Test Auto.cz

Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko

28.2. 2014
Verdikt
 

S třídou B od Mercedes-Benzu se v testech na Auto.cz setkáváme již potřetí. Tentokrát má pod kapotou základní motor, původem od Renaultu.

Mercedes-Benz B je nejpraktičtějším zástupcem řady kompaktních Mercedesů, která dnes již čítá čtyři různé modely. Paleta motorů je široká, obsahuje pět zážehových (z nich jeden v provedení CNG) a čtyři vznětové agregáty, které společně pokrývají spektrum od 66 do 155 kW. Ten úplně nejslabší z nich je novinkou, jmenuje se B 160 CDI a nabízí se od loňského podzimu.

Čtyřválcový turbodiesel má svůj původ u Renaultu, ve skutečnosti se jedná o nejnovější evoluci známého agregátu 1.5 dCi, který Mercedes-Benz upravil a opatřil vlastním kódovým označením OM607. V případě verze B 160 CDI má výkon 66 kW (existuje i silnější provedení s 80 kW, které v modelu B 180 CDI nahradilo dřívější 1,8litrový motor od Mercedes-Benzu), jedná se ovšem o novou, v pořadí již šestou generaci.

Maximum výkonu nastupuje velice brzy, již při 2750 min-1, charakteristika motoru se proto v běžných otáčkách blíží dražšímu a silnějšímu B 180 CDI. Jinými slovy, projev základního turbodieselu je výrazně lepší, než co napovídá hodnota maximálního výkonu a akcelerace z 0 na 100 km/h za 14,0 s. Ve skutečnosti se zde totiž hraje na dvě věci současně: nízkou spotřebu a rozumnou dynamiku v běžném provozu.

Mercedes-Benz A 180 CDI – Powered by Renault

Těsně nad volnoběhem patnáctistovce sice síly scházejí, turbodmychadlo se ovšem plynule a velice rychle dostane do tempa, a tak je motor už okolo 1500 min-1 připraven k plné akceleraci. Pokud ovšem nezrychlujete, pak rádce řazení nabádá k co nejnižším otáčkám. Motor se odvděčí mimořádně nízkou spotřebou, v rovinatém terénu bez nejmenších problémů okolo 3,5 litru.

obrázek [600 x 403]  

Běžné zrychlování obstará první polovina otáčkoměru, v té druhé pak nejslabší Mercedes-Benz nabízí alespoň jistotu v podobě konstantního výkonu. Ten se však dostane ke slovu málokdy, protože i při dálničních 130 km/h motor pracuje v umírněných 2500 min-1 a za to si řekne v průměru o 5,5 l na 100 km. Podobné spotřeby patnáctistovka dosahuje také ve městě, kde se může spolehnout mimo jiné na promyšlený systém start-stop: vypíná motor ještě za jízdy, pokud zpomalujete a rychlost klesne zhruba pod 8 km/h. Podobný systém Mercedes-Benz nabídl už ve Smartu ForTwo mhd a obdobně fungují také motory e-HDi od Citroënu a Peugeotu.

Šestistupňová převodovka pochází z vývojového oddělení Mercedes-Benzu. Potěší krátkými a přesnými dráhami kulisy, nezvyklý je ovšem způsob řazení zpátečky – páku je potřeba vytáhnout a přesunout doleva dozadu, vedle dvojky. Pro příznivce jízdy se dvěma pedály nabízí Mercedes-Benz i pro nejslabší motor sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku 7G-DCT, kterou jsme testovali již dříve v B 180 CDI.

obrázek [600 x 319]  

Interiér

Již základní provedení interiéru, který byl ve zkoušeném voze vylepšený o kožený volant, vypadá velmi dobře. Třída B sází na moderní střízlivý styl, který je v přímém protikladu vůči konkurenčnímu Citroënu C4 PicassoRenaultu Scénic. Kabina se dokáže vyvarovat jakýchkoliv ergonomických přehmatů, mínusem je jen nízko umístěný panel klimatizace. Naopak trumfem jsou pohodlná a vhodně umístěná sedadla vpředu i vzadu, která nechávají dostatek prostoru ve všech směrech. Navíc se dobře doplňují s velkou prosklenou plochou, podpořenou rovnými sloupky karoserie.

obrázek [600 x 403]  

Relativně sebevědomá základní cena takzvaného Entry modelu 544.500 Kč je vyvážena prestiží značky Mercedes-Benz a solidním rozsahem výbavy. Z běžných prvků je potřeba připlatit jenom za tempomat a litá kola. Parkovací čidla Mercedes-Benz nabízí rovnou v paketu s aktivním parkovacím asistentem, který kromě signalizace vzdálenosti umí i vyhledat vhodné parkovací místo a sám do něj bez problémů zacouvat (řidič ovládá pouze spojkový pedál pro regulaci rychlosti manévru).

