BMW 435i M Sport aneb příprava na M4

 

Mnichovská automobilka BMW oficiálně odhalila dlouho očekávanou řadu 4. Na vrcholu její nabídky je prozatím model 435i s paketem M Sport. Nicméně na M4 se čeká.

Polovina června přinesla představení prvního zástupce zcela nové řady 4. Ta v nabídce značky BMW nahradí dosavadní kupé a kabriolety řady 3, pro níž nadále zůstanou vyhrazeny karosářské verze sedan, kombi a Gran Turismo. BMW tak provádí stejné dělení jako v případě řad 5 a 6.

S nástupem nové řady 4 je mimo jiné konec ostrým kupé a kabrioletům s označením M3, jejichž tradice sahá do poloviny osmdesátých let. Než dojde k představení modelu s označením M4, pod jehož kapotou má podle neoficiálních informací pracovat dvojicí turbodmychadel přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec s výkonem 331 kW (450 k), tak bude pozici nejvýkonnějšího a zároveň nejsportovnějšího provedení dané řady zastávat model 435i s paketem M Sport.

BMW 4 Coupé: Trojka s jedním párem dveří je tu!

BMW 435i je aktuálním vrcholem řady 4 a ve své přídi má uložen třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný jediným turbodmychadlem typu Twin-Scroll. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 225 kW při 5800 až 6000 min-1 a točivým momentem 400 N.m dostupným od 1200 do 5000 min-1.

V případě verze s pohonem zadních kol je standardem šestistupňová manuální převodovka a na přání bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka, která je standardem pro verzi xDrive s pohonem všech kol.

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne 435i za 5,4 sekundy s manuální převodovkou a za 5,1 s automatickou převodovkou. Provedení 435i xDrive potřebuje na stejnou disciplínu 4,9 s. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. Kombinovanou spotřebu paliva uvádí BMW pro 435i s manuálem 7,9 l na 100 km a s automatem 7,2 l na 100 km, zatímco xDrive má 7,6 l benzinu na 100 km.

Paket M Sport sice nepřináší žádné změny v oblasti pohonné jednotky, ale jeho součástí je sportovní podvozek s pevnějšími tlumiči i pružinami a tužšími stabilizátory, který může být na přání vybaven adaptivními tlumiči. Dále může obsahovat i výkonnější brzdový systém se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými třmeny vzadu. Úpravu odrážející se v jízdních vlastnostech i vzhledu představují 18" kola nahrazující standardní sedmnáctipalcová. Za příplatek budou k dispozici také 19" ráfky.

Kromě úprav podvozku obsahuje M Sport i stylistické úpravy exteriéru a interiéru. V případě karoserie se jedná o agresivněji tvarované nárazníky, nástavce prahů a přední blatníky s výdechy. V interiéru se jedná o kryty prahů, sportovní tříramenný volant, sportovní sedadla čalouněná částečně Alcantarou a několik dalších dekorativních prvků zvyšujících sportovní styl prostoru pro cestující.

Video: BMW 4 Coupé se představuje řidičům

Paket M Sport samozřejmě nebude vyhrazen pouze pro model 435i, ale právě toto spojení se vizuálně i svými jízdními výkony nejvíce přibližuje připravovanému modelu M4. Ten přitom čeká nelehký úkol navázat na čtyři generace populárních kupé, kabrioletů a sedanů M3.

Rychlé ohlédnutí za M3

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1985 měla premiéru první generace BMW M3. Od ostatních zástupců tehdejší řady 3 generace E30 se na první pohled lišila nárazníky, výrazně rozšířenými blatníky a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Pod kapotou pracoval čtyřválec o objemu 2,3 l s výkonem 147 kW.

První generace M3 slavila velké úspěchy na závodních tratích. K největším patřilo vítězství v Mistrovství světa cestovních vozů v roce 1987, dvojice evropských titulů a stejný počet titulů z německého šampionátu DTM. Podobně úspěšná byla i u zákazníků, když bylo prodáno více než 17 970 kusů, včetně šestisetkusové série BMW M3 Sport Evolution s motorem 2,5 l a ručně vyráběného kabrioletu, jenž vznikl v počtu 765 kusů.

