Test Auto.cz

Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko

28.2. 2014
Verdikt
 

S třídou B od Mercedes-Benzu se v testech na Auto.cz setkáváme již potřetí. Tentokrát má pod kapotou základní motor, původem od Renaultu.

Mercedes-Benz B je nejpraktičtějším zástupcem řady kompaktních Mercedesů, která dnes již čítá čtyři různé modely. Paleta motorů je široká, obsahuje pět zážehových (z nich jeden v provedení CNG) a čtyři vznětové agregáty, které společně pokrývají spektrum od 66 do 155 kW. Ten úplně nejslabší z nich je novinkou, jmenuje se B 160 CDI a nabízí se od loňského podzimu.

Čtyřválcový turbodiesel má svůj původ u Renaultu, ve skutečnosti se jedná o nejnovější evoluci známého agregátu 1.5 dCi, který Mercedes-Benz upravil a opatřil vlastním kódovým označením OM607. V případě verze B 160 CDI má výkon 66 kW (existuje i silnější provedení s 80 kW, které v modelu B 180 CDI nahradilo dřívější 1,8litrový motor od Mercedes-Benzu), jedná se ovšem o novou, v pořadí již šestou generaci.

Maximum výkonu nastupuje velice brzy, již při 2750 min-1, charakteristika motoru se proto v běžných otáčkách blíží dražšímu a silnějšímu B 180 CDI. Jinými slovy, projev základního turbodieselu je výrazně lepší, než co napovídá hodnota maximálního výkonu a akcelerace z 0 na 100 km/h za 14,0 s. Ve skutečnosti se zde totiž hraje na dvě věci současně: nízkou spotřebu a rozumnou dynamiku v běžném provozu.

Mercedes-Benz A 180 CDI – Powered by Renault

Těsně nad volnoběhem patnáctistovce sice síly scházejí, turbodmychadlo se ovšem plynule a velice rychle dostane do tempa, a tak je motor už okolo 1500 min-1 připraven k plné akceleraci. Pokud ovšem nezrychlujete, pak rádce řazení nabádá k co nejnižším otáčkám. Motor se odvděčí mimořádně nízkou spotřebou, v rovinatém terénu bez nejmenších problémů okolo 3,5 litru.

obrázek [600 x 403]  

Běžné zrychlování obstará první polovina otáčkoměru, v té druhé pak nejslabší Mercedes-Benz nabízí alespoň jistotu v podobě konstantního výkonu. Ten se však dostane ke slovu málokdy, protože i při dálničních 130 km/h motor pracuje v umírněných 2500 min-1 a za to si řekne v průměru o 5,5 l na 100 km. Podobné spotřeby patnáctistovka dosahuje také ve městě, kde se může spolehnout mimo jiné na promyšlený systém start-stop: vypíná motor ještě za jízdy, pokud zpomalujete a rychlost klesne zhruba pod 8 km/h. Podobný systém Mercedes-Benz nabídl už ve Smartu ForTwo mhd a obdobně fungují také motory e-HDi od Citroënu a Peugeotu.

Šestistupňová převodovka pochází z vývojového oddělení Mercedes-Benzu. Potěší krátkými a přesnými dráhami kulisy, nezvyklý je ovšem způsob řazení zpátečky – páku je potřeba vytáhnout a přesunout doleva dozadu, vedle dvojky. Pro příznivce jízdy se dvěma pedály nabízí Mercedes-Benz i pro nejslabší motor sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku 7G-DCT, kterou jsme testovali již dříve v B 180 CDI.

obrázek [600 x 319]  

Interiér

Již základní provedení interiéru, který byl ve zkoušeném voze vylepšený o kožený volant, vypadá velmi dobře. Třída B sází na moderní střízlivý styl, který je v přímém protikladu vůči konkurenčnímu Citroënu C4 PicassoRenaultu Scénic. Kabina se dokáže vyvarovat jakýchkoliv ergonomických přehmatů, mínusem je jen nízko umístěný panel klimatizace. Naopak trumfem jsou pohodlná a vhodně umístěná sedadla vpředu i vzadu, která nechávají dostatek prostoru ve všech směrech. Navíc se dobře doplňují s velkou prosklenou plochou, podpořenou rovnými sloupky karoserie.