Závěr

Kdo hledí primárně na cenu, ten bude hledat jinde. Srovnatelně vybavené Citroën C4 Picasso nebo Volkswagen Touran vyjdou zhruba o osmdesát tisíc korun levněji, dieselový Renault Scénic nebo mírně menší Fiat 500L lze dokonce pořídit pod půl milionu korun. Výhody Mercedes-Benzu B se proto projeví spíše ve spojení s některým ze silnějších motorů, případně pohonem všech kol. Na druhou stranu, kdo chce pod kapotu Béčka přiměřeně silný a velmi úsporný motor, ten je u B 160 CDI na správné adrese.

Video

Nejlevnější verze modelu544.500 (B 160 CDI/66 kW Entry)
Základ s testovaným motorem544.500 Kč (B 160 CDI/66 kW Entry)
Testovaný vůz s výbavou606.767 Kč (B 160 CDI/66 kW Entry)

Plusy

  • Nízká spotřeba a slušná dynamika základního motoru
  • Vysoká kvalita dílenského zpracování
  • Povedené odhlučnění interiéru
  • Ovladatelnost, malé boční náklony
  • Příznivá základní cena

Minusy

  • Krátké zadní sedáky
  • Vysoké ceny některých příplatků
  • Umístění panelu klimatizace
  • Elektronická parkovací brzda se při rozjezdu sama neodjistí
Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz B 160 CDI

Cena v základní výbavě: 544 500 Kč Cena v testované výbavě: 606 767 Kč

Základní výbava:Parametrické řízení, plechové disky kol, komfortní multifunkční volant, manuální klimatizace, elektrické stahování bočních oken, diodové denní svícení, USB, autorádio Audio 20 s CD/MP3, Attention Assist, Collision Prevention Assist, ESP, brzdový asistent, čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, elektrická parkovací brzda, palubní počítač a další.

Výbava testovaného vozu:Sada Chrom – chromované doplňky karoserie (+8.552,-), desetipaprsková 16” litá kola (+12.003,-), aktivní parkovací asistent Parktronic (+20.255,-), tempomat (+7.502,-), volant a hlavice řadicí páky potažené kůží (+5.251,-), vyhřívání předních sedadel (+8.702,-).

Požáry v Kalifornii způsobují rekordní škody. Letos přesáhly deset miliard dolarů Požáry v Kalifornii způsobují rekordní škody. Letos přesáhly deset miliard dolarů

Na jihu Kalifornie pokračují požáry, které začaly v…

Katar pokračuje v nákupu letounů. Od Britů nakoupí stíhačky téměř za sedm miliard eur Katar pokračuje v nákupu letounů. Od Britů nakoupí stíhačky téměř za sedm miliard eur

Katar koupí od britské zbrojovky BAE Systems 24 bojových…

Krsek, Pokorný a spol. budou školit o inovacích Krsek, Pokorný a spol. budou školit o inovacích

Čtveřice známých tuzemských byznysmenů spolu s bývalou…

Finep prodal Skansce developerský projekt v Praze-Hodkovičkách na stovky bytů Finep prodal Skansce developerský projekt v Praze-Hodkovičkách na stovky bytů

V atraktivní bytové lokalitě pražských Modřan udělali dva…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz B 160 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 2750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1700 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.7 / 4.1
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1547
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1435 / 565
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4359
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1557
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1549
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 815
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

 



Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA

Mercedes představuje v rámci modelového roku 2016 novinky…

Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč

Třída B dostala další motor. Stuttgartské MPV už umí…

 



 
Ital Design Columbus (1992): Silniční boeing měl sedm křesel a V12 od BMW

Ital Design Columbus (1992): Silniční boeing měl sedm křesel a V12 od BMW

Včera

Luxusní a okázalý Columbus vznikl ke kulatému výročí objevení Ameriky. Dával na odiv avantgardní italské tvary, německý motor, ale do USA stejně nahlížel.




Blesk.cz

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro rodiny s dětmi od sebe dělí pár kilometrů

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro…

Pod názvem Paznaunské údolí si něco představí jen opravdoví znalci. Stačí ale jmenovat největší z místních…

Nemrtví vás budou chtít roztrhat i v autobuse! Recenze Resident Evil Revelations 2 pro Switch

Nemrtví vás budou chtít roztrhat i v autobuse!…

Zatímco první díl Resident Evil Revelations byl původně exkluzivním titulem pro Nintendo 3DS a později byl…

 

iSport.cz

Sáblíková na SP v Salt Lake City skončila druhá, Erbanová devátá

Sáblíková na SP v Salt Lake City skončila druhá,…

Rychlobruslařka Martina Sáblíková obsadila na Světovém poháru v Salt Lake City druhé místo v závodu na 3000…

VIDEO: Mountfield smetl Plzeň 6:0! Sparta znovu padla, Chomutov zabral

VIDEO: Mountfield smetl Plzeň 6:0! Sparta znovu…

Nedělní šlágr 30. kola hokejové Tisport extraligy měl nabídnout vyrovnanou bitvu, ale stal se jednoznačnou…

 

Reflex.cz

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v Hellbrunnu si nezapomeňte vzít pláštěnku

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v…

Jestliže se řadíte k milovníkům vody a architektury, vydejte se do Hellbrunnu. Zámek na jižním okraji Salcburku…

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil umírajícího medvěda

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil…

Fotograf známého listu National Geographic včera zveřejnil smutné záběry, na nichž je na kost vyhublý lední…