reklama


BMW 435i M Sport aneb příprava na M4

 

Mnichovská automobilka BMW oficiálně odhalila dlouho očekávanou řadu 4. Na vrcholu její nabídky je prozatím model 435i s paketem M Sport. Nicméně na M4 se čeká.

Polovina června přinesla představení prvního zástupce zcela nové řady 4. Ta v nabídce značky BMW nahradí dosavadní kupé a kabriolety řady 3, pro níž nadále zůstanou vyhrazeny karosářské verze sedan, kombi a Gran Turismo. BMW tak provádí stejné dělení jako v případě řad 5 a 6.

S nástupem nové řady 4 je mimo jiné konec ostrým kupé a kabrioletům s označením M3, jejichž tradice sahá do poloviny osmdesátých let. Než dojde k představení modelu s označením M4, pod jehož kapotou má podle neoficiálních informací pracovat dvojicí turbodmychadel přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec s výkonem 331 kW (450 k), tak bude pozici nejvýkonnějšího a zároveň nejsportovnějšího provedení dané řady zastávat model 435i s paketem M Sport.

BMW 4 Coupé: Trojka s jedním párem dveří je tu!

BMW 435i je aktuálním vrcholem řady 4 a ve své přídi má uložen třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný jediným turbodmychadlem typu Twin-Scroll. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 225 kW při 5800 až 6000 min-1 a točivým momentem 400 N.m dostupným od 1200 do 5000 min-1.

V případě verze s pohonem zadních kol je standardem šestistupňová manuální převodovka a na přání bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka, která je standardem pro verzi xDrive s pohonem všech kol.

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne 435i za 5,4 sekundy s manuální převodovkou a za 5,1 s automatickou převodovkou. Provedení 435i xDrive potřebuje na stejnou disciplínu 4,9 s. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. Kombinovanou spotřebu paliva uvádí BMW pro 435i s manuálem 7,9 l na 100 km a s automatem 7,2 l na 100 km, zatímco xDrive má 7,6 l benzinu na 100 km.

Paket M Sport sice nepřináší žádné změny v oblasti pohonné jednotky, ale jeho součástí je sportovní podvozek s pevnějšími tlumiči i pružinami a tužšími stabilizátory, který může být na přání vybaven adaptivními tlumiči. Dále může obsahovat i výkonnější brzdový systém se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými třmeny vzadu. Úpravu odrážející se v jízdních vlastnostech i vzhledu představují 18" kola nahrazující standardní sedmnáctipalcová. Za příplatek budou k dispozici také 19" ráfky.

Kromě úprav podvozku obsahuje M Sport i stylistické úpravy exteriéru a interiéru. V případě karoserie se jedná o agresivněji tvarované nárazníky, nástavce prahů a přední blatníky s výdechy. V interiéru se jedná o kryty prahů, sportovní tříramenný volant, sportovní sedadla čalouněná částečně Alcantarou a několik dalších dekorativních prvků zvyšujících sportovní styl prostoru pro cestující.

Video: BMW 4 Coupé se představuje řidičům

Paket M Sport samozřejmě nebude vyhrazen pouze pro model 435i, ale právě toto spojení se vizuálně i svými jízdními výkony nejvíce přibližuje připravovanému modelu M4. Ten přitom čeká nelehký úkol navázat na čtyři generace populárních kupé, kabrioletů a sedanů M3.

Rychlé ohlédnutí za M3

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1985 měla premiéru první generace BMW M3. Od ostatních zástupců tehdejší řady 3 generace E30 se na první pohled lišila nárazníky, výrazně rozšířenými blatníky a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Pod kapotou pracoval čtyřválec o objemu 2,3 l s výkonem 147 kW.

První generace M3 slavila velké úspěchy na závodních tratích. K největším patřilo vítězství v Mistrovství světa cestovních vozů v roce 1987, dvojice evropských titulů a stejný počet titulů z německého šampionátu DTM. Podobně úspěšná byla i u zákazníků, když bylo prodáno více než 17 970 kusů, včetně šestisetkusové série BMW M3 Sport Evolution s motorem 2,5 l a ručně vyráběného kabrioletu, jenž vznikl v počtu 765 kusů.

Druhá generace M3, která se představila v roce 1992, vycházela z řady 3 generace E36 a oproti svému předchůdci působila výrazně civilnějším dojmem. K jejímu pohonu sloužil atmosférický šestiválec s výkonem 210 kW (286 k). Tato M3 byla mimo jiné prvním modelem BMW s proměnným časováním sacích ventilů VANOS Tento systém, patentovaný BMW M, výrazně zvyšoval točivý moment v nízkých a středních otáčkách.

V případě druhé generace byl často kritizován poměrně mírný vzhled a vyšší hmotnost, ale opět se jednalo o vynikajícího zástupce své kategorie, což dokazovaly výsledky dosažené na závodních tratích a ještě lépe i prodejní výsledky. Do ukončení výroby v roce 1999 vzniklo přes 71 000 kupé, kabrioletů a čtyřdveřových sedanů.

Třetí generace M3 byla odvozena od generace E46 a zůstala věrná řadovému šestiválci. Ten z objemu 3,2 litru poskytoval výkon 252 kW (343 k). V případě této M3 BMW zůstalo jen u dvou karosářských verzí – kupé a kabrioletu. Zvláště kupé se ovšem dočkalo řady modifikací, z nichž ty nejpopulárnější představují osmiválcové M3 GTR a odlehčené M3 CSL. Za pouhých pět let výroby vzniklo přes 85 000 vozů M3 třetí generace.

Poslední M3 se v produkční podobě představila na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2007 a vycházela z řady 3 generace E90/92/E93, což znamená, že kromě kupé a kabrioletu byl k opět k dispozici i čtyřdveřový sedan. Šestiválec dvojice předchozích generací byl zapomenut o pod kapotu se nastěhoval čtyřlitrový osmiválec s výkonem 309 kW (420 k). Historie této M3 se uzavřela v podstatě v první polovině letošního roku, když šéf BMW M, Friedrich Nitschke, prozradil, že všechny M3, které ještě opustí výrobní linku do ukončení produkce již mají majitele.

TIP: Přečtěte si srovnání všech současných BMW M, včetně novinky M6, na okruhu

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc? BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc?

Čtyřkový bavorák ladil v rámci faceliftu jen detaily.…

BMW 4 Cabrio použije v příští generaci plátěnou střechu BMW 4 Cabrio použije v příští generaci plátěnou střechu

Éra kabrioletů s pevnou skládací střechou se zřejmě chýlí…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama