Test Auto.cz

Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko

28.2. 2014
Verdikt
 

S třídou B od Mercedes-Benzu se v testech na Auto.cz setkáváme již potřetí. Tentokrát má pod kapotou základní motor, původem od Renaultu.

Mercedes-Benz B je nejpraktičtějším zástupcem řady kompaktních Mercedesů, která dnes již čítá čtyři různé modely. Paleta motorů je široká, obsahuje pět zážehových (z nich jeden v provedení CNG) a čtyři vznětové agregáty, které společně pokrývají spektrum od 66 do 155 kW. Ten úplně nejslabší z nich je novinkou, jmenuje se B 160 CDI a nabízí se od loňského podzimu.

Čtyřválcový turbodiesel má svůj původ u Renaultu, ve skutečnosti se jedná o nejnovější evoluci známého agregátu 1.5 dCi, který Mercedes-Benz upravil a opatřil vlastním kódovým označením OM607. V případě verze B 160 CDI má výkon 66 kW (existuje i silnější provedení s 80 kW, které v modelu B 180 CDI nahradilo dřívější 1,8litrový motor od Mercedes-Benzu), jedná se ovšem o novou, v pořadí již šestou generaci.

Maximum výkonu nastupuje velice brzy, již při 2750 min-1, charakteristika motoru se proto v běžných otáčkách blíží dražšímu a silnějšímu B 180 CDI. Jinými slovy, projev základního turbodieselu je výrazně lepší, než co napovídá hodnota maximálního výkonu a akcelerace z 0 na 100 km/h za 14,0 s. Ve skutečnosti se zde totiž hraje na dvě věci současně: nízkou spotřebu a rozumnou dynamiku v běžném provozu.

Mercedes-Benz A 180 CDI – Powered by Renault

Těsně nad volnoběhem patnáctistovce sice síly scházejí, turbodmychadlo se ovšem plynule a velice rychle dostane do tempa, a tak je motor už okolo 1500 min-1 připraven k plné akceleraci. Pokud ovšem nezrychlujete, pak rádce řazení nabádá k co nejnižším otáčkám. Motor se odvděčí mimořádně nízkou spotřebou, v rovinatém terénu bez nejmenších problémů okolo 3,5 litru.

obrázek [600 x 403]  

Běžné zrychlování obstará první polovina otáčkoměru, v té druhé pak nejslabší Mercedes-Benz nabízí alespoň jistotu v podobě konstantního výkonu. Ten se však dostane ke slovu málokdy, protože i při dálničních 130 km/h motor pracuje v umírněných 2500 min-1 a za to si řekne v průměru o 5,5 l na 100 km. Podobné spotřeby patnáctistovka dosahuje také ve městě, kde se může spolehnout mimo jiné na promyšlený systém start-stop: vypíná motor ještě za jízdy, pokud zpomalujete a rychlost klesne zhruba pod 8 km/h. Podobný systém Mercedes-Benz nabídl už ve Smartu ForTwo mhd a obdobně fungují také motory e-HDi od Citroënu a Peugeotu.

Šestistupňová převodovka pochází z vývojového oddělení Mercedes-Benzu. Potěší krátkými a přesnými dráhami kulisy, nezvyklý je ovšem způsob řazení zpátečky – páku je potřeba vytáhnout a přesunout doleva dozadu, vedle dvojky. Pro příznivce jízdy se dvěma pedály nabízí Mercedes-Benz i pro nejslabší motor sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku 7G-DCT, kterou jsme testovali již dříve v B 180 CDI.

obrázek [600 x 319]  

Interiér

Již základní provedení interiéru, který byl ve zkoušeném voze vylepšený o kožený volant, vypadá velmi dobře. Třída B sází na moderní střízlivý styl, který je v přímém protikladu vůči konkurenčnímu Citroënu C4 PicassoRenaultu Scénic. Kabina se dokáže vyvarovat jakýchkoliv ergonomických přehmatů, mínusem je jen nízko umístěný panel klimatizace. Naopak trumfem jsou pohodlná a vhodně umístěná sedadla vpředu i vzadu, která nechávají dostatek prostoru ve všech směrech. Navíc se dobře doplňují s velkou prosklenou plochou, podpořenou rovnými sloupky karoserie.

obrázek [600 x 403]  

Relativně sebevědomá základní cena takzvaného Entry modelu 544.500 Kč je vyvážena prestiží značky Mercedes-Benz a solidním rozsahem výbavy. Z běžných prvků je potřeba připlatit jenom za tempomat a litá kola. Parkovací čidla Mercedes-Benz nabízí rovnou v paketu s aktivním parkovacím asistentem, který kromě signalizace vzdálenosti umí i vyhledat vhodné parkovací místo a sám do něj bez problémů zacouvat (řidič ovládá pouze spojkový pedál pro regulaci rychlosti manévru).

Závěr

Kdo hledí primárně na cenu, ten bude hledat jinde. Srovnatelně vybavené Citroën C4 Picasso nebo Volkswagen Touran vyjdou zhruba o osmdesát tisíc korun levněji, dieselový Renault Scénic nebo mírně menší Fiat 500L lze dokonce pořídit pod půl milionu korun. Výhody Mercedes-Benzu B se proto projeví spíše ve spojení s některým ze silnějších motorů, případně pohonem všech kol. Na druhou stranu, kdo chce pod kapotu Béčka přiměřeně silný a velmi úsporný motor, ten je u B 160 CDI na správné adrese.

Video

Nejlevnější verze modelu544.500 (B 160 CDI/66 kW Entry)
Základ s testovaným motorem544.500 Kč (B 160 CDI/66 kW Entry)
Testovaný vůz s výbavou606.767 Kč (B 160 CDI/66 kW Entry)

Plusy

  • Nízká spotřeba a slušná dynamika základního motoru
  • Vysoká kvalita dílenského zpracování
  • Povedené odhlučnění interiéru
  • Ovladatelnost, malé boční náklony
  • Příznivá základní cena

Minusy

  • Krátké zadní sedáky
  • Vysoké ceny některých příplatků
  • Umístění panelu klimatizace
  • Elektronická parkovací brzda se při rozjezdu sama neodjistí
Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz B 160 CDI

Cena v základní výbavě: 544 500 Kč Cena v testované výbavě: 606 767 Kč

Základní výbava:Parametrické řízení, plechové disky kol, komfortní multifunkční volant, manuální klimatizace, elektrické stahování bočních oken, diodové denní svícení, USB, autorádio Audio 20 s CD/MP3, Attention Assist, Collision Prevention Assist, ESP, brzdový asistent, čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, elektrická parkovací brzda, palubní počítač a další.

Výbava testovaného vozu:Sada Chrom – chromované doplňky karoserie (+8.552,-), desetipaprsková 16” litá kola (+12.003,-), aktivní parkovací asistent Parktronic (+20.255,-), tempomat (+7.502,-), volant a hlavice řadicí páky potažené kůží (+5.251,-), vyhřívání předních sedadel (+8.702,-).

Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz B 160 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 2750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1700 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.7 / 4.1
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1547
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1435 / 565
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4359
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1557
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1549
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 815
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA

Mercedes představuje v rámci modelového roku 2016 novinky…

Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč

Třída B dostala další motor. Stuttgartské MPV už umí…

 



 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…