základní BMW 116i (100 kW), stejně jako 118i (115 kW) dostanou přeplňované šestnáctistovky sdílené s PSA. BMW 120i (135 kW) bude mít nový přeplňovaný dvoulitr N20, stejně jako 125i (160 kW) a 130i (185 kW). Teprve pod kapotou BMW 135i má být řadový šestiválec N55 s twin-scroll turbem. Právě ten je pravděpodobně na nejnovějších snímcích, které dnes zveřejňujeme.

BMW už ale pracuje na nové generaci motoru s interním označením N30. Jeho základní tříválcová verze 1,2 l/50 kW se nejspíš dostane jen do Mini, provedení 1,3 l/100 kW, 1,3 l/125 kW a 1,5 l/135 kW by ale měly obsadit místo pod kapotou 116i, 118i a 120i. Jak naznačují dřívější zprávy, tyto agregáty – zřejmě všechny se třemi válci v řadě – budou pohánět i novou generaci řady 3.

Turbodiesely budou nadále ctít dvoulitrový čtyřválec v mnoha provedeních. Uvidíme proto dvoulitrová BMW 116d (90 kW), 118d (110 kW), 120d (132 kW), 123d (150 kW, dvojité přeplňování twin-scroll) a možná i 125d (jako silnější verzi 123d se 180 kW).

Tříválce se chystají také pro dieselové Jedničky. Vyvíjený agregát N37 má tři válce v řadě přeplňované turbodmychadlem, z objemu 1,5 litru má dávat dle verze 81 nebo 92 kW. Tento motor zaujme roli základní vznětové verze namísto nejslabšího dvoulitru 116d.

Hatch, kupé a kabrio se zadním pohonem, GT s předním

Tří- a pětidveřový hatchback doplní v roce 2012 nové generace kupé řady 1 (F22) a kabrioletu (F23).

Pro další roky se již chystají nové karosářské verze řady 1, které již přinesou pohon předních kol. Jmenovitě se jedná o 1 Gran Turismo (F44) v roce 2013 – pětidveřový crossover, který bude delší než hatchback F20 a díky motoru před přední nápravou nabídne podstatně více vnitřního prostoru. Mnichovská automobilka chce s tímto modelem konkurovat Mercedesu třídy B.

Ve stejné době začne obměňovat své portfolio i Mini. Řada 1 ve verzích s pohonem předních kol s ním bude sdílet nejen motory, ale i platformu a nápravy. Kromě 1 Gran Turismo se na stejném konstrukčním základu vyvíjejí i typy F45 (1 touring) a F46 (1 City).

Kromě nových BMW s předním pohonem se dočkáme i řady 1 GT xDrive. Pohon všech kol převezeme z Mini Coutryman.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
29. 5. 2011 18:35
Re: Nemi to vrtuli
1. Kazdy nazor je subjektivni, a nic s tim nenadelas, od toho je to nazor :-)
2. Me rikas, at neco nehodnotim za ostatni, sam tu stejnyma slovama popisujes VW :-)
3. BMW se prodavaji kvuli kvalitnim podvozkum?? Kolik majitelu X5 a X6 tusi, co umi jejich podvozek?? Vzbud se, BMW je masirka a jak se tu kdysi psalo, 75% soferu 1er netusi, ze je to zadokoloka, takze o podvozku nemaji ani poneti.
4. Nevim, co pisu ve sve recenzi tak zavadejiciho, ale je to moje recenze, i kdyby tam bylo milion subjektivnich veci, mam na to prece pravo, v diskuzi si tam muzeme vyrikat, ovsem pokud jsi to auto jel (nejspis by sis do nej ani nesedl, co? :-) )
5. Design X1 se tu rozebiral dost poeclive a vetsina se shodla, ze to auto neni hezke.
6. Z ceho usuzujes, ze na 1er nemam? To sem prece neparti. Nebo hodnotit muze jen ten, kdo si muze danou vec koupit? Nehodnotim vubec cenu, vybavu a motor auta, hodnotim predsudky jak pozitivni tak negativni, kterych se bohuzel nikdo nezbavi, coz je skoda.

No a nakonec, to o te potrefene huse znas?
29. 5. 2011 16:27
Nemi to vrtuli
nikdo by to nekoupil, to same X1, ty auta jsou objektivne hnusne jak noc, ale proto ze je to BMW, prodavaji se. Inu proc na jmene nevydelat, priste to zkusi treba s trakarem a i ten by se prodaval.

Stejne to plati naopak o jinych automobilkach, ktere jsou v nasi kotline brany jako lowendove a krapy - i kdyz udelaji stejny design, vetsine se nelibi jen kvuli znacku na kapote, je to postavene na hlavu
Avatar - boost.
29. 5. 2011 11:41
Re: První foto? jste spadli z višně?
To je pravda. Tady jsou fotky z Bimmerpostu:[odkaz]