obrázek [600 x 403]  

Relativně sebevědomá základní cena takzvaného Entry modelu 544.500 Kč je vyvážena prestiží značky Mercedes-Benz a solidním rozsahem výbavy. Z běžných prvků je potřeba připlatit jenom za tempomat a litá kola. Parkovací čidla Mercedes-Benz nabízí rovnou v paketu s aktivním parkovacím asistentem, který kromě signalizace vzdálenosti umí i vyhledat vhodné parkovací místo a sám do něj bez problémů zacouvat (řidič ovládá pouze spojkový pedál pro regulaci rychlosti manévru).

Závěr

Kdo hledí primárně na cenu, ten bude hledat jinde. Srovnatelně vybavené Citroën C4 Picasso nebo Volkswagen Touran vyjdou zhruba o osmdesát tisíc korun levněji, dieselový Renault Scénic nebo mírně menší Fiat 500L lze dokonce pořídit pod půl milionu korun. Výhody Mercedes-Benzu B se proto projeví spíše ve spojení s některým ze silnějších motorů, případně pohonem všech kol. Na druhou stranu, kdo chce pod kapotu Béčka přiměřeně silný a velmi úsporný motor, ten je u B 160 CDI na správné adrese.

Video

Nejlevnější verze modelu544.500 (B 160 CDI/66 kW Entry)
Základ s testovaným motorem544.500 Kč (B 160 CDI/66 kW Entry)
Testovaný vůz s výbavou606.767 Kč (B 160 CDI/66 kW Entry)

Plusy

  • Nízká spotřeba a slušná dynamika základního motoru
  • Vysoká kvalita dílenského zpracování
  • Povedené odhlučnění interiéru
  • Ovladatelnost, malé boční náklony
  • Příznivá základní cena

Minusy

  • Krátké zadní sedáky
  • Vysoké ceny některých příplatků
  • Umístění panelu klimatizace
  • Elektronická parkovací brzda se při rozjezdu sama neodjistí
Foto: David Rajdl
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz B 160 CDI

Cena v základní výbavě: 544 500 Kč Cena v testované výbavě: 606 767 Kč

Základní výbava:Parametrické řízení, plechové disky kol, komfortní multifunkční volant, manuální klimatizace, elektrické stahování bočních oken, diodové denní svícení, USB, autorádio Audio 20 s CD/MP3, Attention Assist, Collision Prevention Assist, ESP, brzdový asistent, čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, elektrická parkovací brzda, palubní počítač a další.

Výbava testovaného vozu:Sada Chrom – chromované doplňky karoserie (+8.552,-), desetipaprsková 16” litá kola (+12.003,-), aktivní parkovací asistent Parktronic (+20.255,-), tempomat (+7.502,-), volant a hlavice řadicí páky potažené kůží (+5.251,-), vyhřívání předních sedadel (+8.702,-).

Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman

Svět stále nedokázal rozhodně zasáhnout proti terorismu.…

Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

Český Bike Fun dodává kola Škodě. Získal i zakázku Volkswagenu Český Bike Fun dodává kola Škodě. Získal i zakázku Volkswagenu

Kopřivnická firma vyrobila za uplynulý rok přes 160 tisíc…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz B 160 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 2750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1700 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.7 / 4.1
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1547
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1435 / 565
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4359
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1557
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1549
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 815
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA

Mercedes představuje v rámci modelového roku 2016 novinky…

Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč

Třída B dostala další motor. Stuttgartské MPV už umí…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však v MOL Cupu postupují

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však…

Fotbalisté Teplic ve 3. kole českého poháru udolali Táborsko na jeho hřišti 4:3. Nad druholigovým soupeřem sice…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…