Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW ActiveHybrid X6: V Německu stojí 102.900 Euro (2,65 milionu Kč)

Diskuze (22)
Hybridní BMW ActiveHybrid X6 jde v Německu do prodeje. Bude stát 102.900 Euro, téměř o 27 tisíc Euro více než dosavadní vrcholný model X6 xDrive50i.

BMW ActiveHybrid X6 je na rozdíl od BMW ActiveHybrid 7 full-hybrid, první svého druhu, jaký BMW přivede na trh. Základem je opět přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 Turbo se 300 kW mezi 5500 a 6400 min-1 a 600 Nm mezi 1750 a 4500 min-1, použitý už v X6 xDrive50i. Na rozdíl od něj ale v hybridu nemá konvenční startér, alternátor ani hnací řemen pro pohon kompresoru klimatizace nebo hydraulického čerpadla posilovače řízení, ale naopak přibyly změny na systému chlazení samotného motoru. Nízkoteplotní okruh, používaný pro chlazení turbodmychadly stlačeného vzduchu, chladí také výkonovou elektroniku.

Spalovací motor je spojen se sedmistupňovou hybridní převodovkou a dvěma elektromotory. Dvourežimová aktivní převodovka pracující jako ECVT (electric continuously variable transmission) disponuje režimem uzpůsobeným pro rozjezd a pomalou jízdu a druhým dálničním režimem pro rychlou jízdu.

Při rozjezdu pracuje pouze jeden z elektromotorů. Jakmile se automobil rozjede a řidič přišlápne pedál plynu, zapojí se druhý elektromotor, který nastartuje spalovací motor a dále funguje jako generátor elektrické energie. BMW ActiveHybrid X6 je full-hybrid a tak zvládá jízdu pouze na elektromotor. Nejvyšší rychlost na čistě elektrický pohon je 60 km/h, kapacita akumulátorů vystačí při nižších rychlostech nejvýše na dráhu dlouhou 2,5 km.

Při jízdě konstantní vyšší rychlostí zajišťuje většinu hnací síly spalovací motor a jeden z elektromotorů pracuje jako generátor. Mechanická vazba v rámci dvourežimové aktivní převodovky je zajištěna třemi planetovými soukolími. Dva režimy elektromotorů jsou doplněny a rozšířeny sedmi pevně nastavenými převodovými stupni.

Cena je v Německu stanovena na 102.900 Euro (asi 2,65 milionu Kč), příplatek proti X6 xDrive50i je 26.800 Euro (zhruba 680 tisíc Kč). Za tento příplatek nabídne kromě výše popsaného hybridního ústrojí (kombinovaná spotřeba 9,9 místo 12,8 l/100 km) bohatší výbavu. V ní se objeví například standardně 20palcová kola, ortopedická vyhřívaná přední sedadla, čtyřzónová klimatizace, head-up displej, parkovací kamera nebo navigace s měničem na šest DVD.

BMW X6 - ceny na českém a německém trhu
ModelxDrive 30dxDrive 35dxDrive 35ixDrive 50iActiveHybrid
Převodovka6A6A6A6AECVT
Zdvihový objem [cm3]29332933297943954395
Válce/ventily6/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]173/4000210/4400225/5800-6250300/5500-6400357/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]520/2000-2750580/1750-2250400/1300-5000600/1750-4500780/-
Max. rychlost [km/h]210 (220)236240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]86,96,75,45,6
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,310,912,59,9
Pohotovostní hmotnost [kg]20752110207021902450
Cena v ČR [Kč]1.621.375,-1.730.375,-1.648.625,-2.111.875,--
Cena v Německu [Euro]57.900,-64.000,-58.900,-76.100,-102.900,-

Diskuze (22)
Avatar - MAP2009
16. 11. 2009 19:18
čím mě má přesvědčit?
X6 50i vlastním a ať přemýšlím jakkoliv nevím, čím by mě měl tenhle "hybrid" přesvědčit abych za něj zaplatil o tolik více. Ušetřená spotřeba to rozhodně nebude. Ale co být ekologický je moderní. Nebo se o to zdánlivě aspoň pokusit.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 11. 2009 12:40
nesmysl
BMW tady hodně ustřelilo. Jak už jsem někde psal, tak tady nikde nevidím smysl toho výtvoru a ještě za 27 tis. éček navíc proti základní verzi toho motoru. Proč raději ty prachy nevložili do vývoje hybridu s dieslem nebo se základním benzínem a výkonnějším elektromotorem. Místo toho nenažraný fouknutý osmihrnek s pár baterkama.
13. 11. 2009 09:55
Re: Potěmkinův odkaz v evropské režii.
Ale to byla otázka na Dinára,aby se zamyslel nad tím,že elektromotor má své nesporné výhody.Když už tedy načal železniční dopravu.Zatím hybridy vykazují velmi dobré parametry a čeká je jen velké zlepšení,tak nechápu proč se jim tak bránit.Vítám každou novou technologii.
Co nepovažuji ovšem za moc velký pokrok jsou dnešní motory TSI.
13. 11. 2009 09:11
Re: Potěmkinův odkaz v evropské režii.
Kdyby jsi se zamyslel, tak bys na to asi prisel sam. Ale odpovim ti. To nema s elektrifikaci nic spolecneho. Jde o to, ze se vyuziva vysokeho krouticiho momentu a tim plynuleho zatahu uz z nizkych otacek. Motor na primo by musel mit obrovskou prevodovku, aby utahl nakladni vlak, a to nemluvim o tech nadimenzovanych kardanech pres celou lokomotivu. Naprimo to ma jen ten nejmensi lehky motoracek a tam si uzijes to cukani pri prerazovani, coz by u mnohatunoveho nakladniho vlaku asi take nebylo to prave orechove.
12. 11. 2009 21:32
Re: Potěmkinův odkaz v evropské režii.
Elektrifikace železnic,tak to je trefa přímo na komoru.Do dnes nejsou všechny tratě elektrifikovány a jsou používané dieselelektrické lokomotivy.Dieslový motor pohání generátor a elektromotory pohání nápravy.Proč ten diesel nežene přímo nápravy?