Druhá generace M3, která se představila v roce 1992, vycházela z řady 3 generace E36 a oproti svému předchůdci působila výrazně civilnějším dojmem. K jejímu pohonu sloužil atmosférický šestiválec s výkonem 210 kW (286 k). Tato M3 byla mimo jiné prvním modelem BMW s proměnným časováním sacích ventilů VANOS Tento systém, patentovaný BMW M, výrazně zvyšoval točivý moment v nízkých a středních otáčkách.

V případě druhé generace byl často kritizován poměrně mírný vzhled a vyšší hmotnost, ale opět se jednalo o vynikajícího zástupce své kategorie, což dokazovaly výsledky dosažené na závodních tratích a ještě lépe i prodejní výsledky. Do ukončení výroby v roce 1999 vzniklo přes 71 000 kupé, kabrioletů a čtyřdveřových sedanů.

Třetí generace M3 byla odvozena od generace E46 a zůstala věrná řadovému šestiválci. Ten z objemu 3,2 litru poskytoval výkon 252 kW (343 k). V případě této M3 BMW zůstalo jen u dvou karosářských verzí – kupé a kabrioletu. Zvláště kupé se ovšem dočkalo řady modifikací, z nichž ty nejpopulárnější představují osmiválcové M3 GTR a odlehčené M3 CSL. Za pouhých pět let výroby vzniklo přes 85 000 vozů M3 třetí generace.

Poslední M3 se v produkční podobě představila na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2007 a vycházela z řady 3 generace E90/92/E93, což znamená, že kromě kupé a kabrioletu byl k opět k dispozici i čtyřdveřový sedan. Šestiválec dvojice předchozích generací byl zapomenut o pod kapotu se nastěhoval čtyřlitrový osmiválec s výkonem 309 kW (420 k). Historie této M3 se uzavřela v podstatě v první polovině letošního roku, když šéf BMW M, Friedrich Nitschke, prozradil, že všechny M3, které ještě opustí výrobní linku do ukončení produkce již mají majitele.

TIP: Přečtěte si srovnání všech současných BMW M, včetně novinky M6, na okruhu

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská bankovní agentura by mohla mít v Praze moderní kanceláře blízko centra Evropská bankovní agentura by mohla mít v Praze moderní kanceláře blízko centra

Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra…

Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza

Zákon o hazardních hrách, který platí od letoška, doznal…

Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se

Deník E15.cz dostal od železničářů ojedinělou možnost…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc? BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc?

Čtyřkový bavorák ladil v rámci faceliftu jen detaily.…

BMW 4 Cabrio použije v příští generaci plátěnou střechu BMW 4 Cabrio použije v příští generaci plátěnou střechu

Éra kabrioletů s pevnou skládací střechou se zřejmě chýlí…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

Řepka o synu Markusovi: Od září jsem ho neviděl, nechci ho vystavit peklu

Řepka o synu Markusovi: Od září jsem ho neviděl,…

Slavný český fotbalista Tomáš Řepka (43) byl ženatý s modelkou Vlaďkou Erbovou (36). Jejich vztah ale…

 

iSport.cz

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit favorita v časovce?

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit…

PŘÍMO Z FRANCIE | Kolem půl šesté odpoledne pozná cyklistická Tour de France svého letošního vítěze. Tehdy…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy čtou recepty? Nesmysl!

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy…

Jedno z celkem běžných genderových klišé praví, že vaření podle receptů je především doménou žen, zatímco muži v…

Den třetí objektivem Martina Straky na ostravském festivalu

Den třetí objektivem Martina Straky na ostravském festivalu

I včera fotografoval Martin Straka na Colours of Ostrava, a i včera vznikla z jeho snímků unikátní série.…